2010-04-02, 22:14
Medlem
pappa-statens avatar
Har haft min i ca en vecka nu, sjukt nöjd

Sitter med IRC, MSN, Facebook igång hela tiden, surfar utan några problem nånstans och skriver fort på tangentbordet.

Har inte tagit mig tid att fixa spotify till den än, det ska ju vara lite si-å-så med hur bra det funkar men ska testa det snart...

FM-sändarn har jag dock inte fått att fungera acceptabelt

Självklart drar den rätt mkt batteri så man får ladda varje kväll åtminstone, beror ju givetvis på hur mkt man har igång och använder den.
Citera
2010-04-02, 23:02
Medlem
bluetramps avatar
Ursäkta en dum fråga, men hur sänker man ljudet på meddelandesignalen respektive byter meddeladndesignal ?

Tacksam för svar.
Citera
2010-04-02, 23:22
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-staten
FM-sändarn har jag dock inte fått att fungera acceptabelt

Har du fm-boost ? Den höjer styrkan på signalen då fungerar det mycket bättre!

Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Ursäkta en dum fråga, men hur sänker man ljudet på meddelandesignalen respektive byter meddeladndesignal ?

Tacksam för svar.

Vad menar du med meddelandesignal? SMS, email och sånt? Det gör du under "profiler" i "inställningar" där kan du höja och byta det mesta.
Citera
2010-04-02, 23:37
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Har du fm-boost ? Den höjer styrkan på signalen då fungerar det mycket bättre!

Vad menar du med meddelandesignal? SMS, email och sånt? Det gör du under "profiler" i "inställningar" där kan du höja och byta det mesta.

ja, ljudnivån på sms signal o hur man byter sms signal. hittar bara för ringsignal där du säger.
Citera
2010-04-02, 23:46
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
ja, ljudnivån på sms signal o hur man byter sms signal. hittar bara för ringsignal där du säger.

Haha, nu vet jag vad "felet" är. Du vet tydligen inte om att det går att scrolla där i inställningar. Scrolla ner så kommer du se en massa nytt.
Citera
2010-04-02, 23:57
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Haha, nu vet jag vad "felet" är. Du vet tydligen inte om att det går att scrolla där i inställningar. Scrolla ner så kommer du se en massa nytt.

Tack ! Nu såg jag detta oxå. En fråga till: kan man lyssna på P4 utan hörlurar och var ställer man in ex P4 ?
Citera
2010-04-03, 13:54
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Du kan spela Quake3. 'nough said!

Jag har aldrig upplevt lagg i telefonen mer än om jag installerar ett program samtidigt som jag har igång en webbsida med tung flash men gör man det får man skylla sig själv.
Sitta surfa, få ett mail med en bifogad pdf som man öppnar och läser och sedan tillbaka till webbläsaren går på ett nafs. Rendering av webbsidor är i stort sett lika snabbt som på en dator.

Jag upplever den som blixtesnabb!

Okej det avgör saken! Det blir en Nokia N900..trots att jag lovat mig själv att aldrig mer ha en Nokia...men detta är för bra för att låta bli!...
Citera
2010-04-04, 07:05
Medlem
andropas avatar
har någon av er testat att överklocka besten än? såg tråden på maemo.org och det verkar ju onekligen vara populärt...
Citera
2010-04-04, 07:26
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
har någon av er testat att överklocka besten än? såg tråden på maemo.org och det verkar ju onekligen vara populärt...

Självklart kör 800 mhz just nu, vart en jävla skillnad. Ska testa använda det några dagar går det bra testar jag 900 mhz. Måste se hur det blir med värmen och batteritiden o.s.v. Men än så länge så är det rena drömmen som sagt vart en stor skillnad bara med 800 mhz.
Citera
2010-04-04, 07:31
Medlem
andropas avatar
Citat:
Självklart kör 800 mhz just nu, vart en jävla skillnad. Ska testa använda det några dagar går det bra testar jag 900 mhz. Måste se hur det blir med värmen och batteritiden o.s.v. Men än så länge så är det rena drömmen som sagt vart en stor skillnad bara med 800 mhz.

fresh. hur är stabiliteten? några abnormala kraschar?
rent subjektivt, verkar batteritiden bli mycket sämre? eftersom klockfrekvensen är högre borde ju mer batteri gå åt, å andra sidan eftersom processorn blir snabbare så kan den snabbare köra klart kod för att sedan gå ner i idle... så det kanske går jämnt ut.
Citera
2010-04-04, 07:44
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
fresh. hur är stabiliteten? några abnormala kraschar?
rent subjektivt, verkar batteritiden bli mycket sämre? eftersom klockfrekvensen är högre borde ju mer batteri gå åt, å andra sidan eftersom processorn blir snabbare så kan den snabbare köra klart kod för att sedan gå ner i idle... så det kanske går jämnt ut.

Som sagt så kör den ju inte 800 mhz hela tiden utan bara när det behövs. Så det beror ju på om man sitter och pressar CPUn till 100% i en längre tid så kan jag tänka mig att batteritiden går åt. Men annars är det som vanligt hur mycket vet jag inte då jag som sagt vill testa det i några dagar för att få bättre resultat. Än så länge inga konstigheter, reboots eller annat skumt. Det enda jag fått nu är en snabbare N900 som klarar att köra FF7 i 100% och allt flyter på bra. Om telefonen sprängs eller smälter återstår att se.
Citera
2010-04-04, 08:13
Medlem
andropas avatar
heh, inget sådant drastigt lär ju ske. dock så kommer väl CPU:n hålla i fem år istället för tjugo, eller nåt.

dock, det du säger om att du kan köra ff7 i full hastighet nu, det betyder att PSX emulatorn kör CPU:n på högsta klockan. Hela tiden också. det är rätt kass, eftersom den aldrig går ner i idle...
ohwell, någon borde hjälpa den där PCSX-snubben att porta något av OpenGL-pluginsen så att vi kan få accelererad grafik istället utan att belasta CPU:n med mjukvarurenderingen.

håller på att kompilera om kernelen nu med lite fler speedsteps. testar att gå upp till 700 först. såg dock i källkoden att det finns stöd för mycket lägre idlefrekvens än 250 också, nice. det borde bättra på batteritiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in