2009-12-12, 22:00
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
min funkar klockrent också. laddar utmärkt med vanlig laddre och via usb.

efter ganska exakt ett dygn av användande aå kan säga det här

1: sjukt bra touch, i stort sett samma kvalite som iphone
2: mycket sanbb och smidig telefon. vad du än vill göra så går det snabbt. utom att öppna gpsen de första gångerna, då den laddar allt för första gången och latent konfiggar

3. tangentbordet är helt klockrent. så jävla nöjd med det.

4. kanske inte ett plus, utan mer plus minus noll, men telefonen är inte stor, den känns inte stor, den är ju faktiskt smalare än iphone, kortare än iphone och tunnare än en 95a. och n95an älskar ju alla

hoppas det är till lite hjäöp. har inte hunnit försöka installera något än, bara lekt med det som finns

EDIT: jag har för övrigt inte haft en tanke på att starta datorn än, varför skulle jag när det funkar lika bra med denna . så detta skriver jag så klart med min n900. på ca 1 min. härligt

Tack all hjälp är bra. Skönt att höra att den funkar tillfredställande med det som finns utan att man behöver ladda ner en massa.
Citera
2009-12-12, 22:01
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Jag har blivit grymt sugen på denna telefon nu på sista tiden.
Men det är fortfarande ett svårt val. Står mellan Android eller N900.

Fungerar det att kika på webb-tv på ex. svt, tv3, kanal5 och tv6?
Eftersom den ska ha fullt flash stöd, men det har den väl ändå inte eftersom, vad jag har läst, inte stödjer Flash 10, eller om det var upp till 10, tveksam just nu.

Någon som har telefonen kan säkert svara bättre, men jag har nog läst varenda recension som finns. Svtplay ska fungera. Tv6 har jag också läst folk som sett på. Den har någon typ av version 9 av flash nu, men det är redan annonserat om v 10 tidigt nästa år. Dock kan man tydligen behöva göra en manuell ändring av cachen för browsern för att webtv ska funka bra, men det kanske man kan leva med?
Citera
2009-12-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Någon som har telefonen kan säkert svara bättre, men jag har nog läst varenda recension som finns. Svtplay ska fungera. Tv6 har jag också läst folk som sett på. Den har någon typ av version 9 av flash nu, men det är redan annonserat om v 10 tidigt nästa år. Dock kan man tydligen behöva göra en manuell ändring av cachen för browsern för att webtv ska funka bra, men det kanske man kan leva med?

Har inte heller luren men efter vad jag läst så laggar SVT play rätt rejält för en del iaf.
Citera
2009-12-13, 00:50
Medlem
antezzzs avatar
jag sitter på max nu internet funkar fint för den som undrade =)

Edit: någon som har lite förslag på vad för roms man kan skaffa sig? jag har alla slags emulatorer men bara ett fåtal spel som t.e.x pokemon, super mario wold, zelda: a link to the past & day of the tentacle

så folket, villket / villka är era favorit spel a la old school?!

Edit2: Sitter och tittar på Tv6 play och det fungerar faktiskt det flyter inte på som de vore vatten iallafall men det är dugligt och fungerar, kunde varit bättre
och det blir nog bättre med några updates, vi får se efter 1.1 >: )
Senast redigerad av antezzz 2009-12-13 kl. 01:23.
Citera
2009-12-13, 01:41
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
jag sitter på max nu internet funkar fint för den som undrade =)

Edit: någon som har lite förslag på vad för roms man kan skaffa sig? jag har alla slags emulatorer men bara ett fåtal spel som t.e.x pokemon, super mario wold, zelda: a link to the past & day of the tentacle

så folket, villket / villka är era favorit spel a la old school?!

Edit2: Sitter och tittar på Tv6 play och det fungerar faktiskt det flyter inte på som de vore vatten iallafall men det är dugligt och fungerar, kunde varit bättre
och det blir nog bättre med några updates, vi får se efter 1.1 >: )

Nu när jag tänker på det undrar jag om jag inte såg någonstans att man kan ställa in streams med vilken kvalitet man ska ta hem. Ex kanske dra ner det till 16fps. Kan det ligga något i det, eller handlade det bara om filer på hårddisken?
Citera
2009-12-13, 01:52
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Nu när jag tänker på det undrar jag om jag inte såg någonstans att man kan ställa in streams med vilken kvalitet man ska ta hem. Ex kanske dra ner det till 16fps. Kan det ligga något i det, eller handlade det bara om filer på hårddisken?

Ingen aning, men det ska gå att ställa in advancerade inställningar för webbläsaren t.e.x ge den mer cache och andra saker, så ska en titt på det strax tänkte jag så skriver jag en rapport sen
Citera
2009-12-13, 02:00
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Ingen aning, men det ska gå att ställa in advancerade inställningar för webbläsaren t.e.x ge den mer cache och andra saker, så ska en titt på det strax tänkte jag så skriver jag en rapport sen

Det här rådet från hemmabio ska tydligen också hjälpa. "Bästa sättet att kolla svtplay på är att välja "inställningar" på svtplay och sedan välja "länk för extern spelare" sedan windows media. "

Och att ställa om cachen ska tydligen också vara bra! Jag är så sugen på en n900! Har tänkt vänta tills jag kan avgöra om touchscreenen är något för mig, men jag blir mer och mer benägen att chansa....
Citera
2009-12-13, 02:24
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Det här rådet från hemmabio ska tydligen också hjälpa. "Bästa sättet att kolla svtplay på är att välja "inställningar" på svtplay och sedan välja "länk för extern spelare" sedan windows media. "

Och att ställa om cachen ska tydligen också vara bra! Jag är så sugen på en n900! Har tänkt vänta tills jag kan avgöra om touchscreenen är något för mig, men jag blir mer och mer benägen att chansa....

Jo det går bättre om man spelar videosarna i full screen men köra dom externt har jag inte testa få göra det nu

Edit: SVT play flyter på bra med 40 mb cache och om man öppnar dom externt med windows media
Senast redigerad av antezzz 2009-12-13 kl. 02:33.
Citera
2009-12-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Du bör dock veta att det är massor av buggar och det känns ändå som om maemo 5 är i utvecklingfas gansk rejält ännu. gillar luren skarpt men har upplevr en hel del brister faktiskt. som t.ex. jag kan inte ladda med den vanliga laddaren, bara med en gammal nokialaddare + adapter eller via usb. sen är det tråkigt att det finns dså få apps, men jag kanske inte vet hur man gör till 100%. sitter och skriver på n900 nu och webbläsaren är klockren! hoppas det fixas mycket i första uppdateringen.

förresten hur ändrar man i ordboken? jag har skrivit in mitt lösenord till allt med det
visuella tbordet, så när man skriver första bokstaven så visas mitt password. hur tar man bort?

Att du inte får laddat med usb laddaren men alla andra funkar betyder ju att det är laddaren som är sönder. Bara att be om en ny på garanti.
Citera
2009-12-13, 11:39
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Att du inte får laddat med usb laddaren men alla andra funkar betyder ju att det är laddaren som är sönder. Bara att be om en ny på garanti.

ja jag hoppas att du har rätt. men fan vilken otur att isf få en laddare som är sönder. någon som varit med om liknande innan? är det krångligt / tar lång tid?
Citera
2009-12-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
ja jag hoppas att du har rätt. men fan vilken otur att isf få en laddare som är sönder. någon som varit med om liknande innan? är det krångligt / tar lång tid?

Inte till.telefon, men mycket annat har jag hunnit få laddare som varit sönder. Iofs inget konstigt med den massproduktion som det är.
Borde väll bara vara att knalla in på närmaste Nokia service och be om en ny.
Citera
2009-12-13, 12:20
Medlem
Vibliriblands avatar
nu har jag använt mobilen i 1,5 dagar och det här är vad jag märkt att jag skulle vilja ha, än så länge

1. ett mer utförligt skissprogram, det som finns med har tex ingen "hinkfunktion"

2, fotoredigering, i min n95a så kunde jag ändra olika färgscheman, svart vitt, sepia, negativ etc, och även ligga till klippart. nu finns det ju bara skärpa och kontrast i stort sett.

3. snes emulator.

hoppas någon har vettiga länkar till dessa saker, såg att snes emun fanns några poster upp, men de andra grejerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in