2009-11-02, 21:29
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jobbigt med denna ovisshet, men den kommer ju när den kommer. Tycker det är lång tid att vänta fram till slutet av november, stör mig att de går ut med alldeles för tidiga release datum. Tror inte man ska förvänta sig denna mobil förrän nov/dec skiftet.

//cioNe.

Jag håller med om att det är lång tid att vänta, men det är inte det jag oroar mig för. Det som får mig att ringa de nästan varje dag är att det är inte ens 100% att blir november. Kortfattat, det är långt kvar tills den kommer, ifall den kommer. Annars är det 2010..

Har mailat Peter Schneider nu.. återkommer om jag får reda på något nytt.
Citera
2009-11-02, 22:35
Medlem
Citat:
Jobbigt med denna ovisshet, men den kommer ju när den kommer. Tycker det är lång tid att vänta fram till slutet av november, stör mig att de går ut med alldeles för tidiga release datum. Tror inte man ska förvänta sig denna mobil förrän nov/dec skiftet.

//cioNe.

Håller helt med dig, lång tid att vänta.
Det som känns riktigt jobbigt är att de svenska leverantörer/operatörer som gått ut med något anger ju snarare slutet på december eller januari(Komplett & Inwarehouse 19:e december och de har redan skjutit fram datum minst ett par gånger så det känns ju inte alls säkert att de kan hålla det nu, operatören 3 anger v52 och Katshing troligen januari).
Övriga leverantörer har inte angett något preliminärt datum för leverans alls...de jag har sett iaf.
Så att den släpps här i november känns tyvärr långt bort just nu.
Citera
2009-11-02, 22:56
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Håller helt med dig, lång tid att vänta.
Det som känns riktigt jobbigt är att de svenska leverantörer/operatörer som gått ut med något anger ju snarare slutet på december eller januari(Komplett & Inwarehouse 19:e december och de har redan skjutit fram datum minst ett par gånger så det känns ju inte alls säkert att de kan hålla det nu, operatören 3 anger v52 och Katshing troligen januari).
Övriga leverantörer har inte angett något preliminärt datum för leverans alls...de jag har sett iaf.
Så att den släpps här i november känns tyvärr långt bort just nu.

Jag har beställt min från Nokia shop. Har kontaktat de väldigt ofta sen beställningen, och de senaste 2veckorna har de sagt november.. jag hoppas verkligen att de har rätt.
Citera
2009-11-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
Jag har beställt min från Nokia shop. Har kontaktat de väldigt ofta sen beställningen, och de senaste 2veckorna har de sagt november.. jag hoppas verkligen att de har rätt.

Tja, de kan ju inte särskilt säkra på det, eftersom de inte anger nytt datum på sin hemsida... Bara att hoppas att det blir så. Snart orkar jag inte vänta längre utan kanske tar en Ajfån istället..:S
Citera
2009-11-04, 07:48
Medlem
funderar snart på om den där ryktes mobilen 920 hinner komma före

E trött på att vänta....

Någon som vet exakt VAD dom skulle förbättra?
Citera
2009-11-04, 16:00
Medlem
Sifters avatar
Ohyggligt uselt av Nokia att inte komma med ett officiellt uttalande om när den tros komma. Om en vecka, två veckor? Slutet på december? Uselt.
Citera
2009-11-04, 17:20
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Ohyggligt uselt av Nokia att inte komma med ett officiellt uttalande om när den tros komma. Om en vecka, två veckor? Slutet på december? Uselt.

Ja,
Citera
2009-11-05, 12:33
Medlem
Vore fint om den skulle dyka upp innan jul iaf..
Htc HD2 släpps i Europa idag...

Men det känns ändå som att det inte finns nån annan mobil som hotar N900 än på ett tag
Citera
2009-11-05, 16:48
Medlem
ciones avatar
Nu kommer den snart för andra :)

Nu är den snart lanserad i andra länder! (förhoppningsvis ska jag väl tillägga)

N900 blog:

"It seems that the released date was never to come, but finally it looks like we are now on the final stage of this story.

Based on NewEgg web page, the gorgeous Nokia N900 will be released on the November 14th (less than ten days from today!) in EE.UU. For $559.99 you can get it (unlocked) when the original price was $649.00 meaning you are saving $89.01. And Free Shipping. Let’s hope this is true. "

Läs mer på:
http://nokia-n900.com/nokia-n900-to-be-released-in-ee-uu-and-uk/
Citera
2009-11-05, 19:30
Medlem
Kommer man kunna synka mailprogrammet och kalender, mot ex Gmail och dess kalender?
Citera
2009-11-05, 20:28
Medlem
ciones avatar
WTF, där säljs den för $559.

"559,00 USD säljs för
4 076,06 SEK"
Forex,

Låter ganska billigt eller vad? Kan det vara exklusive moms?

I alla fall börjar man ju nu se ljuset i tunneln
Citera
2009-11-05, 20:39
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
WTF, där säljs den för $559.

"559,00 USD säljs för
4 076,06 SEK"
Forex,

Låter ganska billigt eller vad? Kan det vara exklusive moms?

I alla fall börjar man ju nu se ljuset i tunneln
Mnja, skulle du få för dig att importera en hamnar du ändå sannolikt över Nokia Store-priset med tanke på skatter, tullavgift etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in