2010-08-29, 22:13
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Tjoho! Min touchscreen var trasig, så jag lämnade in den på reparation.
Fick tillbaks den i Fredags, fungerade bättre än tidigare.
Nu pajjade skiten igen.
Bitter som fan!

Exakt hur pajade den? Kör du med skyddsfilm?
Citera
2010-08-30, 09:42
Bannlyst
telefonen blev så seg när jag klockade ner den.
så jag blev tvungen att klocka den igen.
kör på 900mhz nu och har installerat senaste mozilla.
jag är grymt nöjd.
Citera
2010-08-30, 16:41
Avslutad
Herrejävlar vilket bra skit. Riktigt kap från felgiganten, det tog inte lång tid innan de tog slut!

Nu undrar jag om det går att blockera ALLA nummer utom de som ligger i telefonboken från att ringa till en?
Jag undrar också om det finns någon tjänst som kan visa namn på den som ringer automatiskt, utan att denne behöver ligga i telefonboken. Vet att det fanns på någon annan nalle.
Citera
2010-08-30, 20:18
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qix
Herrejävlar vilket bra skit. Riktigt kap från felgiganten, det tog inte lång tid innan de tog slut!

Nu undrar jag om det går att blockera ALLA nummer utom de som ligger i telefonboken från att ringa till en?
Jag undrar också om det finns någon tjänst som kan visa namn på den som ringer automatiskt, utan att denne behöver ligga i telefonboken. Vet att det fanns på någon annan nalle.

Kolla upp nummer http://maemobriefs.blogspot.com/2010/06/jenirok-searches-unknown-callers.html

Blocka samtal http://www.nokian900applications.com/pycallblocker-for-nokia-n900/
Citera
2010-09-08, 01:21
Medlem
Hej allihopa,

Måste ställa en fråga. jag håller på med att fixa psfreedom på mitt PS3 och det kan man göra med hjäp av N900an. man ska tydligen tanka ner ett par filer som jag redan gjort. och sedan lägg dem i root mapen på n900an. men problemet är att jag inte hittar någon root map via min PC?

Äre ja som är dum eller hur får man fatt i den?
Citera
2010-09-08, 02:09
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l1mpan
Hej allihopa,

Måste ställa en fråga. jag håller på med att fixa psfreedom på mitt PS3 och det kan man göra med hjäp av N900an. man ska tydligen tanka ner ett par filer som jag redan gjort. och sedan lägg dem i root mapen på n900an. men problemet är att jag inte hittar någon root map via min PC?

Äre ja som är dum eller hur får man fatt i den?

uh, när du pluggar in din n900 i en s.k. datormaskin och drar filer till dem så hamnar de generellt i katalogen /home/user/MyDocs.

För att flytta filer/kataloger från MyDocs till rooten (/) kan du köra följande kommandon i terminalemulatorn:
Kod:
sudo gainroot
cd MyDocs
cp fil /

(eller)
cp -R katalog /
Citera
2010-09-08, 09:21
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
uh, när du pluggar in din n900 i en s.k. datormaskin och drar filer till dem så hamnar de generellt i katalogen /home/user/MyDocs.

För att flytta filer/kataloger från MyDocs till rooten (/) kan du köra följande kommandon i terminalemulatorn:
Kod:
sudo gainroot
cd MyDocs
cp fil /

(eller)
cp -R katalog /

Det finns också filhanterare där man ser root om man vill ha det mer grafiskt, den jag kan komma på spontant är CuteExplorer.
Citera
2010-09-09, 02:48
Bannlyst
Hej!

För att låsa eller låsa upp skärmen så finns det ett fysiskt reglage vid sidan av telefonen...
Dock har jag sett ett digital reglage på skärmen, den dyker bara upp ibland av sig själv. Jag skulle mycket hellre använda reglaget på skärmen för att låsa eller låsa upp telefonen, hur gör jag då?
Citera
2010-09-09, 03:02
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Hej!

För att låsa eller låsa upp skärmen så finns det ett fysiskt reglage vid sidan av telefonen...
Dock har jag sett ett digital reglage på skärmen, den dyker bara upp ibland av sig själv. Jag skulle mycket hellre använda reglaget på skärmen för att låsa eller låsa upp telefonen, hur gör jag då?
Vet inte om jag förstår riktigt men.. När jag låser upp min trycker jag först på den lilla knappen i mitten på telefonens långsida, därefter skjuter jag det digitala reglaget som dyker upp på skärmen. Finns det andra sett?
Citera
2010-09-09, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vet inte om jag förstår riktigt men.. När jag låser upp min trycker jag först på den lilla knappen i mitten på telefonens långsida, därefter skjuter jag det digitala reglaget som dyker upp på skärmen. Finns det andra sett?

Ja, jag drar ner reglaget helt (den vid sidan) så låses skärmen upp.
Nu ser jag hur jag får fram reglaget på skärmen, stoooort tack ska du ha!!

Jag har allrid dragir ned reglaget på höger sida. Vad skönt att jag nu kan låsa upp mobilen med reglaget på skärmen istället, tack ska du ha!
Citera
2010-09-09, 10:53
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Ja, jag drar ner reglaget helt (den vid sidan) så låses skärmen upp.
Nu ser jag hur jag får fram reglaget på skärmen, stoooort tack ska du ha!!

Jag har allrid dragir ned reglaget på höger sida. Vad skönt att jag nu kan låsa upp mobilen med reglaget på skärmen istället, tack ska du ha!
Haha! Jag hade ingen aning om att man kunde låsa upp skärmen med reglaget på kortsidan! Tycker det fungerade grymt smidigt! Kommer använda mig av det i fortsättningen, så tack ska du ha
Citera
2010-09-09, 14:01
Medlem
Hej!
Är det någon som också har drabbats av att displayen har fått döda pixlar och sträck över skärmen utan att ha tappat den eller fuktskada. Har även invisible shield på displayen och haft den i typ 5 - 6 månader. Tror ni att det går på garantin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in