Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Har en fråga.
Nu är de nära ett köp, men är lite osäker på en sak och de är batteritiden.
De räcker med att den håller 24 timmar, men önskar att den hålla längre givietvis.
Jag använder sällan w-lan och gör jag de har jag ström tillgängligt.
MEN jag måste ha Exchange mail igång hela tiden och blåtanden.
Håller den en dag med exchange och blåtand igång?
+ då givetvis alla andra uppdateringar (Har förstått att den är Online hela tiden), så som facebook osv...
Är de någon som använder den så?
eller kan testa.
Ska tillägga att jag lyssnar gärna på musik också till och från jobbet typ 40 min t/r.
Min håller ca 2-3 dagar och jag har alltid wi-fi igång 24/7 och hämtar mail varje 5 minut ifrån 3 g-mail konton. (Detta gäller när jag inte gör något, utan på standby.) Blåtand använder jag aldrig så vet inte hur mycket de påverkar batteritiden. Får man fråga varför du måste ha det igång helatiden?
Sedan är det mycket som kan påverka batteritiden. Tittar man en lång film så äter den batteri som bara den blir slut på någon timme då t.e.x. Musiken håller den längre för. Så jag tror du klarar 24 timmar med god marginal, batteriet blir bättre vid varje uppdatering också. Blir stor ändring med 1.2 som kommer om någon dag skulle jag tro.
Jag laddar min N900 lite då och då, då den mår bättre utav det. Så brukar stoppa i laddaren innan jag sover. Sedan laddar jag den gärna någon gång mitt på dagen också även om jag inte behöver det.