2010-07-07, 00:44
Medlem
antezzzs avatar
Installera "shortcutd" så kan du binda "dashboard" till focus-knappen så har jag och det är skönt och lätt.
Citera
2010-07-12, 16:26
Medlem
MatMammas avatar
Spotify till linux släppt är de bara att tanka easydebian och sen ladda ner spotify eller??
Citera
2010-07-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Spotify till linux släppt är de bara att tanka easydebian och sen ladda ner spotify eller??
Troligen inte, eftersom den inte är kompilerad för ARM, men det verkar som att dom har skrivit i QT, vilket även maemo kör. Så det borde bara vara att be spotify kompilera för ARM.
Citera
2010-07-13, 20:07
Avslutad
Sen ca 3 månader tillbaka så har min nokia blinkat vitt från http://data.fuskbugg.se/skalman01/Nokia_N900.jpg

Det blinkar hela dagarna/nätterna med ca 10 sekunders mellanrum, detta är inget som stör mig men är det någon som vet varför det blinkar?
Citera
2010-07-13, 21:53
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Sen ca 3 månader tillbaka så har min nokia blinkat vitt från http://data.fuskbugg.se/skalman01/Nokia_N900.jpg

Det blinkar hela dagarna/nätterna med ca 10 sekunders mellanrum, detta är inget som stör mig men är det någon som vet varför det blinkar?

Låter som du slagit på LED för "on" bara gå in på LED-inställningarna och slå av.
Citera
2010-07-14, 02:15
Medlem
Hur går det med utvecklingen för er alla på n900 fronten

Eftersom jag själv (som de flesta andra här) tycker det e roligt att pula med telefonen dag och natt så undrar jag ju om det e någon som kan hjälpa mig.... Eftersom den nu ska vara så open source så boooorde det ju inte vara så svårt att lösa dessa två saker jag letar efter.

1. Stänga av den röda autofocus lampan på kameran.

2. Bara tända / släcka dioden i olika färger...

Troligtvis inget svårt för den väl inbitna, men jag har letar och letat i /dev/ eftersom det är där JAG tycker att dessa borde finnas, men jag kanske har fel? Någon som löser det och gärna med en liten tutorial isåfall

Och nej, ladda ner någon app för att göra dessa saker e "fusk".....
Citera
2010-07-14, 19:09
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Hur går det med utvecklingen för er alla på n900 fronten

Eftersom jag själv (som de flesta andra här) tycker det e roligt att pula med telefonen dag och natt så undrar jag ju om det e någon som kan hjälpa mig.... Eftersom den nu ska vara så open source så boooorde det ju inte vara så svårt att lösa dessa två saker jag letar efter.

1. Stänga av den röda autofocus lampan på kameran.

2. Bara tända / släcka dioden i olika färger...

Troligtvis inget svårt för den väl inbitna, men jag har letar och letat i /dev/ eftersom det är där JAG tycker att dessa borde finnas, men jag kanske har fel? Någon som löser det och gärna med en liten tutorial isåfall

Och nej, ladda ner någon app för att göra dessa saker e "fusk".....

De där med att tända släcka dioden i olika färger finns, och heter LED Patterns. Dock tror jag inte att de är vad du är ute efter. Du vill bara helt random tända och släcka den bara för skojs skull? Led Patterns gör så att man kan ställa in den för olika grejer, typ vilken färg och hur den ska blinka om man har ett sms eller liknade.
Citera
2010-07-15, 13:15
Medlem
m11080s avatar
Finns det något bra men enkelt sätt att kunna ansluta datorn till Internet via N900:an ?
Citera
2010-07-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Finns det något bra men enkelt sätt att kunna ansluta datorn till Internet via N900:an ?

USB-kabeln och PC-Suite?
Citera
2010-07-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
De där med att tända släcka dioden i olika färger finns, och heter LED Patterns. Dock tror jag inte att de är vad du är ute efter. Du vill bara helt random tända och släcka den bara för skojs skull? Led Patterns gör så att man kan ställa in den för olika grejer, typ vilken färg och hur den ska blinka om man har ett sms eller liknade.

Jo som sagt, vet att det finns, men skulle vilja hitta "koden" för själva tändning och släckning tider, färger osv.... satt och rotade och hittade detta på telefonen när jag grävde

Kod:
sudo cat /sys/class/leds/lp5523\:g/device/selftest

Viket gör följande kontrollerar Dioden genom att tända och släcka den .... Men dock är det ju redan ett färdigt program precis som " LED PATTERNS "
Citera
2010-07-15, 19:49
Medlem
Belsebs avatar
Laddade ner och testade MyPaint idag och jäklar va kul jag har haft, är rätt usel på att teckna egentligen men att testa runt med olika penslar och låta fantasin flöda var verkligen kul. Rekommenderas varmt till alla som har något intresse av att pyssla med bilder/teckna.

(mypaint är ett ritprogram med en mängd olika sorters penslar, effekter och annat.)

Citat:
Ursprungligen postat av swe
Jo som sagt, vet att det finns, men skulle vilja hitta "koden" för själva tändning och släckning tider, färger osv.... satt och rotade och hittade detta på telefonen när jag grävde

Kod:
sudo cat /sys/class/leds/lp5523\:g/device/selftest

Viket gör följande kontrollerar Dioden genom att tända och släcka den .... Men dock är det ju redan ett färdigt program precis som " LED PATTERNS "

Kolla source för LED PATTERNS så borde det inte vara så svårt att lista ut hur man styr den?
Citera
2010-07-15, 21:12
Medlem
MatMammas avatar
Någom som har mediabox som kan förklara hur man gör för att ansluta sin dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in