2009-12-22, 22:36
Medlem
onlajns avatar
Är det sagt när telefonen släpps till försäljning för andra butiker än nokia?
Hade hoppats på att den skulle dyka hos telia eller någon annan operatör så man kan ta en telefon med abonnemang men tänker inte vänta till i Mars. Var på en lokal telefonbutik i stan idag och frågade om de fått något visningsex eller så man kunde klämma på. Det hade dom inte, han svarade att "nokiakillen" vart där igår och visat den och att dom inte skulle få den förens i mars! Men den var värd att vänta på sa han
Citera
2009-12-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlajn
Är det sagt när telefonen släpps till försäljning för andra butiker än nokia?
Hade hoppats på att den skulle dyka hos telia eller någon annan operatör så man kan ta en telefon med abonnemang men tänker inte vänta till i Mars. Var på en lokal telefonbutik i stan idag och frågade om de fått något visningsex eller så man kunde klämma på. Det hade dom inte, han svarade att "nokiakillen" vart där igår och visat den och att dom inte skulle få den förens i mars! Men den var värd att vänta på sa han

Mars låter väldigt konstigt... Det jag har hört på andra ställen är vecka 3, men frågan är hur tålmodig man kan vara..
Citera
2009-12-23, 10:52
Medlem
Har en kompis som fick sin levererad i måndags ifrån Komplett . Dom hade ca 5 st i lager.
Citera
2009-12-23, 11:30
Medlem
onlajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Har en kompis som fick sin levererad i måndags ifrån Komplett . Dom hade ca 5 st i lager.
Jo, dom säljer ju tydligen norska eller danska eller så. Men vill som sagt köpa en telefon med abonnemang
Citera
2009-12-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlajn
Jo, dom säljer ju tydligen norska eller danska eller så. Men vill som sagt köpa en telefon med abonnemang

Jasså ? Dom är inte svenska alltså? Det visste jag inte.
Skulle inte köpt bottenappet 5800, jag skulle helt enkelt hållit mig i skinnet och köpt N900 istället
Citera
2009-12-23, 23:29
Medlem
onlajns avatar
Citat:
Skulle inte köpt bottenappet 5800, jag skulle helt enkelt hållit mig i skinnet och köpt N900 istället

Nej det är visst bara nokia själva som säljer den svenska versionen än så länge. Men vad jag har hört så är det väl ingen skillnad på dom.
Citera
2009-12-24, 00:10
Medlem
merxzs avatar
Citat:

Även jag köpte "bottennappet". Var nog jävligt dumt gjort. Får se om man eventuellt har råd med att byta upp säg när n900 släpps i butik, den verkar väldigt trevlig måste jag säga, har varit väldigt sugen sedan jag såg den 'in acton' första gången.
Citera
2009-12-24, 11:20
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merxz
Även jag köpte "bottennappet". Var nog jävligt dumt gjort. Får se om man eventuellt har råd med att byta upp säg när n900 släpps i butik, den verkar väldigt trevlig måste jag säga, har varit väldigt sugen sedan jag såg den 'in acton' första gången.

När köpte ni era 5800or då?
Citera
2009-12-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
När köpte ni era 5800or då?

Jag köpte den nog i slutet av sommaren, fast då hade jag inte sett röken av N900, vilken förmodligen hade fått mig att vänta på den istället.
Citera
2009-12-24, 16:12
Medlem
Jag har tele2 kontantkort och funderar på att köpa n900. Jag har tänkt skaffa abonnemang så jag kan ha gratis surf osv. Tjänar jag mest på köpa mobilen för 5500kr direkt och sen skaffa abonnemang eller köpa mobilen med abonnemang och sen lägga till gratis surf?
Citera
2009-12-24, 18:06
Medlem
Worldwides avatar
Ni som har köpt N900:

Kommer det att komma VLC till n900? Och är det sant att man kan porta t.ex. nästan alla linux/ubuntu abserade program till mobilen? Och Hur är touchen? Är den känslig och träffsäkert?
Citera
2009-12-24, 18:15
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
Ni som har köpt N900:

Kommer det att komma VLC till n900? Och är det sant att man kan porta t.ex. nästan alla linux/ubuntu abserade program till mobilen? Och Hur är touchen? Är den känslig och träffsäkert?

VLC kommer till N900 ja.
Porta program ifrån linux till N900 är lätt den installerar t.o.m med .deb filer.
Touchen är awesome, känslig ja man petar lite på den bara, träffsäker som prickskyttar t.e.x så zoomar jag aldrig på websidor förutom när jag vill läsa något, inga problem att träffa dom småsakerna man nu behöver trycka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in