Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Hej!
Nu har jag klockat mobilen från 600mhz till 900mhz.
Om jag startar om mobilen så måste jag ju klocka om den igen till 900mhz eftersom den går tillbaka till 600mhz efter omstart.
Jag såg en hemsida där det fanns filer man kunde ladda ner, och installera, så att man slappa klocka om den efter varje omstart. Vet någon vilken sida jag menar? Jag hittar den inte igen.
Tex om jag ville ha 650mhz så hette filen typ
kernel-650mhz
kernel-700mhz
kernel-800mhz.
O.s.v.
Jag skulle gärna vilja åt den sidan, någon som har den?
Jag läste att processorn vi har i telefonen stödjer 600mhz till 1Ghz (som standard, utan att riskera något) så jag klockade min till 900mhz.
Och finns det någon som vet något om volten? För jag har förstått att man kan (bör?) ändra volten om man klockar telefonen, är det någon som har gjort det?
Jag tyckte att den blev fruktansvärt varm och batteriet tog slut på ett par timmar när man kollade film när jag klockade den.
Så jag återställde original.
Det finns guider hur du gör för att flasha om den via windows, fungerar dock bara med x86-versioner än så länge.
http://thehandheldblog.com/2010/04/04/how-to-overclock-the-nokia-n900/
Det är det bästa sättet att använda sig av, ändrar volten och allt, fungerar även efter omstart.
Kommandona fungerar dock inte rakt av då dom är anpassade till Amerikanska operativsystem, så du får ändra sökvägarna manuellt i cmd.
Har du någon erfarenhet alls av programering så löser det sig.
Kom ihåg att om ni ångrar er och vill flasha om den till original så försvinner
alla personliga inställningar, nedladdade program från extras-devel mm, mm.
Då får man sitta en halv dag och göra om allt.