2010-03-16, 15:25
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGF
Jag får det fortfarande inte att fungera. har laddat ner minst 6 olika python program och 2 andra olika program.
Nu står det att det bara saknas 2 filer och det är :
Python-hildon(>=0.9.0_1maemo15)
python-evolution

har letat och letat men jag hittar fan inte dessa, har du nån anning?
MVH

PyMaemo som behövs som ligger i extra-devel om du har lagt till den mappen så kan du söka efter "PyMaemo" eller så hittar du den nog under "development" kategorin.
Citera
2010-03-16, 16:44
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGF
Hade gärna gjort det men jag har fruktansvärt dålig engelska...

Efter att ha kollat lite snabbt på talk.maemo.org så verkar det som att du, om du skriver följande i x-terminalen, löser problemet.

apt-get install python-evolution python-hildon
Citera
2010-03-16, 20:09
Medlem
dont_blame_mes avatar
allvarligt talat. ni kan göra allting på era telefoner. men ingen av er kan svara på denna enkla fråga?

https://www.flashback.org/sp22010482
Citera
2010-03-16, 20:32
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
allvarligt talat. ni kan göra allting på era telefoner. men ingen av er kan svara på denna enkla fråga?

Personligen orkade jag bara inte kolla 3 (!) olika länkar för att ens få en aning om det är något jag skulle kunna svara på, men det kanske bara är jag.
Citera
2010-03-16, 21:26
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me

Jo då. Men du verkar ju inte ens försöka hitta någon information på egen hand. Då är det inte så konstigt att man tröttnar. Men okej då, vad jag vet så går det inte att smsa med nummersatsen. Men i vanlig ordning kan det mycket väl finnas någon som knåpat ihop en sån app. Personligen förstår jag dock inte riktigt varför då det fysiska qwerty-tangentbordet var en av de främsta anledningarna till att jag valde just N900.
Citera
2010-03-17, 12:11
Medlem
SGFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
PyMaemo som behövs som ligger i extra-devel om du har lagt till den mappen så kan du söka efter "PyMaemo" eller så hittar du den nog under "development" kategorin.

Har den mappen men hittar inte den filen, sorry

Strutten:
gjorde som du skrev men det står att filen är låst

nytt: får tacka för hjälpen strutten, efter ha läst runt lite själv så lyckades jag äntligen installera det.
Underbart att ha folk som er i den här tråden!
Senast redigerad av SGF 2010-03-17 kl. 12:38.
Citera
2010-03-18, 18:28
Medlem
BonZus avatar
Verkar som det finns risk att MeeGo inte kommer till n900 Det är ju svårt att sia om framtiden men det känns lite surt att Nokia redan "överger" n900 och allt krut (från deras sida och i värsta fall utvecklare) kommer läggas på telefoner med MeeGo.

http://phonereport.info/nokia-unsure-on-n900-software-upgrade/
Citera
2010-03-18, 18:39
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonZu
Verkar som det finns risk att MeeGo inte kommer till n900 Det är ju svårt att sia om framtiden men det känns lite surt att Nokia redan "överger" n900 och allt krut (från deras sida och i värsta fall utvecklare) kommer läggas på telefoner med MeeGo.

http://phonereport.info/nokia-unsure-on-n900-software-upgrade/
Kommer på ett eller annats sätt, var lugn.
Citera
2010-03-18, 18:47
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Kommer på ett eller annats sätt, var lugn.
Nu tänker jag mer officiellt men visst du har rätt, förr eller senare lär nån porta MeeGo till n900 om inte Nokia gör det.
Citera
2010-03-18, 19:55
Medlem
antezzzs avatar
MeeGo kommer fungera på n900 men inte säkert att den får officelt stöd. MeeGo betan kommer ju snart till N900 vi är ju de fösta som kommer kunna använda de.

Sedan en sak jag inte förstår är varför "måste" alla haa MeeGo? Alla QT program kommer fungera på båda o.s.v för end users så skulle det inte bli någon skillnad. Det är annat för utvecklare som får tillgång till low level lagret med drivrutiner m.m.

Jag menar de flesta som gapar efter MeeGo verkar vara de personerna som inte ens kan starta terminalen. Maemo 5 är ju hur bra som helst och kommer bli bättre vid varje uppdatering.
Citera
2010-03-18, 20:18
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
MeeGo kommer fungera på n900 men inte säkert att den får officelt stöd. MeeGo betan kommer ju snart till N900 vi är ju de fösta som kommer kunna använda de.

Sedan en sak jag inte förstår är varför "måste" alla haa MeeGo? Alla QT program kommer fungera på båda o.s.v för end users så skulle det inte bli någon skillnad. Det är annat för utvecklare som får tillgång till low level lagret med drivrutiner m.m.

Jag menar de flesta som gapar efter MeeGo verkar vara de personerna som inte ens kan starta terminalen. Maemo 5 är ju hur bra som helst och kommer bli bättre vid varje uppdatering.
Ska jag vara ärlig så har jag inte på något sätt satt mig in i MeeGo annat än skrapat på ytan. Är själv väldigt nöjd med Maemo 5 och MeeGo kan ju bli skit också men det kan bli guld också.

Finns ju vissa fördelar om man skaffar sig fler apparater med MeeGo som operativsystem och om dessa kan "prata" med varandra. Annars om man bara har i telefonen kanske det inte gör så mycket i slutändan, men just nu är det som sagt svårt att sia om vad som kommer att hända.
Citera
2010-03-18, 21:48
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jo då. Men du verkar ju inte ens försöka hitta någon information på egen hand. Då är det inte så konstigt att man tröttnar. Men okej då, vad jag vet så går det inte att smsa med nummersatsen. Men i vanlig ordning kan det mycket väl finnas någon som knåpat ihop en sån app. Personligen förstår jag dock inte riktigt varför då det fysiska qwerty-tangentbordet var en av de främsta anledningarna till att jag valde just N900.

tack för ett informativt svar. jo jag försökte, men lyckades inte htita något speciellt.

jag är smsar när jag kör bil, så jag vill kunna titta upp samtidigt och smsa med en tumme. mkt lättare med en knappsats som jag ahr på min 5800. har ju även qwerty på min som är touch.§
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in