2009-12-13, 17:57
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Har du spelen i Zip format, annars startar dom inte.

menar du att de måste vara oupackade?
funkar förresten vilka snes roms som helst? om jag tex har snes emu på datorn, kan jag bara blåtanda över mina roms jag har där när jag fått maemo emun att funka?
Citera
2009-12-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
funkar förresten vilka snes roms som helst? om jag tex har snes emu på datorn, kan jag bara blåtanda över mina roms jag har där när jag fått maemo emun att funka?

Yes.

Sök på tuben hur du skall få igång saker på n900. Nokia har varit väldigt duktiga och sätta upp videos hur saker funkar. Finns väldigt många how to videon.

Snes http://www.youtube.com/watch?v=VjZDj_bf9Gw
Citera
2009-12-13, 19:10
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Ja det är emulatorer så alla spel med rätt format d.v.s ".smc" för snes ".gb" för gameboy o.s.v

och vad menar du med "fucka med terminalen" det är ju terminalen som är det roliga
Citera
2009-12-13, 20:21
Medlem
Vibliriblands avatar
jag körde på bengbengs tips och det funkar klockrent.
tack mr beng .

nu återstår bara svar på mina andra frågor. angående skissprogrammet och vad det nu var jag nämnde förutom det :P

förresten, var får jag tag på en torrentklient?
vill ju ladda från piratebay direkt i mobilen
Citera
2009-12-13, 20:40
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
jag körde på bengbengs tips och det funkar klockrent.
tack mr beng .

nu återstår bara svar på mina andra frågor. angående skissprogrammet och vad det nu var jag nämnde förutom det :P

förresten, var får jag tag på en torrentklient?
vill ju ladda från piratebay direkt i mobilen

Installera transmission ifrån programhanteraren and voila så har du torrentclient
Citera
2009-12-13, 20:46
Medlem
Worldwides avatar
Såg nyss att någon körde windows 3 på n900, på dailymobile.

Denna mobil är den so sätter standarden for alla kommande mobiler, inom de kommande 10 åren! Nu är det bara daga för nokia att markmadsfföra den och maemo.
Citera
2009-12-13, 20:51
Medlem
Vibliriblands avatar
i vilken programkatalog ligger transmission antezz?

jag läste för övrigt om att i maemo testing devle (eller vad den hette) så är det risk att programmen sabbar din n900.
hur väl stämmer detta?
pallar inte ladda ned en massa som tvingar mig göra en systemåterställning.
Citera
2009-12-13, 20:55
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
i vilken programkatalog ligger transmission antezz?

jag läste för övrigt om att i maemo testing devle (eller vad den hette) så är det risk att programmen sabbar din n900.
hur väl stämmer detta?
pallar inte ladda ned en massa som tvingar mig göra en systemåterställning.

Kommer inte ihåg, hur stor risk vet jag inte men inte så stor har flera program ifrån testing-devel och det fungerar fint. Men som sagt är programen i utvecklingsfas så har programmeraren glöm något så kan det nog spöka på ganska bra.

Sedan finns det ju säkerhetskopiering under "mer" som jag använder dagligen. Så om olyckan skulle va framme så är man förberedd iallafall.
Citera
2009-12-13, 21:07
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
?? Är det något nytt för dig att skicka in defekta varor till en tillverkare över internet? Ja den anställda på Telia använde en samsungladdare då det är exakt samma standader, dvs. mini eller microUSB. Var väl inte så svårt att fatta?

Så om Nokia har service ställen så går jag självklart till ett sådant. Får väl ta och ringa dem imorn. Tack för inlägget om apps-katalogen också.

ber om ursäkt för hur jag sa det där, syftade på att du reklamerar dina varor över nätet. hur går det till ? teleportör?.. strunt samma

tänkte inte på att dom använde micro-usb som snart är standard. my bad
Citera
2009-12-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Ja det är emulatorer så alla spel med rätt format d.v.s ".smc" för snes ".gb" för gameboy o.s.v

och vad menar du med "fucka med terminalen" det är ju terminalen som är det roliga
Ja d e säkert kul, men mindre kul o bricka sin lur o sitta med en plasbit för 6 tusen o inte veta hur man flashar om den...
Citera
2009-12-13, 21:29
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Ja d e säkert kul, men mindre kul o bricka sin lur o sitta med en plasbit för 6 tusen o inte veta hur man flashar om den...

Precis som med allt annat finns det guider på youtube hur man flashar N900.

Och för att gilla att pilla i terminalen måste man ju va lite utav ett *nix-fan så datorvana borde finnas villket betyder att man söker information innan man skriver en massa "skumma" kommandon.
Citera
2009-12-13, 21:53
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
ber om ursäkt för hur jag sa det där, syftade på att du reklamerar dina varor över nätet. hur går det till ? teleportör?.. strunt samma

tänkte inte på att dom använde micro-usb som snart är standard. my bad

Offtopic
Hehe lugnt, känns som om alla försöker trasha en på nätet hela tiden så man blir väl lite aggr.

Ont
Inte för att tjata men får ni verkligen igång programkatalogerna devel och testing?

jag har skrivit in följande för t.ex. testning:

Catalog name: Maemo Extras-testning
web address: http://repository.maemo.org/extras-devel/
distribution: freemantle
comp: free non-free

Men denna fungerar inte, står följande:

"http://repository.maemo.org/extras/dists/freemantle/free/binary-armel/Packages
404 Not Found
http://repository.maemo.org/extras/dists/freemantle/free/binary-armel/Packages
404 Not Found"

Jag får inte in några som helst apps ifrån dessa två kataloger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in