2010-08-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonyhawk
Jag har haft min n900 i några månader nu och nu har jag stött på problem. En natt när jag skulle sova och inte ville bli störd så slog jag av telefonen och följande morgon så gick den inte att starta.
Jag kommer bara in i NOKIA startskärmen, den lyser ett tag innan telefonen slår av igen. Jag har mobilen i laddaren nu, men de verkar inte vara tomt batteri som är orsaken.

Vad göra?
Dra ur laddaren och försök starta den, men vill sällan starta med laddaren i av någon anledning :S

Ett tips om du inte vill bli störd är att sätta telefonen i offlineläge istället för att stänga av den, du får fram alternativet om du trycker en gång på powerknappen.
Citera
2010-08-06, 16:09
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naoto
Jag har problem att installera fmms, den har svårt att koppla upp sig på nätet ( har fri surf genom tre och har ringt dom antal gånger ang detta) jag har även svårt att förstå hur jag ska installera tex Quake 3 och andra av de roligare spelen i ovi store / maemo.

Om jag spelar på den på natten så bytar den endå ljus. och även mitt på dagen. Tycker det är skumt men ska prova stänga av den, Tack för tipset

Installera Quake - http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=15687.0

Installera ifrån Ovi store är ju bara att fixa ett konto, logga in och antingen surfa med mobilen och installera direkt eller på dator och skicka länken till mobilen.
Citera
2010-08-10, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naoto
Jag har problem att installera fmms, den har svårt att koppla upp sig på nätet ( har fri surf genom tre och har ringt dom antal gånger ang detta) jag har även svårt att förstå hur jag ska installera tex Quake 3 och andra av de roligare spelen i ovi store / maemo.

Om jag spelar på den på natten så bytar den endå ljus. och även mitt på dagen. Tycker det är skumt men ska prova stänga av den, Tack för tipset

Högst upp i det vänstra hörnet så finns det en rad där du ser klockan, din anslutning och hur mycket batteri du har kvar. Klicka på den, och tryck sedan på "internetanslutning" och välj "3Internet".

Nu kan du surfa hur mycket du vill!
Citera
2010-08-11, 19:38
Medlem
Sifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Det är en bugg som kom med 1.2 https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=10289 bara vänta på update och detta händer bara med arrowscroll.
När kan den här uppdateringen tänkas dyka upp? Jag har ännu inte sett någon och jag är sjukt jävla less på den här telefonen just nu. Att scrolla på skärmen på en resistiv skärm är så otroligt sinnessjukt värdelöst att det finns inte.

Vill ha en Galaxy S eller Desire nu
Citera
2010-08-13, 19:17
Medlem
jag är helnöjd med min, klart det kunde finnas fler appar (stöd för AD-54, någon?) men som utvecklingsprojekt är den ju klockren. Dock: nån mer än jag som gått från n95 8gb och tycker kameran inte gör riktigt bra ifrån sig?
Citera
2010-08-15, 10:50
Medlem
Sista_Bossens avatar
Gah! Min pajjade!
Någon som vet om jag själv kan fixxa problemet eller om jag måste lämna in den.

Jag kan inte skriva min pinkod när jag startar telefonen.
Den startar upp, jag får upp meddelandet att jag ska skriva in min pincod, men telefonen reagerar inte när jag trycker på siffrorna.
Citera
2010-08-15, 10:57
Medlem
Sista_Bossens avatar
Det verkar vara själva pekskärmen som inte reagerar på mitt finger eller andra grejjer. Har kommit in i telefonen utan pinkod, men allt är fucked up.
Citera
2010-08-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Högst upp i det vänstra hörnet så finns det en rad där du ser klockan, din anslutning och hur mycket batteri du har kvar. Klicka på den, och tryck sedan på "internetanslutning" och välj "3Internet".

Nu kan du surfa hur mycket du vill!

Ja men jag är ju inte dum, jag fattar väl själv att man går in där men den kopplar ner sig själv konstant och då får man gå in manuellt och ändra. Skitstörigt när man får göra det varje gång man ska ut på nätet
Citera
2010-08-17, 11:52
Medlem
Hej!
Är det någon som vet något program man kan blocka enskila telefonnummer från att ringa till en? Programmet kan gärna vara gratis eller om det kostar spelar ingen roll.

/Trakc
Citera
2010-08-18, 05:04
Bannlyst
Hej!
Nu har jag klockat mobilen från 600mhz till 900mhz.
Om jag startar om mobilen så måste jag ju klocka om den igen till 900mhz eftersom den går tillbaka till 600mhz efter omstart.

Jag såg en hemsida där det fanns filer man kunde ladda ner, och installera, så att man slappa klocka om den efter varje omstart. Vet någon vilken sida jag menar? Jag hittar den inte igen.

Tex om jag ville ha 650mhz så hette filen typ
kernel-650mhz
kernel-700mhz
kernel-800mhz.
O.s.v.

Jag skulle gärna vilja åt den sidan, någon som har den?

Jag läste att processorn vi har i telefonen stödjer 600mhz till 1Ghz (som standard, utan att riskera något) så jag klockade min till 900mhz.
Och finns det någon som vet något om volten? För jag har förstått att man kan (bör?) ändra volten om man klockar telefonen, är det någon som har gjort det?
Citera
2010-08-18, 05:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Det verkar vara själva pekskärmen som inte reagerar på mitt finger eller andra grejjer. Har kommit in i telefonen utan pinkod, men allt är fucked up.

http://www.youtube.com/watch?v=aVEHm325-z8

Enkelt att fixa.
Citera
2010-08-18, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Hej!
Nu har jag klockat mobilen från 600mhz till 900mhz.
Om jag startar om mobilen så måste jag ju klocka om den igen till 900mhz eftersom den går tillbaka till 600mhz efter omstart.

Jag såg en hemsida där det fanns filer man kunde ladda ner, och installera, så att man slappa klocka om den efter varje omstart. Vet någon vilken sida jag menar? Jag hittar den inte igen.

Tex om jag ville ha 650mhz så hette filen typ
kernel-650mhz
kernel-700mhz
kernel-800mhz.
O.s.v.

Jag skulle gärna vilja åt den sidan, någon som har den?

Jag läste att processorn vi har i telefonen stödjer 600mhz till 1Ghz (som standard, utan att riskera något) så jag klockade min till 900mhz.
Och finns det någon som vet något om volten? För jag har förstått att man kan (bör?) ändra volten om man klockar telefonen, är det någon som har gjort det?

Jag tyckte att den blev fruktansvärt varm och batteriet tog slut på ett par timmar när man kollade film när jag klockade den.

Så jag återställde original.

Det finns guider hur du gör för att flasha om den via windows, fungerar dock bara med x86-versioner än så länge.

http://thehandheldblog.com/2010/04/04/how-to-overclock-the-nokia-n900/

Det är det bästa sättet att använda sig av, ändrar volten och allt, fungerar även efter omstart.

Kommandona fungerar dock inte rakt av då dom är anpassade till Amerikanska operativsystem, så du får ändra sökvägarna manuellt i cmd.

Har du någon erfarenhet alls av programering så löser det sig.

Kom ihåg att om ni ångrar er och vill flasha om den till original så försvinner alla personliga inställningar, nedladdade program från extras-devel mm, mm.

Då får man sitta en halv dag och göra om allt.
Senast redigerad av fielderradicle 2010-08-18 kl. 05:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in