2009-12-17, 09:27
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Jag vet inte om det är fel på telefonen eller om det är jag som missar något :/
Har kopplat upp mig på wlanet och det funkar eftersom jag skriver från mobilen nu. Har också gått in på programhanteraren -> programkataloger -> maemo extras, och bockat ur inaktiverad.
Nu lyckas jag plötsligt komma in på maemo extras, men nokia-program och uppdateringar av nokia-systemprogramvara kunde tydligen inte uppdateras, jag blir galen!

Kan inte heller installera något av det som ligger i "mer" mappen i menyn.

Edit: märker att det itne bara har med vissa program att göra, jag kan inte ens installera firefox :/

Om du provar att låta Maemo ställa in allt åt dig? Gå till http://my-maemo.com/faq/showquestion.php?fldAuto=19&faq=4 med din n900 och klicka på länken längst ner.
Citera
2009-12-17, 13:45
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
sorry. missade den detaljen.

när jag postade aå hade jag 10 procent kvar.

det skumma är att det varierar från dag till dag.
det är lustigt att ditt batteri "cione" helt plötsligt blev hur grymt som helst . du hade ju problem förut.

ja ja, laddar ordentligt i natt och ser hur det blir i morgon.

Nja alltså batteriet har det aldrig varit fel på, fick hem en trasig laddare bara Men som jag skrev förut så blir ju batteriet bättre och bättre. Men ibland känns det som om den håller sig på 100% länge sen bara dyker ner till 70%, men men inget att klaga på:P

Edit: Finns Quake III ute än/har någon testat/fått igång spelet? Inte för att det är kul att lira på mobilen men det är ju kul att kolla enhetens kapacitet.
Citera
2009-12-17, 15:56
Medlem
Struttens avatar
Jag kommer köpa denna mobil så fort den kommer ut i butik, men vill aktivera mig så mycket som möjligt för att lindra abstinensen (över något jag aldrig haft i min hand). En sak jag tänkte fixa var bakgrund.

En fråga till er som har den: Kan man lägga in en väldigt bred bild, eller måste den vara beskuren till fyra bilder?
Citera
2009-12-17, 16:00
Medlem
maties avatar
Fanns en guide på youtube hur man beskär en bild till fyra har jag för mig
Citera
2009-12-17, 16:09
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matie
Fanns en guide på youtube hur man beskär en bild till fyra har jag för mig

Efter att ha jobbat med adobeprogram i ett antal år tror jag nog att jag ska klara av att beskära en bild i fyra mindre, men det var inte riktigt frågan.
Citera
2009-12-17, 16:26
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Efter att ha jobbat med adobeprogram i ett antal år tror jag nog att jag ska klara av att beskära en bild i fyra mindre, men det var inte riktigt frågan.
Du måste ha 4 bilder.
Citera
2009-12-17, 16:37
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Du måste ha 4 bilder.

Tack! Då ska jag sätta igång med det.
Citera
2009-12-17, 18:00
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Nja alltså batteriet har det aldrig varit fel på, fick hem en trasig laddare bara Men som jag skrev förut så blir ju batteriet bättre och bättre. Men ibland känns det som om den håller sig på 100% länge sen bara dyker ner till 70%, men men inget att klaga på:P

Edit: Finns Quake III ute än/har någon testat/fått igång spelet? Inte för att det är kul att lira på mobilen men det är ju kul att kolla enhetens kapacitet.

Quake finns att installera ifrån programhanteraren, har inte testat det dock.

Edit: Haha läste nyss mitt svar ifrån Nokia angående headsetet som gick sönder efter andra användningen.

Citat:
Vi har dessvärre ingen möjlighet att skicka ut nytt headset till dig, min rekommendation är att du kontaktar någon av följande verkstäder;
http://www.nokia.se/support-och-programvara/hitta-servicebutik-o2

Väljer du ändå att ta det direkt genom oss måste du skicka in hela paketet (telefon + alla tillbehör) så skickar vi ut ett nytt paket till dig. Återkom om detta önskas.

Blir väl att köpa ett nytt och bättre som inte går sönder av lite musik.

Edit 2: Cione du behövde väl bara skicka in laddaren? Och den första jag pratade med på Nokia sa att det va 6 månaders garanti på tillbehören inte fan måste man skicka in hela telefonen och allt då?
Senast redigerad av antezzz 2009-12-17 kl. 18:31.
Citera
2009-12-17, 19:45
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Quake finns att installera ifrån programhanteraren, har inte testat det dock.

Edit: Haha läste nyss mitt svar ifrån Nokia angående headsetet som gick sönder efter andra användningen.

Blir väl att köpa ett nytt och bättre som inte går sönder av lite musik.

Edit 2: Cione du behövde väl bara skicka in laddaren? Och den första jag pratade med på Nokia sa att det va 6 månaders garanti på tillbehören inte fan måste man skicka in hela telefonen och allt då?

Haha näe, jag skulle bara skicka in laddaren + kvitto. Förstår inte vad de snackar om?
Citera
2009-12-17, 19:47
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Haha näe, jag skulle bara skicka in laddaren + kvitto. Förstår inte vad de snackar om?

Inte jag heller då tillbehör har egen garanti på 6 månader medans själva telefonen har en egen garanti på 2 år. Så varför skulle jag behöva skicka in allt? Grottmongon är vad dom är!
Citera
2009-12-17, 20:53
Medlem
Infusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PMPM
Jag fick nyss min n900 och har tele2 som abonnemang. Dock fungerar inte Tele2 internet för mig på mobilen. Jag gick in på deras hemsida och de sa att man behövde ställa in vissa saker för att det ska fungera. Tyvärr så hade de inte några instruktioner för n900 än. Någon som kan hjälpa mig?

Edit: Fixade det. Testade mig fram.

Du har inte lust att dela med dig?
Citera
2009-12-18, 00:57
Medlem
antezzzs avatar
Någon mer än jag som fått den störande buggen efter man använt PC-suite / masslagringsläge att original mapparna och filerna blir dubblerade?
d.v.s jag har 2 "bilder" mappar 2 st av samma av alla bilder slutsatsen : filerna / mapparna som finns i mobilen ifrån start visas 2 gånger men det är inte kopior utan det är samma, tar man bort 1 så försvinner båda.
Det är som mapparna mountas 2 gånger, raawr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in