2010-03-19, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
tack för ett informativt svar. jo jag försökte, men lyckades inte htita något speciellt.

jag är smsar när jag kör bil, så jag vill kunna titta upp samtidigt och smsa med en tumme. mkt lättare med en knappsats som jag ahr på min 5800. har ju även qwerty på min som är touch.§

För det första man skriver inte sms när man kör bil hur kort det än är! Fan att skriva sms är väre än att köra med 1 promiles fylla.

Nåja, det funkar utmärkt enligt mig att skriva med endast en hand på tangentbordet, tack vare att (de som alla jänkare retar sig på) space ligger på höger sida.
Citera
2010-03-19, 01:28
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonZu
Ska jag vara ärlig så har jag inte på något sätt satt mig in i MeeGo annat än skrapat på ytan. Är själv väldigt nöjd med Maemo 5 och MeeGo kan ju bli skit också men det kan bli guld också.

Finns ju vissa fördelar om man skaffar sig fler apparater med MeeGo som operativsystem och om dessa kan "prata" med varandra. Annars om man bara har i telefonen kanske det inte gör så mycket i slutändan, men just nu är det som sagt svårt att sia om vad som kommer att hända.

Det är så sjukt mycket FUD på maemoforumen huruvida meego kommer stödas eller inte.

ta det lugnt, det kommer, och det kommer fungera bra.

om det nu mot all förmodan skulle gå åt helvete, så kan du ändå köra _alla_ program på maemo5, genom backporten av Qt 4.6.

geez, jag önskar alla kunde chilla lite och börja utveckla lite bra program istället >_<
Citera
2010-03-19, 03:44
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
Det är så sjukt mycket FUD på maemoforumen huruvida meego kommer stödas eller inte.

ta det lugnt, det kommer, och det kommer fungera bra.

om det nu mot all förmodan skulle gå åt helvete, så kan du ändå köra _alla_ program på maemo5, genom backporten av Qt 4.6.

geez, jag önskar alla kunde chilla lite och börja utveckla lite bra program istället >_<

Haha, eller hur sedan är det ju ganska säkert att vi kommer få MeeGo hur det än blir.
Då det som sagt är 100% open source så om det inte blir officelt stöd så tar folket på maemo.org hand om det själv. Sedan kommer det ju inte bli någon större skillnad förutom för utvecklare som inte kommer behöva fulhacka för vissa saker.
Citera
2010-03-19, 14:46
Bannlyst
Har en fråga.
Nu är de nära ett köp, men är lite osäker på en sak och de är batteritiden.
De räcker med att den håller 24 timmar, men önskar att den hålla längre givietvis.
Jag använder sällan w-lan och gör jag de har jag ström tillgängligt.
MEN jag måste ha Exchange mail igång hela tiden och blåtanden.
Håller den en dag med exchange och blåtand igång?
+ då givetvis alla andra uppdateringar (Har förstått att den är Online hela tiden), så som facebook osv...

Är de någon som använder den så?
eller kan testa.

Ska tillägga att jag lyssnar gärna på musik också till och från jobbet typ 40 min t/r.
Citera
2010-03-19, 15:15
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Har en fråga.
Nu är de nära ett köp, men är lite osäker på en sak och de är batteritiden.
De räcker med att den håller 24 timmar, men önskar att den hålla längre givietvis.
Jag använder sällan w-lan och gör jag de har jag ström tillgängligt.
MEN jag måste ha Exchange mail igång hela tiden och blåtanden.
Håller den en dag med exchange och blåtand igång?
+ då givetvis alla andra uppdateringar (Har förstått att den är Online hela tiden), så som facebook osv...

Är de någon som använder den så?
eller kan testa.

Ska tillägga att jag lyssnar gärna på musik också till och från jobbet typ 40 min t/r.

Min håller ca 2-3 dagar och jag har alltid wi-fi igång 24/7 och hämtar mail varje 5 minut ifrån 3 g-mail konton. (Detta gäller när jag inte gör något, utan på standby.) Blåtand använder jag aldrig så vet inte hur mycket de påverkar batteritiden. Får man fråga varför du måste ha det igång helatiden?

Sedan är det mycket som kan påverka batteritiden. Tittar man en lång film så äter den batteri som bara den blir slut på någon timme då t.e.x. Musiken håller den längre för. Så jag tror du klarar 24 timmar med god marginal, batteriet blir bättre vid varje uppdatering också. Blir stor ändring med 1.2 som kommer om någon dag skulle jag tro.

Jag laddar min N900 lite då och då, då den mår bättre utav det. Så brukar stoppa i laddaren innan jag sover. Sedan laddar jag den gärna någon gång mitt på dagen också även om jag inte behöver det.
Citera
2010-03-19, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Min håller ca 2-3 dagar och jag har alltid wi-fi igång 24/7 och hämtar mail varje 5 minut ifrån 3 g-mail konton. (Detta gäller när jag inte gör något, utan på standby.) Blåtand använder jag aldrig så vet inte hur mycket de påverkar batteritiden. Får man fråga varför du måste ha det igång helatiden?

Sedan är det mycket som kan påverka batteritiden. Tittar man en lång film så äter den batteri som bara den blir slut på någon timme då t.e.x. Musiken håller den längre för. Så jag tror du klarar 24 timmar med god marginal, batteriet blir bättre vid varje uppdatering också. Blir stor ändring med 1.2 som kommer om någon dag skulle jag tro.

Jag laddar min N900 lite då och då, då den mår bättre utav det. Så brukar stoppa i laddaren innan jag sover. Sedan laddar jag den gärna någon gång mitt på dagen också även om jag inte behöver det.

De låter ju kanon!

Anledningen till blåtanden är att jag dels kör en blåtandsklocka som visar sms email och vem som ringer.
Samt att jag har blåtands headset eftersom när jag väl snackar i telefon tenderar de att bli ganska långa samtal.
Men blåtand borde ju inte dra med batteri än Wifi

Nej fan nu skiter jag i mina andra alternativ som Windows mobile och Android...
De blir en N900!!
Citera
2010-03-19, 22:01
Medlem
inevahs avatar
Förstår inte hur ni fått batterit att hålla i 2-3 dagar. Hade min n900 på 60% när jag gick och la mej i natt klockan 1 ungefär. Tänkte ladda den men tänkte att det borde hålla. Ca klockan 13.00 dog den, och då hade jag lyssnat på musik via headset i cirka en 40 minuter, skrivit 10-15 sms och anslutit till internet i ca 5 minuter för att kolla busstider.

Börjar bli ganska jobbigt att behöva ladda skiten varje kväll faktiskt.
Citera
2010-03-19, 23:15
Medlem
Är det jobbigt att ladda telefonen? Har själv ingen smartphone, men laddar alltid min telefon varje kväll. Så jobbigt är det inte att trycka i laddaren.
Citera
2010-03-20, 00:22
Medlem
Struttens avatar
Nokia har nu lagt ut instruktionsboken till vad som verkar vara Maemo 5 med PR1.2.

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/..._N900_UG_en.pdf
Citera
2010-03-20, 01:13
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Förstår inte hur ni fått batterit att hålla i 2-3 dagar. Hade min n900 på 60% när jag gick och la mej i natt klockan 1 ungefär. Tänkte ladda den men tänkte att det borde hålla. Ca klockan 13.00 dog den, och då hade jag lyssnat på musik via headset i cirka en 40 minuter, skrivit 10-15 sms och anslutit till internet i ca 5 minuter för att kolla busstider.

Börjar bli ganska jobbigt att behöva ladda skiten varje kväll faktiskt.

nykøpt? i børjan var mitt batteri værdeløst, men det blev faktiskt bættre efter ett antal laddningscykler.
se till att stænga av widgets du inte behøver på dina homescreens, då många av dessa suger batteri som f-n.
Citera
2010-03-20, 01:14
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Nokia har nu lagt ut instruktionsboken till vad som verkar vara Maemo 5 med PR1.2.

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/..._N900_UG_en.pdf

ryktet verkar sæga att den slæpps på måndag, ska bli spænnande att se
Citera
2010-03-20, 02:18
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
ryktet verkar sæga att den slæpps på måndag, ska bli spænnande att se

I en chatt på mobil.se sa en representant för Nokia Sverige att den ska släppas först i april, men jag hoppas på så snart som möjligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in