2009-12-13, 15:45
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Inte till.telefon, men mycket annat har jag hunnit få laddare som varit sönder. Iofs inget konstigt med den massproduktion som det är.
Borde väll bara vara att knalla in på närmaste Nokia service och be om en ny.

jag var precis inne i en teliabutik och testade en samsungladdare som fungerade klockrent, så jag får nog allt ta kontakt med nokia igen om en ny laddare. närmaste nokia service, finns det service-ställen lite överallt eller? jag trodde att jag var tvungen att skicka över internet, som kan vara lite knepigt.
Citera
2009-12-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
jag var precis inne i en teliabutik och testade en samsungladdare som fungerade klockrent, så jag får nog allt ta kontakt med nokia igen om en ny laddare. närmaste nokia service, finns det service-ställen lite överallt eller? jag trodde att jag var tvungen att skicka över internet, som kan vara lite knepigt.

Bor jag i fel land för att svara på, men här i Finland är det bara att gå in på närmaste ställe som har service på Nokia så fixar dom ens ärende åt en.
Citera
2009-12-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
http://www.speedyshare.com/files/19743160/vgb-vgba-ines-drnoksnes-classicgamingwallpapers_wiicontrol.rar

drnoksnes_1.2.4_armel.dev installerade jag den kräver zeemote programmet först som du hittar i programhanteraren då du lagt till dom här katalogerna:

katalognamn: extras-devel
webbadress: http://repository.maemo.org/extras-devel
dist: fremantle
komp: free non-free

och

katalognamn: extras-testing
webbadress: http://repository.maemo.org/extras-testing
dist: fremantle
komp: free non-free

för att installera drnoksnes efter du installerat zeemote

så öppnar x terminal och ger dig själv root om du har "rootsh" installerad skriver du

sudo gainroot

nu ska du installera drnoksnes kör du detta kommando

dpkg -i drnoksnes_1.2.4_armel.deb

om du har drnoknes filen root villket är "nokia n900/"

annars sökvägen dit

Edit: om du har programhanteraren igång när du försöker installerar så får du ett error som säger att dpkg redan används.

Ni som inte vill fucka med x terminalen kan lägga till denna i programhanteraren

http://b-man.xceleo.org/repo/maemo-nintendo-emulators/

Dist:
Komp:main

ladda ner zeemote på extra-devel o sen drsnes...

O roms hittar du bla annat på www.theoldcomputer.com
Citera
2009-12-13, 16:21
Medlem
Struttens avatar
Citat:

Skickar du laddaren som en bilaga i mejlet? Jag förstår att det kan vara knepigt...

Ring Nokia så berättar de vart du ska gå. De finns lite överallt tycker jag det verkar som.
Citera
2009-12-13, 16:34
Medlem
raddicals avatar
Citat:

Du testar en samsungladdare i din nokia och det funkar? Och du ska skicka in en laddare på reparation över internet, är du full ?
Citera
2009-12-13, 16:41
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Du testar en samsungladdare i din nokia och det funkar? Och du ska skicka in en laddare på reparation över internet, är du full ?

?? Är det något nytt för dig att skicka in defekta varor till en tillverkare över internet? Ja den anställda på Telia använde en samsungladdare då det är exakt samma standader, dvs. mini eller microUSB. Var väl inte så svårt att fatta?

Så om Nokia har service ställen så går jag självklart till ett sådant. Får väl ta och ringa dem imorn. Tack för inlägget om apps-katalogen också.
Citera
2009-12-13, 16:44
Medlem
Struttens avatar
Citat:
?? Är det något nytt för dig att skicka in defekta varor till en tillverkare över internet? Ja den anställda på Telia använde en samsungladdare då det är exakt samma standader, dvs. mini eller microUSB. Var väl inte så svårt att fatta?

Så om Nokia har service ställen så går jag självklart till ett sådant. Får väl ta och ringa dem imorn. Tack för inlägget om apps-katalogen också.

Jag tror att humorn som kanske går dig obemärkt förbi är att du kanske reklamerar över nätet, men inte skickar tillbaka laddaren (och får den nya) online. Eller har du tillgång till någon ny typ av teknik som ingen annan har?
Citera
2009-12-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag tror att humorn som kanske går dig obemärkt förbi är att du kanske reklamerar över nätet, men inte skickar tillbaka laddaren (och får den nya) online. Eller har du tillgång till någon ny typ av teknik som ingen annan har?

Han har säkert en teleportör Vore fint med en sådan, fan vad billigt allt skulle bli
Citera
2009-12-13, 17:39
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten

På vilket sätt har jag sagt att jag inte ska skicka tillbaka den defekta laddaren? Nu förstår jag inte riktigt.
Citera
2009-12-13, 17:51
Medlem
e d bara jag som inte får igång romsen på dernoksnes...?
När jag trycker.spela så står d att splet inte har startats ännu...
Citera
2009-12-13, 17:51
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
På vilket sätt har jag sagt att jag inte ska skicka tillbaka den defekta laddaren? Nu förstår jag inte riktigt.

rent bokstavligt så skrev du att du skulle bifoga laddaren i internetkommunikationen mellan dig och nokia .
det var det som var roligt

bengbeng. kan du utveckla det där om snes emulatorn.
om man inte vill mecka med terminalen/konsolen så hoppar jag gärna över det. tack
Citera
2009-12-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
e d bara jag som inte får igång romsen på dernoksnes...?
När jag trycker.spela så står d att splet inte har startats ännu...

Har du spelen i Zip format, annars startar dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in