2009-12-12, 19:14
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
nu tänker vi nog på olika saker.
med min n95a så funkade det som med en laptopp, jag sökte efter nätverk, hitta något som inte var låst och klickade på "börja surfa" sen var jag ute på internet.

som det funkade igår så behövde jag antingen trycka på någon setup knapp på routern eller knappa in pinkoden jag fick upp i telefonen i routern.

detta funkar välå hemma, om jag antingen går in i routern och konfigurerar. men vad gör jag om jag sitter på mc donalds och vill surfa på deras nätverk? de har ju ofta ett öppet sådant.
måste jag då be dem trycka in setupknappen på deras router? :P

WPA2 som använder PIN-metod, andra är det bara skriva in lösenordet på och har dom inget är det bara att gå in :j
Citera
2009-12-12, 19:18
Medlem
Milfbitchs avatar
Detta är en fråga som riktas till er som äger denna telefon:

För någon som inte är ett dugg insatt i Linux eller alltför hemma på alla dom här koderna och olika inställningarna ni talar om är då detta en för avancerad telefon?? Eller är det så att man snabbt lär sig och att det funkar bra utan att man trixar med den själv??
Citera
2009-12-12, 19:29
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfbitch
Detta är en fråga som riktas till er som äger denna telefon:

För någon som inte är ett dugg insatt i Linux eller alltför hemma på alla dom här koderna och olika inställningarna ni talar om är då detta en för avancerad telefon?? Eller är det så att man snabbt lär sig och att det funkar bra utan att man trixar med den själv??

Den är lätt oftast är det bara att hämta hem programmen direkt i programhanteraren.
Lätt gui interface, det är bara om man vill göra advancerade saker som man behöver pilla i terminalen.

Så behövs inge Linux vana om man vill använda telefonen rakt av.
Citera
2009-12-12, 19:40
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Den är lätt oftast är det bara att hämta hem programmen direkt i programhanteraren.
Lätt gui interface, det är bara om man vill göra advancerade saker som man behöver pilla i terminalen.

Så behövs inge Linux vana om man vill använda telefonen rakt av.

Tack för svaret

En annan fråga telefonen säljs ju som en internet tablet, men visst sjutton kan man väl välja om man vill vara ute på nätet eller ha det avstängt. I vissa youtube klipp säger dom att man är konstant online, men det kanske är om man väljer det så!

Har velat haft den här så himla länge men blev lite tveksam efter att ha läst alla recensioner här. Började snegla lite på en Nokia x6 då jag tänkte att denna antagligen var för avancerad för mig.
Senast redigerad av Milfbitch 2009-12-12 kl. 19:43.
Citera
2009-12-12, 19:57
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Tack för svaret

En annan fråga telefonen säljs ju som en internet tablet, men visst sjutton kan man väl välja om man vill vara ute på nätet eller ha det avstängt. I vissa youtube klipp säger dom att man är konstant online, men det kanske är om man väljer det så!

Har velat haft den här så himla länge men blev lite tveksam efter att ha läst alla recensioner här. Började snegla lite på en Nokia x6 då jag tänkte att denna antagligen var för avancerad för mig.

Den är gjord för att alltid vara online men så klart behöver man det inte. Min är alltid online när jag är hemma igenom wlanet annars får mina program sova gott.
Citera
2009-12-12, 20:01
Medlem
TheCazes avatar
Jag har blivit grymt sugen på denna telefon nu på sista tiden.
Men det är fortfarande ett svårt val. Står mellan Android eller N900.

Fungerar det att kika på webb-tv på ex. svt, tv3, kanal5 och tv6?
Eftersom den ska ha fullt flash stöd, men det har den väl ändå inte eftersom, vad jag har läst, inte stödjer Flash 10, eller om det var upp till 10, tveksam just nu.
Citera
2009-12-12, 20:18
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Den är gjord för att alltid vara online men så klart behöver man det inte. Min är alltid online när jag är hemma igenom wlanet annars får mina program sova gott.

Tack snälla för svaren. Lutar åt att det blir en n900 ändå
Citera
2009-12-12, 20:35
Medlem
ciones avatar
Citat:
Tack snälla för svaren. Lutar åt att det blir en n900 ändå

Du bör dock veta att det är massor av buggar och det känns ändå som om maemo 5 är i utvecklingfas gansk rejält ännu. gillar luren skarpt men har upplevr en hel del brister faktiskt. som t.ex. jag kan inte ladda med den vanliga laddaren, bara med en gammal nokialaddare + adapter eller via usb. sen är det tråkigt att det finns dså få apps, men jag kanske inte vet hur man gör till 100%. sitter och skriver på n900 nu och webbläsaren är klockren! hoppas det fixas mycket i första uppdateringen.

förresten hur ändrar man i ordboken? jag har skrivit in mitt lösenord till allt med det
visuella tbordet, så när man skriver första bokstaven så visas mitt password. hur tar man bort?
Citera
2009-12-12, 20:46
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Du bör dock veta att det är massor av buggar och det känns ändå som om maemo 5 är i utvecklingfas gansk rejält ännu. gillar luren skarpt men har upplevr en hel del brister faktiskt. som t.ex. jag kan inte ladda med den vanliga laddaren, bara med en gammal nokialaddare + adapter eller via usb. sen är det tråkigt att det finns dså få apps, men jag kanske inte vet hur man gör till 100%. sitter och skriver på n900 nu och webbläsaren är klockren! hoppas det fixas mycket i första uppdateringen.

förresten hur ändrar man i ordboken? jag har skrivit in mitt lösenord till allt med det
visuella tbordet, så när man skriver första bokstaven så visas mitt password. hur tar man bort?

Ja jag har anat det efter bla dina inlägg. Men jag har ju tänkt köpa telefonen när den kommer ut i butik, den släpps väl med just den 1.1 uppdateringen. Eller är det den som är i dom telefonerna ni fått?
Citera
2009-12-12, 21:28
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ja jag har anat det efter bla dina inlägg. Men jag har ju tänkt köpa telefonen när den kommer ut i butik, den släpps väl med just den 1.1 uppdateringen. Eller är det den som är i dom telefonerna ni fått?

nej vi har 1.0 jag har inte märkt av några buggar förut nån i extra-testing programmen men det säger ju sig själv

allt funkar perfekt för mig och lite till =)
Citera
2009-12-12, 21:30
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
nej vi har 1.0 jag har inte märkt av några buggar förut nån i extra-testing programmen men det säger ju sig själv

allt funkar perfekt för mig och lite till =)

Just det där tycker jag är lite underligt din funkar perfa medan hans funkar mindre bra. Men han kanske haft oturen att få sig ett måndags exemplar
Citera
2009-12-12, 21:45
Medlem
Vibliriblands avatar
min funkar klockrent också. laddar utmärkt med vanlig laddre och via usb.

efter ganska exakt ett dygn av användande aå kan säga det här

1: sjukt bra touch, i stort sett samma kvalite som iphone
2: mycket sanbb och smidig telefon. vad du än vill göra så går det snabbt. utom att öppna gpsen de första gångerna, då den laddar allt för första gången och latent konfiggar

3. tangentbordet är helt klockrent. så jävla nöjd med det.

4. kanske inte ett plus, utan mer plus minus noll, men telefonen är inte stor, den känns inte stor, den är ju faktiskt smalare än iphone, kortare än iphone och tunnare än en 95a. och n95an älskar ju alla

hoppas det är till lite hjäöp. har inte hunnit försöka installera något än, bara lekt med det som finns

EDIT: jag har för övrigt inte haft en tanke på att starta datorn än, varför skulle jag när det funkar lika bra med denna . så detta skriver jag så klart med min n900. på ca 1 min. härligt
Senast redigerad av Vibliribland 2009-12-12 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in