2009-12-11, 23:10
Medlem
Du menar http://www.youtube.com/watch?v=4X9RBXKiZ40
Förmodligen den bästa spelstoryn som gjorts. Hela spelet finns som video på tuben.

Alltså spel som du spelade på en dator för några år sedan protas ju.
Citera
2009-12-11, 23:21
Medlem
Vibliriblands avatar
ja, nu sitter jag här med min alldeles egna N900 .

några frågor så här i början

1: finns det någon facebook app? går man bara in på sidan så är ju den där ikonen för att komma in i alternativ för den akutella webbsitan man är inne på, där man stänger ned, söker på en annan sida etc, den är ivägen för själva notification knappen. mkt störande.

2. någon info om när den kommer kunna synka mot ovi.com? det är faktiskt en riktigt smidig tjänst.

3. vad är grejen med hur wlan funkar? varför måste jag trcka in "en knapp" för tt koppla upp? det är antingen det eller "trcka in följande siffror på den trådlösa enheten" och hur fan trycker man in siffror på en router? det är en bit plast för fan

några smarta tips från er som haft den någon dag?

Edit: 4. vart finns en bra snes emulator att få tag på?

tack tack
Senast redigerad av Vibliribland 2009-12-11 kl. 23:31.
Citera
2009-12-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag har sett många spel på iphone som är väldigt snygga Jag har sett ett snyggt spel till n900 och det är bounce. Den har kapaciteten, så det känns trist att alla spel ska vara så otroligt fula. Jag tror tyvärr också att maemo är alldeles för litet för att de stora spelutvecklarna ska ta fram spelen. Alltså skulle jag gärna se att det går att porta iphone (alt en emulator - jag är inte så sjukt tekninskt kunnig...)

En dröm vore exempelvis Football manager... Eller varför inte ett Block braker deluxe- sjukt simpelt, men jag tröttnar aldrig!

Personligen skulle jag inte köpa N900 om jag skulle ha mobilen för att till stor del spela spel på...var spelfunktionen viktig så hade det nog blivit fånen.
Citera
2009-12-11, 23:27
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
ja, nu sitter jag här med min alldeles egna N900 .

några frågor så här i början

1: finns det någon facebook app? går man bara in på sidan så är ju den där ikonen för att komma in i alternativ för den akutella webbsitan man är inne på, där man stänger ned, söker på en annan sida etc, den är ivägen för själva notification knappen. mkt störande.

2. någon info om när den kommer kunna synka mot ovi.com? det är faktiskt en riktigt smidig tjänst.

3. vad är grejen med hur wlan funkar? varför måste jag trcka in "en knapp" för tt koppla upp? det är antingen det eller "trcka in följande siffror på den trådlösa enheten" och hur fan trycker man in siffror på en router? det är en bit plast för fan

några smarta tips från er som haft den någon dag?

haha, du var som mig i början tog ett tag innan jag fick till mitt wlan, om du går in i routers interface så ska du kunna lägga till trådlösa enheter manuelt gör det och välj PIN, välj sedan PIN-metod på n900 sedan så ska du nog kunna fundera ut resten

facebook apps ska finnas har sett dem men inget jag använder själv

och hur är det du vill synca med ovi?
Citera
2009-12-11, 23:42
Medlem
Citat:
Jämför gärna http://my-maemo.com/software/applications.php?name=Tennix_2009_World_Tour&fldAu to=788&faq=35 med http://www.apple.com/iphone/apps-for-iphone/staff-picks/real-tennis-2009.html

Du jämför ju äpplen och päron, det första verkar vara något någon har snickrat ihop på en eftermiddag hemma.
Citera
2009-12-11, 23:46
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
haha, du var som mig i början tog ett tag innan jag fick till mitt wlan, om du går in i routers interface så ska du kunna lägga till trådlösa enheter manuelt gör det och välj PIN, välj sedan PIN-metod på n900 sedan så ska du nog kunna fundera ut resten

facebook apps ska finnas har sett dem men inget jag använder själv

och hur är det du vill synca med ovi?

men hur är det då tänkt att man skall koppla upp på wlan ute på stan? jag kan ju inte be om att få komma in i admin datorn och konfiga lite på alla flygplatser; sjukhus etc i hela världen
Citera
2009-12-11, 23:52
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
men hur är det då tänkt att man skall koppla upp på wlan ute på stan? jag kan ju inte be om att få komma in i admin datorn och konfiga lite på alla flygplatser; sjukhus etc i hela världen

Ingen aning, jag var tvungen att göra så för att joina mitt wlan, men när jag försökte gå in på andras så fråga den efter lösenord, så kanske beror på inställningarna för wlan:et.
Förhoppningsvist behöver man inte använda PIN för publika.
Citera
2009-12-11, 23:57
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Ingen aning, jag var tvungen att göra så för att joina mitt wlan, men när jag försökte gå in på andras så fråga den efter lösenord, så kanske beror på inställningarna för wlan:et.
Förhoppningsvist behöver man inte använda PIN för publika.

Hmmm, ja, som jag har uppfattat det så är det jävligt skumt iaf.

Ovi är för övrigt en webbsida där du kan lägga in information i form av Anteckningar, Kalender och kontakter.
På samma sätt som i telefonen,

Och synkar du sedan mobilen med ovi så hamnar allt som finns där i mobilen.

Så tappar du mobilen så är det bara att få ut en ny /köpa en ny och sedan synka så är du där du var innan.

Plus att det är soft att knappa in allt man har i kalendern framöver va datorn och sedan bara trycka på en knapp när man sitter på bussen så synkas det.
Citera
2009-12-12, 00:02
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Personligen skulle jag inte köpa N900 om jag skulle ha mobilen för att till stor del spela spel på...var spelfunktionen viktig så hade det nog blivit fånen.

Till stor del spela spel på? När har jag sagt något om det? Jag vill kunna spela spel på min mobil, men skulle aldrig köpa en telefon bara för coola appar (=ingen iphone)
Citera
2009-12-12, 00:05
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Cain
Du jämför ju äpplen och päron, det första verkar vara något någon har snickrat ihop på en eftermiddag hemma.

Det var ett svar på ett inlägg som menade att iphone-spel var helt onödiga då det finns så mycket bra till maemo. Det är möjligt att det kommer, eller att det går att använda sig av program skrivna till andra os (återigen- jag kan alldeles för lite teknik!), men man kan inte säga att potentialen i n900 ännu är utnyttjad på något vis som kan jämföras med iphone.

Det spel som du säger verkar ihopsnickrat en eftermiddag hemma var det bästa sportspelet jag hittade på maemos hemsida.
Citera
2009-12-12, 00:14
Medlem
Citat:

Alltså har du wlan boxen inställd på att inte vara synlig eller något annat skit så kan du inte vänta dig att n900 skall kunna ansluta till den.
Allt beror på vad du har för säkerhets inställningar.

Kör själv öppet hemma, men vid polare har de bara varit att knappra in vpn nyckeln så funkar det.
Senast redigerad av Iceen 2009-12-12 kl. 00:17.
Citera
2009-12-12, 00:15
Medlem
Citat:
Till stor del spela spel på? När har jag sagt något om det? Jag vill kunna spela spel på min mobil, men skulle aldrig köpa en telefon bara för coola appar (=ingen iphone)

Du har inte sagt något om det...jag tolkade inlägget så, sorry. Trodde det var en viktig aspekt för dig, men skitsamma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in