2010-11-15, 19:33
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Kan väl tilläggas att det blir ett "error" och så står det att filen inte kan kopieras..

/root är mountad på rootfs, dvs, 256-megabytes systempartitionen. så det är bättre att lägga filerna i /home/user/MyDocs och bara länka dem till /root ifall de nu måste ligga där.
Senast redigerad av andropa 2010-11-15 kl. 19:36.
Citera
2010-11-17, 17:57
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
bara länka dem till /root ifall de nu måste ligga där.

Är arabiska för mig, aldrig använt mig av Linux förut, men måste tydligen få in dom i /root som jag nu efter vad som känns som år lyckats med, men den vill inte köras från xterminalen..
Citera
2010-11-17, 23:55
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Är arabiska för mig, aldrig använt mig av Linux förut, men måste tydligen få in dom i /root som jag nu efter vad som känns som år lyckats med, men den vill inte köras från xterminalen..

ifall du har fil 'filx.xxx' som ligger i MyDocs så kan du länka den till /root genom följande kommando:

ln /home/user/MyDocs/filx.xxx /root/
Senast redigerad av andropa 2010-11-17 kl. 23:57.
Citera
2010-11-18, 00:27
Medlem
Citat:
ifall du har fil 'filx.xxx' som ligger i MyDocs så kan du länka den till /root genom följande kommando:

ln /home/user/MyDocs/filx.xxx /root/
Bättre att använda
Kod:
 ln -s /home/user/MyDocs/filx.xxx /root/
som skapar en symbolisk istället för hård länk.
Citera
2010-11-18, 07:51
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcorp
Bättre att använda
Kod:
 ln -s /home/user/MyDocs/filx.xxx /root/
som skapar en symbolisk istället för hård länk.

helt riktigt.
Citera
2010-11-19, 23:34
Medlem
Core-s avatar
Hejsan, skaffade min N900 för någon vecka sen. Är jättenöjd med den, överträffade alla mina förväntningar. Är dock en sak jag undrar, finns det något fungerande aircrack-ng till den? Någon som försökt? Eller finns det andra program med samma funktioner?
Citera
2010-11-20, 02:06
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core-
Hejsan, skaffade min N900 för någon vecka sen. Är jättenöjd med den, överträffade alla mina förväntningar. Är dock en sak jag undrar, finns det något fungerande aircrack-ng till den? Någon som försökt? Eller finns det andra program med samma funktioner?

Yep, folket bakom neopwn har släppt wl12xx-drivers med fungerande injection, så aircrack-ng-suiten fungerar utmärkt!
Citera
2010-11-21, 20:48
Medlem
Core-s avatar
Citat:
Yep, folket bakom neopwn har släppt wl12xx-drivers med fungerande injection, så aircrack-ng-suiten fungerar utmärkt!

Låter fint, tack ska du ha, ska leta upp och ladda ner så jag får börja leka lite.
Nån som har haft problem med att få satellitkontakt? Har godkänt satellitkontakt i inställningarna men inte Geotags för kameran (svårt att tro att det har någon sexuell betydelse), men den får aldrig kontakt.
Citera
2010-11-21, 23:43
Medlem
andropas avatar
Citat:
Låter fint, tack ska du ha, ska leta upp och ladda ner så jag får börja leka lite.
Nån som har haft problem med att få satellitkontakt? Har godkänt satellitkontakt i inställningarna men inte Geotags för kameran (svårt att tro att det har någon sexuell betydelse), men den får aldrig kontakt.

releasen har en tendens att försvinna rätt fort, så hojta till om du inte hittar så slänger jag upp den någonstans.
Citera
2010-11-22, 09:16
Medlem
Struttens avatar
Citat:

Jag har också av någon anledning slutat att få satelitkontakt. Jag har ingen aning om vad det kan bero på. Sjukt irriterande de få gånger jag faktiskt vill använda GPS:en.
Citera
2010-11-24, 13:56
Medlem
Core-s avatar
Citat:
releasen har en tendens att försvinna rätt fort, så hojta till om du inte hittar så slänger jag upp den någonstans.

Hej igen, hann försöka idag leka lite och försöka få kontakt, men den hittar inget på varken navigatorn eller Speedometern jag laddat ner från Ovi...
Måste erkänna att jag inte vet vad releasen till GPS:en är och att söka på Google 'n900 gps release' borde man ju förstått att det ger förslag på precis allt annat än man letar efter :P
Vore dock guld värt att få det fixat om du orkar slänga upp. Inte varje dag man använder GPS:en, men de dagar man gör det är det oftast viktigt att den funkar.
Citera
2010-11-24, 15:19
Medlem
andropas avatar
Citat:
Hej igen, hann försöka idag leka lite och försöka få kontakt, men den hittar inget på varken navigatorn eller Speedometern jag laddat ner från Ovi...
Måste erkänna att jag inte vet vad releasen till GPS:en är och att söka på Google 'n900 gps release' borde man ju förstått att det ger förslag på precis allt annat än man letar efter :P
Vore dock guld värt att få det fixat om du orkar slänga upp. Inte varje dag man använder GPS:en, men de dagar man gör det är det oftast viktigt att den funkar.

jag syftade förvisso på neopwn-releasen. GPSen har jag inte upplevt några som helst problem med, faktiskt. fast jag kör mest på aGPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in