2009-11-06, 22:53
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
ringade nokia idag..

"..........Den kommer preleiminärt i nov, kanske i början kanske mot slutet...."

Med andra ord, ev inte alls detta året känns det som

Tror du har fel, nu har de misslyckats bedöma lanseringsdatumet allt för många gånger (vilket inte är bra alls för deras trovärdighet),
den kommer troligtvis i nov, kanske kanske i början av dec med lite otur. Annars tror jag många börjar bli rejält missnöjda med Nokia.

Lite spekulationer jag har i alla fall.
Senast redigerad av cione 2009-11-06 kl. 23:19.
Citera
2009-11-07, 01:49
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Tror du har fel, nu har de misslyckats bedöma lanseringsdatumet allt för många gånger (vilket inte är bra alls för deras trovärdighet),
den kommer troligtvis i nov, kanske kanske i början av dec med lite otur. Annars tror jag många börjar bli rejält missnöjda med Nokia.

Lite spekulationer jag har i alla fall.

håller med cione... grabbarna i UK får "9th nov" som svar när de ringer till deras nokia shop, och det är många som har ringt de, i ungefär 2 veckor nu, de har fått samma svar.
så på måndag får vi se. detta gäller dock endast pre-orders via nokias online shop, annars har de 16 eller 14 nov som release datum i både USA & UK.
därför låter det ganska logiskt med en svensk release under november månad. värsta fall dec, vilket jag tvivlar på.
Citera
2009-11-07, 10:54
Medlem
jag hoppas ni har rätt,

är väl bara lite uppgiven helt enkelt
Citera
2009-11-07, 12:07
Medlem
Nu är det riktigt nära..

Datum är klara för US & UK.. 14 & 16/11 Sverige kan inte vara långt efter!

http://n900blog.wordpress.com/

AAAH LÄNGTAR!
Citera
2009-11-07, 22:32
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
jag hoppas ni har rätt,

är väl bara lite uppgiven helt enkelt

Vi kanske inte har det ändå, fick det här mailet från nokia imorse:

"Angående release av Nokia N900 har vi ingen närmare information än att den kommer släppas under första kvartalet av nästa år.
Den kommer vad vi vet att släppas samtidigt hos alla återförsäljare."

Väntade med att posta för att jag ville få det bekräftat från nokias kundservice (via telefon).. jag har dock inte fått det bekräftat, jag kommer ringa de på måndag och kolla upp det här. det börjar gå för långt.
skulle uppskatta om några andra ringde och postade sina svar.
Citera
2009-11-09, 02:57
Medlem
shivans avatar
Lads!
Jag kontaktade nokia online shop UK för två dagar sen. Frågade angående en release date som väldigt många har bekräftat på maemos forum, 9 november, fick följande svar när jag frågade om bekräftelse:

"Dear Shivan,

Thank you for contacting Nokia Care.

I have checked this for you with the Nokia UK Online Shop and they have confirmed that the release date for the Nokia N900 is as planned. But due to the huge response they may not be able to accommodate every orders on the same day but will do so on a "first come first serve basis". So feel free to pre-order as soon as possible so that you will receive your phone early. Standard delivery is free of charge within mainland UK."

Jag kommer iaf att ringa Nokia Sverige imorgon för att bekräfta det absurda mailet jag fick angående release Q1 2010. Återkommer med mer info.
Citera
2009-11-09, 08:55
Medlem
gôtt jobbat, väntar ivrigt på svar
Citera
2009-11-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
Lads!
Jag kontaktade nokia online shop UK för två dagar sen. Frågade angående en release date som väldigt många har bekräftat på maemos forum, 9 november, fick följande svar när jag frågade om bekräftelse:

"Dear Shivan,

Thank you for contacting Nokia Care.

I have checked this for you with the Nokia UK Online Shop and they have confirmed that the release date for the Nokia N900 is as planned. But due to the huge response they may not be able to accommodate every orders on the same day but will do so on a "first come first serve basis". So feel free to pre-order as soon as possible so that you will receive your phone early. Standard delivery is free of charge within mainland UK."

Jag kommer iaf att ringa Nokia Sverige imorgon för att bekräfta det absurda mailet jag fick angående release Q1 2010. Återkommer med mer info.

Nice Det är ju liite skillnad på 9nov och "januari-mars 2010" :P

Om den släpps cirkus nu i usa och uk borde de väl inte dröja så länge? Ja menar Finlands grannland..
Citera
2009-11-09, 11:14
Medlem
shivans avatar
Pratade precis klart med Nokia.
Mailet jag hade fått angående release date Q1 2010 stämmer inte! De säger fortfarande nångång i november, han lät ganska säker på det. Om jag försöker citera "vi har redan fått utbildning på den, det vore väldigt dumt att släppa mobilen månader efter då vi glömt all utbildning"

vet ej om jag vågar säga att det börjar närma sig, men vi får väl hoppas på det.
Citera
2009-11-09, 13:56
Medlem
shivans avatar
Fick även det här mailet idag när jag frågade om Q1 2010

"Hej Shivan

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Jag beklagar för svaret som ni mottagit men det är som så att vi här på mjukvarusupporten har inte fått någon som helst information om exakt när Nokia N900 kommer att släppas. Informationen som vi har fått här ar att det är tänkt att den ska släppas i slutet av november men inget som är helt säkert än. Vi har inte fått någon som helst information om att den inte kommer att släppas förrän under första kvartalet 2010 utan vi hoppas på att den kommer att släppas inom snar framtid. Men tyvärr kan vi inte svara på när exakt det kommer att bli eftersom vi inte fått någon information om det än.

När den släpps i sverige så kommer den att finnas hos de återförsäljare och operatörer som har valt att ta in produkten i sitt sortiment samtidigt."
Citera
2009-11-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
Fick även det här mailet idag när jag frågade om Q1 2010

"Hej Shivan

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Jag beklagar för svaret som ni mottagit men det är som så att vi här på mjukvarusupporten har inte fått någon som helst information om exakt när Nokia N900 kommer att släppas. Informationen som vi har fått här ar att det är tänkt att den ska släppas i slutet av november men inget som är helt säkert än. Vi har inte fått någon som helst information om att den inte kommer att släppas förrän under första kvartalet 2010 utan vi hoppas på att den kommer att släppas inom snar framtid. Men tyvärr kan vi inte svara på när exakt det kommer att bli eftersom vi inte fått någon information om det än.

När den släpps i sverige så kommer den att finnas hos de återförsäljare och operatörer som har valt att ta in produkten i sitt sortiment samtidigt."

Haha, jag väntar på att du ska få som svar: Hej Shivan, sluta trakassera oss på Nokia, du har skickat 1000 mail..

Men det är härligt att du är på o styr upp lite info som stillar ens hunger lite under väntan. Har en känsla av att du (och sedan vi) kommer vara de första i Sverige att veta när datumet är spikat Keep it up ^^
Citera
2009-11-09, 18:06
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryschlo
Haha, jag väntar på att du ska få som svar: Hej Shivan, sluta trakassera oss på Nokia, du har skickat 1000 mail..

Men det är härligt att du är på o styr upp lite info som stillar ens hunger lite under väntan. Har en känsla av att du (och sedan vi) kommer vara de första i Sverige att veta när datumet är spikat Keep it up ^^

Ja jag kollar denna tråd dagligen (okej flera gånger om dagen ibland) och finner mig själv något tröstad i min eviga väntan. Må den komma snart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in