2009-12-10, 20:11
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ja, jag försöker det nu. Men känns lite hopplöst faktiskt. Tur att den (verkar) vilja ladda med USB iaf. Jag kanske tvingas göra en flashning av telefonen annars... Vilket jag aldrig gjort tidigare så jag vet inte ens hur jag ska göra.

Haha verkar? Du ser väl om den laddar.
Citera
2009-12-10, 20:16
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Haha verkar? Du ser väl om den laddar.

Nja det gör man ju inte. Den beter sig lustigt även när man laddar via USB. Nu har jag laddat upp kanske 15% iaf/stängt av Wi-Fi och Bluetooth men den vill ändå inte ladda med den vanliga laddaren. Förstår inte vad som hänt egentligen. Man ska väl kunna ladda ur ett batteri fullt ut och sedan kunna ladda upp det?
Citera
2009-12-10, 20:19
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Nja det gör man ju inte. Den beter sig lustigt även när man laddar via USB. Nu har jag laddat upp kanske 15% iaf/stängt av Wi-Fi och Bluetooth men den vill ändå inte ladda med den vanliga laddaren. Förstår inte vad som hänt egentligen. Man ska väl kunna ladda ur ett batteri fullt ut och sedan kunna ladda upp det?

Klart ska man kunna det, låter ju skumt om du kan ladda med USB-kabeln men inte med laddaren, du har ingen gammal nokia laddare så du kan testa adaptern du fick med och ladda med den så du kan se om det är laddaren det är fel på?
Citera
2009-12-10, 20:23
Medlem
ciones avatar
Citat:
Klart ska man kunna det, låter ju skumt om du kan ladda med USB-kabeln men inte med laddaren, du har ingen gammal nokia laddare så du kan testa adaptern du fick med och ladda med den så du kan se om det är laddaren det är fel på?

Jo jag har nog det till en gammal jobb-telefon vi fick men har den inte här för tillfället. Men det verkar vara ett fel hos flera. Så ett tips - använd inte upp batteriet som jag gjorde. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att ordna upp detta
Citera
2009-12-10, 20:28
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Jo jag har nog det till en gammal jobb-telefon vi fick men har den inte här för tillfället. Men det verkar vara ett fel hos flera. Så ett tips - använd inte upp batteriet som jag gjorde. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att ordna upp detta

Jag låter aldrig mina telefoner dö då batterierna är inte som förr då dom vart dåliga utav att laddas så nu laddar jag på även om det finns lite batteri kvar.

Du kan ju ladda med USB-sladden än så länge så ska du se att det finns en fix imorgon eller inom ett par dagar.
Citera
2009-12-10, 20:31
Medlem
ciones avatar
Citat:
Jag låter aldrig mina telefoner dö då batterierna är inte som förr då dom vart dåliga utav att laddas så nu laddar jag på även om det finns lite batteri kvar.

Du kan ju ladda med USB-sladden än så länge så ska du se att det finns en fix imorgon eller inom ett par dagar.

Jo tänkte det med, men det verkar ju ta ages att ladda med USB även att det inte borde, ska kontrollera det strax. Tack för hjälpen btw
Citera
2009-12-10, 20:34
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Jo tänkte det med, men det verkar ju ta ages att ladda med USB även att det inte borde, ska kontrollera det strax. Tack för hjälpen btw

Jo det var väl någon i tråden som laddade med USB-sladden och sa att det gick segt.
Det enda jag kan tänka mig är att som sagt testa en annan laddare eller vänta på fix som borde komma asap då jag kan tänka mig att det kommer bli ett jävla liv om en massa folk köper n900 och sedan inte kan använda dom.
Citera
2009-12-10, 20:38
Medlem
derbicoolings avatar
Men berätta hur är telefonen säg lite fördelar/nackdelar ! är ju sugen på att få lite info!
Citera
2009-12-10, 20:51
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Men berätta hur är telefonen säg lite fördelar/nackdelar ! är ju sugen på att få lite info!

Fördelar so far:
- Snabb som attan
- Man är verkligen flexibel!
- QWERTY = skönt men gillar även det visuella tangentbordet
- Enkelt att göra luren personlig (man bestämmer över sitt interface osv)
- Smidig lösning på att nå apps
- Den är inte alls så klumpig som jag tidigare trodde
- Du kommer åt alla filer via datorn trots att mobilen är avstängd/inkopplad med USB

Neckdelar:
- Att jag inte kan ladda mobilen (okej bara med USB än så länge)
- USB-laddning tar år...
- Multitouch vore ju inte helt fel, men läste att det kanske blir möjligt med viss programvara? Kommer dock inte ihåg namnet på denna programvara.
Citera
2009-12-10, 20:53
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Detta är min första "smartphone" så har inte så mycket att jämnföra med men allt fungerar klockrent över mina förväntningar faktiskt touchen svarar blixtsnabbt underbart att surfa på har läst om folk som sagt att det laggar när dom tittar på t.e.x youtube men det flyter på hur bra som helst med min gigabit router och 100 mb connection

Finns månnga apps om man som sagt lägger till extras katalogerna till programhanteraren trodde bara det skulle finnas några st så här dom första dagar men man får scrolla på ett tag.
Läste också någonstans att kameran skulle ta "dåliga bilder" i mörkret men flashen lysser upp en jävla massa så ljust blir det iallafall.

Och saknaden utav MMS för tillfället är inget jag lider utav mycket trevligare att dela med sig av bilder igenom share.

En riktig geek telefon med många "haxx0r" program nästan så man kan slänga datorn.

Edit: En till sak jag kom och tänka på var att det fanns dom som tyckte att det kunde va svårt att trycka på småsaker det tyckte jag inte bara man använder "fingertopssidan" så är man träffsäker som en sniper!

Edit: En nackdel är väl att den är lite tung (kanske jag som är vekling) men så farligt är det inte. Men stor är den fan inte, när jag plocka upp den ur kartongen så stirra jag på den knapparna såg fan små ut först men dom är inte så småfaktiskt riktigt skönt att skriva på.
Senast redigerad av antezzz 2009-12-10 kl. 20:58.
Citera
2009-12-10, 21:03
Medlem
derbicoolings avatar
Tack för två bra svar cione & antezzz!

Så den är perfekt att skriva sms på?

Några roliga spel ni hittat?

Går det synca sina kontakter via facebook? (Så man får deras facebook bild)
Citera
2009-12-10, 21:09
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Tack för två bra svar cione & antezzz!

Så den är perfekt att skriva sms på?

Några roliga spel ni hittat?

Går det synca sina kontakter via facebook? (Så man får deras facebook bild)

Yep med programmet "hermes" så letar den igenom din facebook efter dina vänner och uppdaterar dom med uppgifterna.

Tagentbordet är underbart mycket mysigt att skriva på behövde inte ens vänja mig då det är QWERTY så skriver snabbt och sköna knappar.

Har inte tittat så mycket på spel men finns SNES, NES och sega emulatorer och andra grejjor sedan fanns det lite stand alone spel.

Edit: Ska faktiskt dra hem SNES och NES emulatorerna nu och lira lite super mario!

Edit: En annan bra sak är att om några program får problem och slutar fungerar är att resten av mobilen fungerar utan problem.
Har hänt 2 gånger med extras program att dom slutat svarat men man kan göra andra saker medans telefonen tar hand om programmet.
Efter ett tag så säger den till att ett program inte svarar och frågar om man vill stänga det.

Så slutsatsen är om något buggar så stör sig inte resten av mobilen. Vet inte hur andra mobiler hanterar sånt här.
Senast redigerad av antezzz 2009-12-10 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in