2009-10-29, 13:19
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Går jag efter nu. Känns nästan som om folk trollar här inne för att skapa kallabalik...

jag vet inte vad du syftar på, men feel free to call nokia. Vore nästan bättre om flera stycken ringer dit och rapporterar vad de fått för svar, för de verkar inte ge ett enda svar till alla.
Jag ska iaf ringa de om en timme för att prata med någon annan än "Sofie".. hon verkade inte ha koll på läget direkt.
Citera
2009-10-29, 13:45
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
jag vet inte vad du syftar på, men feel free to call nokia. Vore nästan bättre om flera stycken ringer dit och rapporterar vad de fått för svar, för de verkar inte ge ett enda svar till alla.
Jag ska iaf ringa de om en timme för att prata med någon annan än "Sofie".. hon verkade inte ha koll på läget direkt.

Jag menar inget personligt, bara att det generellt sägs så olika datum här och
att det verkar ganska oproffsigt av Nokia att ge ut så olika svar beroende på
vem som ringer? Det är klart bra att många ringer och hör, men känns ganska
lustigt att de isf skulle säga olika releasedatum?
Citera
2009-10-29, 16:07
Medlem
Infusions avatar
Också beställt en, hoppas på november. Riktigt illa om den nu inte skulle dyka upp förrän efter jul.
Citera
2009-10-29, 17:33
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kepong
jag funderar starkt på att köpa denna telefon. Det blir antingen en iphone 3gs eller den här.

Någon som kan berätta för- och nackdelar till mig varför man ska köpa den här och inte iphone 3gs?

En annan fråga, kan man köpa nokia n900 olåst?

Som Cione sa läs tråden, det har vi andra gjort! Eller så är Google en jävla bra uppfinnig för just såna där funderingar
Citera
2009-10-29, 17:43
Medlem
shivans avatar
Citat:
Jag menar inget personligt, bara att det generellt sägs så olika datum här och
att det verkar ganska oproffsigt av Nokia att ge ut så olika svar beroende på
vem som ringer? Det är klart bra att många ringer och hör, men känns ganska
lustigt att de isf skulle säga olika releasedatum?

mm, måste nog hålla med. Det är minst sagt oproffsigt av nokia.

Ringde Nokia igen under dagen, den här gången sa de november.
Har även varit i kontakt med expansys, fick följande mail för ungefär 1 timme sen:

"Hej Shivan,

Det har tyvärr blivit en försening. Vi kommer inte få hem N900 förrän om 2 veckor.

Med Vänliga Hälsningar,

Madelein,

eXpansys Sverige Kund Service"

Det verkar som att vi får luren i november... Frågade även om det är 100% att de får luren om två veckor.. Skriver så fort jag fått svar.
Citera
2009-10-30, 15:03
Medlem
shivans avatar
Citat:
mm, måste nog hålla med. Det är minst sagt oproffsigt av nokia.

Ringde Nokia igen under dagen, den här gången sa de november.
Har även varit i kontakt med expansys, fick följande mail för ungefär 1 timme sen:

"Hej Shivan,

Det har tyvärr blivit en försening. Vi kommer inte få hem N900 förrän om 2 veckor.

Med Vänliga Hälsningar,

Madelein,

Det verkar som att vi får luren i november... Frågade även om det är 100% att de får luren om två veckor.. Skriver så fort jag fått svar.

Fick svar idag:
"Hej Shivan,

Jag vågar inte garantera. Men detta datum har som sagts givits i mån av den information vi fått av Nokia.

Tack för att du väljer eXpansys.

Med Vänliga Hälsningar,
Madelein,

Ringde nokia igen, idag säger de "preliminärt, slutet av nov"...
Citera
2009-11-01, 22:15
Medlem
shivans avatar
Är det ingen här som har hört något nytt angående N900s release?
En kille från minhembio säger sig hört från en säker källa att den kommer tidigast januari till sverige, men släpps tidigare i andra marknader... Någon som kan bekräfta detta? eller jätte gärna "mythbusta" de?

Börjar verkligen bli trött på alla dessa spekulationer...
Citera
2009-11-02, 00:18
Medlem
ciones avatar
Citat:
Är det ingen här som har hört något nytt angående N900s release?
En kille från minhembio säger sig hört från en säker källa att den kommer tidigast januari till sverige, men släpps tidigare i andra marknader... Någon som kan bekräfta detta? eller jätte gärna "mythbusta" de?

Börjar verkligen bli trött på alla dessa spekulationer...

Kollar man på N900 blog (http://nokia-n900.com/) så skriver dem:

"Bad news! (Or not, it depends on the looking glass) We have to wait for the Nokia N900 a little more. How much? It´s said until November, so that would be next week. Nothing to worry about. But on Play.com says that the phone is expected to be arriving on some day around the 20 of November, no more than 3 weeks from now.
Pete Schneider, Nokia’s Head of Maemo Marketing, has since said: “We expect it to start shipping during November 2009.”. And why is this? We got nothing official …"

Edit: Fast det är klart, den svenska marknaden kanske blir lite senare om man har otur?
Citera
2009-11-02, 01:20
Medlem
shivans avatar
Citat:
Kollar man på N900 blog (http://nokia-n900.com/) så skriver dem:

"Bad news! (Or not, it depends on the looking glass) We have to wait for the Nokia N900 a little more. How much? It´s said until November, so that would be next week. Nothing to worry about. But on Play.com says that the phone is expected to be arriving on some day around the 20 of November, no more than 3 weeks from now.
Pete Schneider, Nokia’s Head of Maemo Marketing, has since said: “We expect it to start shipping during November 2009.”. And why is this? We got nothing official …"

Edit: Fast det är klart, den svenska marknaden kanske blir lite senare om man har otur?

Jag hoppas att vi har turen på vår sida... blir föör mycket annars, med tanke på alla delays; sen ska vi sitta och vänta medans alla andra har fått sina mobiler..
Citera
2009-11-02, 14:11
Medlem
shivans avatar
N900 reklam...

http://www.youtube.com/watch?v=uDqde4GhRnQ
Citera
2009-11-02, 18:39
Medlem
shivans avatar
Fick följande mail idag:

Hej igen Shivan,

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Eftersom det kan vara svårt att veta exakt när tester o.dyl av telefoner är klara så kan det också vara svårt att sätta ett exakt release-datum. Beroende på vem man frågar så kan du hitta olika information om när telefonen släpps, men vi behöver gå på vad för information vi själva har fått här i supporten. Vi har fått veta att den preliminärt kommer att släppas i slutet av november, att det skulle dröja till nästa år har vi inte fått någon bekräftelse på.

Tack för ditt tålamod!

Med vänliga hälsningar,

Jessica
Nokia Service Professional
Swedish Team
Nokia Care

Observera att det är "Hej igen Shivan,"... lol
Citera
2009-11-02, 19:33
Medlem
ciones avatar
Jobbigt med denna ovisshet, men den kommer ju när den kommer. Tycker det är lång tid att vänta fram till slutet av november, stör mig att de går ut med alldeles för tidiga release datum. Tror inte man ska förvänta sig denna mobil förrän nov/dec skiftet.

//cioNe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in