2009-12-16, 21:31
Medlem
Beställde min n900a idag från nokia store.. Vi får se om de håller vad de lovade angående leverans innan jul.. Hur lång tid tog det för er andra att få den från det att den fanns i lager?
Citera
2009-12-16, 21:45
Medlem
onlajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Jag gjorde ett litet batteritidstest idag.
någon som vet hur detta står sig i förhållande till en Iphone 3gs och hur detta står sig mot era n900or?

Det är väl svårt att säga när det inte framgår om ditt batteri är helt uttömt nu eller om du har halva kvar
Citera
2009-12-16, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbler
Beställde min n900a idag från nokia store.. Vi får se om de håller vad de lovade angående leverans innan jul.. Hur lång tid tog det för er andra att få den från det att den fanns i lager?

Jag beställde min i måndags på morgonen, fick telefonen idag.
UPS kör i Göteborg iaf om du väljer expressfrakt.
Men dessvärre är UPS ett gäng puckon, som inte lyckades hitta en av Hisingens mest centrala gator, så jag fick åka ut till deras lager och hämta telefonen.
Citera
2009-12-16, 22:00
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

För mig tog det 2 dagar men det är 1 extra dag för mitt område.
Citera
2009-12-16, 22:33
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Jag gjorde ett litet batteritidstest idag.

jag tog ur telefonen ur laddaren kl 10.25
och sedan dess har jag

Pratat telefon ca 20min
Surfat både wlan och telia ca 1h och 40min
spelat snes 5min
och tagi 4 foton

när jag inte surfat har jag haft wlan och 3g avstängt.

det känns på något sätt mindre än andra dagar.
hur som helst, någon som vet hur detta står sig i förhållande till en Iphone 3gs och hur detta står sig mot era n900or?
Som tidigare postare så skriver du inte om ditt batteri är tomt, men jag utgår ifrån det. Om jag jämför med min N900 så är det uruselt! Jag laddade min till max igår kväll. Den låg idle under natten, har pratat i telefon minst 2 timmar idag, lirat lite spel ~ 20 min, fixat och donat i kanske 3 timmar och surfat massor. Har 50% kvar av batteriet nu.

Just det, har dessutom haft eCoach igång 1h10min när jag var ute och sprang. Tycker det är helt okej batteritid!
Citera
2009-12-16, 22:40
Medlem
onlajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Som tidigare postare så skriver du inte om ditt batteri är tomt, men jag utgår ifrån det. Om jag jämför med min N900 så är det uruselt! Jag laddade min till max igår kväll. Den låg idle under natten, har pratat i telefon minst 2 timmar idag, lirat lite spel ~ 20 min, fixat och donat i kanske 3 timmar och surfat massor. Har 50% kvar av batteriet nu.

Just det, har dessutom haft eCoach igång 1h10min när jag var ute och sprang. Tycker det är helt okej batteritid!

Mer såna peppande inlägg tack
Har ingen brådska att skaffa ny mobil men det är på G. Så jag avvaktar tills runt jul och ser vad som händer på marknaden med priser osv. Men är bra sugne på n900!
Citera
2009-12-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -rwxr-x
Jag beställde min i måndags på morgonen, fick telefonen idag.
UPS kör i Göteborg iaf om du väljer expressfrakt.
Men dessvärre är UPS ett gäng puckon, som inte lyckades hitta en av Hisingens mest centrala gator, så jag fick åka ut till deras lager och hämta telefonen.
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
För mig tog det 2 dagar men det är 1 extra dag för mitt område.

Jag tog inte expressleverans, det antar jag att ni gjorde?
Citera
2009-12-16, 22:46
Medlem
ciones avatar
Citat:
Jag tog inte expressleverans, det antar jag att ni gjorde?
Jag tog standard och de fick in telefonen på tisdagen tror jag, jag hade den i handen torsdag klockan 14.00.
Citera
2009-12-17, 00:50
Medlem
Vibliriblands avatar
sorry. missade den detaljen.

när jag postade aå hade jag 10 procent kvar.

det skumma är att det varierar från dag till dag.
det är lustigt att ditt batteri "cione" helt plötsligt blev hur grymt som helst . du hade ju problem förut.

ja ja, laddar ordentligt i natt och ser hur det blir i morgon.
Citera
2009-12-17, 01:35
Medlem
inevahs avatar
Har nu omställt hela telefonen med hjälp av nokia software updater via datorn. Fortfarande har jag samma problem. Kan inte ladda ner uppdateringar till kataloger, och kan inte heller installera det jag har.
Jag kan t.ex. trycka på "foreca weather" som ligger i "mer", då går den till programhanteraren och förbereder för att installera, men ingenting händer..?

Förklarar jag tillräckligt bra eller ska jag komma upp med en video om hur det ser ut?
Citera
2009-12-17, 01:47
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Har nu omställt hela telefonen med hjälp av nokia software updater via datorn. Fortfarande har jag samma problem. Kan inte ladda ner uppdateringar till kataloger, och kan inte heller installera det jag har.
Jag kan t.ex. trycka på "foreca weather" som ligger i "mer", då går den till programhanteraren och förbereder för att installera, men ingenting händer..?

Förklarar jag tillräckligt bra eller ska jag komma upp med en video om hur det ser ut?

Du kan alltså inte installera program direkt ifrån programhanteraren?
Låter skumt speciellt då du återställt mobilen och har samma fel.
Citera
2009-12-17, 01:53
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Du kan alltså inte installera program direkt ifrån programhanteraren?
Låter skumt speciellt då du återställt mobilen och har samma fel.

Jag vet inte om det är fel på telefonen eller om det är jag som missar något :/
Har kopplat upp mig på wlanet och det funkar eftersom jag skriver från mobilen nu. Har också gått in på programhanteraren -> programkataloger -> maemo extras, och bockat ur inaktiverad.
Nu lyckas jag plötsligt komma in på maemo extras, men nokia-program och uppdateringar av nokia-systemprogramvara kunde tydligen inte uppdateras, jag blir galen!

Kan inte heller installera något av det som ligger i "mer" mappen i menyn.

Edit: märker att det itne bara har med vissa program att göra, jag kan inte ens installera firefox :/
Senast redigerad av inevah 2009-12-17 kl. 02:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in