Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Blåser man hela telefonen när man gör detta eller uppdateras bara de aktuella filerna?
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
du skriver över kernelen bara, inga andra filer rörs.
Precis som andropa skrev så är det bara kernel som ändras så alla program och sånt är precis som innan bara att den är snabbare. Jag rekommenderar 800 mhz till att börja med går ni högre så håll ett öga på temperaturen om ni inte vill starta en grillfest.
Jag varnar er ännu en gång att inte "vanliga användare" ska överclocka endast de som vet vad det gör. Jag vill inte uppmuntra end-users att överclocka och elda upp skitet sedan går de runt och gråter. Sedan får CPUn en kortare livstid OM man sitter och pressar den till max i längre tider men den kommer hålla i flera år ändå. Men det är de värt man har hellre en N900 som lever 5år än en seg n900 som lever i 10.
Som jag sa håll ett öga på temperaturen och sitt inte och pressa skiten ur den timtal i sträck med överklocking. Folk säger att batteriet håller längre också eftersom den idlar i 125mhz istället för 250 själv har jag inte märkt av någon skillad. Men jag hade ju ett superbatteri i början iallafall som räcker mycket längre än andras haha! Detta gäller så klart endast när den idlar batteriet äts upp snabbare under process så att sitta och lira PSX eller titta långfilmer så kan ni räkna med att den mumsar på bra där. Idlar den mycket så går det jämnt ut eller förbättring.