2010-03-11, 01:17
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
N900 har 3,5mm uttag, så jag kan inte se varför det skulle bli något problem. Själv använder jag FM-sändaren (med FM-boost - oumbärligt).

oj, det visste jag inte. varför skulle det inte passa in i tråden? man vill ju gärna veta vad för kul apps man kan använda på denna maskin!
Citera
2010-03-11, 01:40
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
oj, det visste jag inte. varför skulle det inte passa in i tråden? man vill ju gärna veta vad för kul apps man kan använda på denna maskin!
Du kan använda alla apps som är utvecklade för maemo 5. Vilka du sen finner roliga eller nödvändiga blir lite svårt att svara på.
Citera
2010-03-11, 02:13
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
tips på några RIKTIGT nödvändiga apps? även fräna! fan vad jag är sugen på o beställa

Alltså "dont_blame_me", kolla recensioner osv för att ta reda på vad enheten erbjuder (iaf hårdvarumässigt). Man bör ha ett teknikintresse om man köper denna lur, åtminstone enligt mig (jag kollade flera gånger om dagen information och videos om N900:an under min väntetid).

Det låter på dig som om du är mer ute efter en Android-smartphone, än en N900. Anledningen till att jag skriver detta är att det finns risk för att du blir besviken på bristen av "fräna apps". T.ex. finns ju inte fisljudsapplikationen (Jack the ripper??) till Maemo 5, något plattformen nästan inte överlever utan.
Citera
2010-03-12, 02:39
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Alltså "dont_blame_me", kolla recensioner osv för att ta reda på vad enheten erbjuder (iaf hårdvarumässigt). Man bör ha ett teknikintresse om man köper denna lur, åtminstone enligt mig (jag kollade flera gånger om dagen information och videos om N900:an under min väntetid).

Det låter på dig som om du är mer ute efter en Android-smartphone, än en N900. Anledningen till att jag skriver detta är att det finns risk för att du blir besviken på bristen av "fräna apps". T.ex. finns ju inte fisljudsapplikationen (Jack the ripper??) till Maemo 5, något plattformen nästan inte överlever utan.

haha inte riktigt det jag är ute efter, vill kunna göra smma sak so jag gör på min 5800, fast jag vill få ut mer. jag är teknikintresserad, men frågan är ju om de finns ngn grym gps till maemo5. googlat på detta och hittar bara betalgpser. har en piratkopierad version på min 5800 från garmin som funkar helt suveränt. dock har jag tappat den så många gånger i golvet så ena högtalaren e paj och bakluckan sitter löst ^^
Citera
2010-03-12, 13:16
Medlem
inevahs avatar
Jag är en av de som aldrig använt linux innan, kan därför ingenting om OS'et.
Ni som är erfarna, har ni något tips på guider där man kan lära sig hur man hanterar det? xterminal t.ex.?
Citera
2010-03-13, 12:38
Medlem
dont_blame_mes avatar
tänkte fråga om en funktion jag kommer sakna på min 5800.

när man skriver sms, kan man ju använda tangentbordet, eller ett qwerty tbord på pekskärmen

men kan man använda en alfanumerisk knappsats? den vanliga klassiska som vi lärt oss smsa med.
Citera
2010-03-13, 13:11
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Ni som inte vill fucka med x terminalen kan lägga till denna i programhanteraren

http://b-man.xceleo.org/repo/maemo-nintendo-emulators/

Dist:
Komp:main

ladda ner zeemote på extra-devel o sen drsnes...

O roms hittar du bla annat på www.theoldcomputer.com

Den där katalogen för emulatorer verkar inte funka längre, vet någon vart jag kan få tag på snes emulatorn igen?
Jag var tvungen att flasha min n900 så programen försvann.
Citera
2010-03-14, 08:12
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Den där katalogen för emulatorer verkar inte funka längre, vet någon vart jag kan få tag på snes emulatorn igen?
Jag var tvungen att flasha min n900 så programen försvann.

Finns det inte i maemos reps? Jag vet att mina emulatorer uppdateras ganska ofta iallafall, SNES uppdaterades igår. Om det är så att de plockat bort emulatorerna fast uppdaterar dem så kan du ladda gamla versioner här : http://antezz.com/n900/deb/
Citera
2010-03-15, 13:36
Medlem
SGFs avatar
Ok nu håller jag på att bli galen. fick min nokia förra veckan och har fullständigt förälskat mig i den. men jag har ett stort problem, jag håller på att försöka få in mms på mobilen, så jag laddade ner Fmms_0.5.3_2_all. men när jag ska installera filen så går det inte, det står att vissa paket saknas.
Dom paket som saknas är :
Python-hildon(>=0.9.0_1maemo15)
Python-imaging
python-evolution
rootsh
sharing-fmms

Är det någon som har en anning hur jag löser detta? första gången jag jobbar med linux så det är inte så jävla lätt alla gånger...
Citera
2010-03-15, 13:53
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGF
Ok nu håller jag på att bli galen. fick min nokia förra veckan och har fullständigt förälskat mig i den. men jag har ett stort problem, jag håller på att försöka få in mms på mobilen, så jag laddade ner Fmms_0.5.3_2_all. men när jag ska installera filen så går det inte, det står att vissa paket saknas.
Dom paket som saknas är :
Python-hildon(>=0.9.0_1maemo15)
Python-imaging
python-evolution
rootsh
sharing-fmms

Är det någon som har en anning hur jag löser detta? första gången jag jobbar med linux så det är inte så jävla lätt alla gånger...

Som det står så saknas python och rootsh.
Bara söka efter python och rootsf i programhanteraren så ska det finnas där.

Edit: kanske ska tillägga att jag inte vet i villken/villka mappar de ligger i. Du KAN behöva lägga till extra-testing och devel mapparna.
Senast redigerad av antezzz 2010-03-15 kl. 13:55.
Citera
2010-03-15, 15:00
Medlem
SGFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Som det står så saknas python och rootsh.
Bara söka efter python och rootsf i programhanteraren så ska det finnas där.

Edit: kanske ska tillägga att jag inte vet i villken/villka mappar de ligger i. Du KAN behöva lägga till extra-testing och devel mapparna.

hittar dom inte. förlåt om du redan har svarat på det men hur lägger man till extra-testing och deval mappar?

mvh
Citera
2010-03-15, 15:07
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGF
hittar dom inte. förlåt om du redan har svarat på det men hur lägger man till extra-testing och deval mappar?

mvh
http://www.meegosweden.com/anvaendare/tips-a-trix/foerklaring-programkataloger

fMMS guide:
http://www.meegosweden.com/anvaendare/tips-a-trix/fmms-operatoer-instaellningar

Cheers,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in