2009-12-10, 21:12
Medlem
Vibliriblands avatar
Någon som har koll på hur open office funkar?

Det är ju ett linux program egentligen om jag förståt rätt.

Finns det i från början? Eller finns det att ladda ned gratis?
Citera
2009-12-10, 21:12
Medlem
derbicoolings avatar
Tack än en gång! Alltid roligt höra lite om denna telefon. Okej med mer frågor?

Hur upplevs skärmen är det riktigt bra touch på den?(En kompis har någon random samsung touch sjukt dålig respons på den)

Nice med mario på mobilen
Citera
2009-12-10, 21:13
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Yep med programmet "hermes" så letar den igenom din facebook efter dina vänner och uppdaterar dom med uppgifterna.

Tagentbordet är underbart mycket mysigt att skriva på behövde inte ens vänja mig då det är QWERTY så skriver snabbt och sköna knappar.

Har inte tittat så mycket på spel men finns SNES, NES och sega emulatorer och andra grejjor sedan fanns det lite stand alone spel.

Edit: Ska faktiskt dra hem SNES och NES emulatorerna nu och lira lite super mario!

Hehe go for it, jag ska också göra det snart!
För övrigt kanske laddningen via USB inte är så som jag trodde först, när jag laddar står det att det är typ 10% kvar av batteriet, men när jag slet ur kabeln så gick mätaren upp till typ 65-70%. Hoppas 70% stämmer.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling

Hur upplevs skärmen är det riktigt bra touch på den?(En kompis har någon random samsung touch sjukt dålig respons på den)

Ja den är sjukt bra! Är 95% nöjd. 5% missnöjd då den ibland vill trycka på saker (klicka) istället för att scrolla när man håller kvar fingret, men det är ju en vanesak bara. Den har ju en sån respons att detta händer, men det skulle ändå höja användarvänligheten en aning om de fixade detta på något smidigt sätt.
Senast redigerad av cione 2009-12-10 kl. 21:18.
Citera
2009-12-10, 21:20
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Någon som har koll på hur open office funkar?

Det är ju ett linux program egentligen om jag förståt rätt.

Finns det i från början? Eller finns det att ladda ned gratis?

Jag har installerat något program för att öppna word dokument m.m fast vet inte om det var open office. Men finns program att ladda hem för såna filer

Citat:

Som jag skrev innan så är touchen oroligt bra. När jag t.e.x scrollade igenom programlistan så drog jag fingret flera gånger snabbt över skärmen och den stannade exakt där man satt fingret.

Självklart är det okej med fler frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av cione
Hehe go for it, jag ska också göra det snart!
För övrigt kanske laddningen via USB inte är så som jag trodde först, när jag laddar står det att det är typ 10% kvar av batteriet, men när jag slet ur kabeln så gick mätaren upp till typ 65-70%. Hoppas 70% stämmer.

Jo, brukar vara sådära när man laddar batteri att riktiga värdet inte visas förens den slutat laddat klart
Citera
2009-12-10, 21:23
Medlem
derbicoolings avatar
Fan, låter som en riktigt go mobil ni säger ju bara så bra saker om den!

Förutom ciones laddar problem...
Citera
2009-12-10, 21:24
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Jo han hade lite otur men som jag sagt tidigare så tror jag buggen kommer fixas snabbt som ögat. Tror ingen vill ha en mobil som inte går att ladda.
Citera
2009-12-10, 21:31
Medlem
Citat:

Skall man säga något negativt om den så är det att jag saknar en snabbknapp till telefondelen.

Programet som fixar så att focus på kameraknappen är programswitch då linsskyddet är stängt borde fixa så då man trycker in allt så går den till telefondelen.

Något destu mera har jag inte att klaga på efter snart en veckas användande.

Jo en sak, skärmen verkar vara väldigt repkänslig.
Citera
2009-12-10, 21:33
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Skall man säga något negativt om den så är det att jag saknar en snabbknapp till telefondelen.

Programet som fixar så att focus på kameraknappen är programswitch då linsskyddet är stängt borde fixa så då man trycker in allt så går den till telefondelen.

Något destu mera har jag inte att klaga på efter snart en veckas användande.

Jo en sak, skärmen verkar vara väldigt repkänslig.

Äh, går ju ställa in så den går till telefon om du vrider den ellersätta en shortcut på skrivbordet.
Citera
2009-12-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Äh, går ju ställa in så den går till telefon om du vrider den ellersätta en shortcut på skrivbordet.

Mja, gillar inte riktigt att den startar vid vridning, men skall ge den en chans till.

De går inte att sätta samma genväg på flera skrivbord, skulle vilja ha ett på varje då

Programtips:

Gonvert : omvandlar de flesta enheter du kan komma på
Citera
2009-12-10, 22:19
Medlem
ciones avatar
2 frågor:
- Vart kan man köpa skydd för N900:an? (så den inte blir repig men men får ju då inte märka att skyddet är där)
- Hur får jag fram musen i mozilla?

Edit: Musen = Genom att dra från vänster kant ut över skärmen till höger.
Citera
2009-12-10, 22:24
Medlem
onlajns avatar
Fan denna ser riktigt fin ut. Är i tankarna på att skaffa ny mobil. Iphone var ju min första tanke men flera saker får mig att tveka på iphone och söka efter bra eller bättre alternativ. Bl.a den dåliga batteritiden på iphone får mig att tveka mycket. Denna ser på specarna ut att ha bättre batteritid med taltid.

Tänkte passa på att binda upp mig på ett abbonemang o ta telefonen från telia men denna finns inte i deras sortiement så får väl isf bli att tjacka en lur på avbet nånstanns i stället
Citera
2009-12-10, 22:29
Medlem
inevahs avatar
Det här låter ju lovande

Jag beställde hur som helst i förrgår, fick mejlet om att telefonen skickats idag
Och då körde jag utan expressleverans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in