2010-06-07, 21:17
Medlem
MatMammas avatar
Nån som har programmet Joidiku eller vad de heter så man kan använda n900an som wifi hotspot? Hur funkar de? Funderar på att köpa de.
Citera
2010-06-08, 01:14
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Något som händer på min är att skrivbordet "hänger sig", går inte att klicka på några genvägar eller nånting. Brukar ske efter ungefär 2.5 dagars uptime. Löser sig med en omstart men det är väldigt irriterande.

Blir även ibland att inte några sms eller telefonsamtal går igenom utan man ser dem först när man startat om vilket får till följd att folk blir sura för man inte svarat inom rimlig tid eftersom man inte sett att vederbörande hört av sig.

Någon som haft samma problem och löst dem? Enda kanske är att börja om på ny kula?
Citera
2010-06-08, 08:11
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfvbhy9,82
Något som händer på min är att skrivbordet "hänger sig", går inte att klicka på några genvägar eller nånting. Brukar ske efter ungefär 2.5 dagars uptime. Löser sig med en omstart men det är väldigt irriterande.

Blir även ibland att inte några sms eller telefonsamtal går igenom utan man ser dem först när man startat om vilket får till följd att folk blir sura för man inte svarat inom rimlig tid eftersom man inte sett att vederbörande hört av sig.

Någon som haft samma problem och löst dem? Enda kanske är att börja om på ny kula?

Vilka program har du installerade? Jag hade ett som skulle visa missade samtal och sms på "lås upp skärmen" som jag tror hängde mitt skrivbord som du säger. Avinstallerade det eftersom den funktionen ingick i senaste uppdateringen.
Citera
2010-06-08, 14:08
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Nån som har programmet Joidiku eller vad de heter så man kan använda n900an som wifi hotspot? Hur funkar de? Funderar på att köpa de.

Jag hade det på min E71, men inte nu. Det fungerade bra då, men man ska veta att det fullständigt drenerar batteriet. Min E71 (med magisk batterikapacitet) tog slut snabbare än när jag surfar vanligt på n900...
Citera
2010-06-08, 16:20
Medlem
1C0NSs avatar
Hur gör jag för att uppdatera från Maemo 4 till Maemo 5? Jag går in på programhanteraren, trycker på uppdatera. Kommer upp Maemo 5 på 113.1Mb. Trycker på den, det står att jag ska ansluta USB kabeln (trycker på masslagringsläge) och sen att jag ska använda något program på datorn för att kunna få uppdateringen gjord? Men vad är det för program?

Rätta dom punkter jag gjort fel tack
Citera
2010-06-08, 16:28
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Hur gör jag för att uppdatera från Maemo 4 till Maemo 5? Jag går in på programhanteraren, trycker på uppdatera. Kommer upp Maemo 5 på 113.1Mb. Trycker på den, det står att jag ska ansluta USB kabeln (trycker på masslagringsläge) och sen att jag ska använda något program på datorn för att kunna få uppdateringen gjord? Men vad är det för program?

De ska gå att göra de direkt i mobilen
Citera
2010-06-08, 17:08
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS

Du har Maemo 5 då operativ systemet heter så Maemo 4 är versionen som sitter i N810 t.e.x. Anledningen till att du får de meddelandet är att du antagligen inte har tillräckligt med utrymme i rootfs om du installerat många program ifrån extra-devel t.e.x eller har något program som konflikterar. Så jag föreslår att du tar en backup på programmen du har avinstallerar ett par stycken och testar uppgraderar tills det fungerar sedan återställer du dina program med backupen.
Citera
2010-06-08, 17:59
Medlem
godoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytaren
Vilka program har du installerade? Jag hade ett som skulle visa missade samtal och sms på "lås upp skärmen" som jag tror hängde mitt skrivbord som du säger. Avinstallerade det eftersom den funktionen ingick i senaste uppdateringen.
Är du säker på din sak? Har varken läst i changelog om det, eller hittat i min telefon vart man aktivera denna funktion.
Citera
2010-06-08, 21:02
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag hade det på min E71, men inte nu. Det fungerade bra då, men man ska veta att det fullständigt drenerar batteriet. Min E71 (med magisk batterikapacitet) tog slut snabbare än när jag surfar vanligt på n900...

åhfaaan, funderar på att köpa de nämligen. Eller finns de nåt gratis alternativ?
Citera
2010-06-08, 21:20
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
åhfaaan, funderar på att köpa de nämligen. Eller finns de nåt gratis alternativ?

Jag har sett på maemo.org att det finns något alternativ, men om jag förstått saken rätt (rätta mig gärna, någon som vet bättre) så krävs det rejält med linuxhackande varje gång man ska få den att funka, och det är tydligen inte alltid den fungerar så bra.

Vad gäller joikuspot vet jag att de väldigt ofta har en massa rabatt på sina produkter.
Citera
2010-06-08, 21:28
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godoy
Är du säker på din sak? Har varken läst i changelog om det, eller hittat i min telefon vart man aktivera denna funktion.

Läs punkt 21.
http://maemobriefs.blogspot.com/2010/05/pr12-features-you-might-have-missed.html

maenotify heter programmet som jag avinstallerade.
Citera
2010-06-09, 00:29
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytaren

Kan det vara Extended call log du menar? Avinstallerade det nu iaf och jag märker ingen direkt skillnad så vi får väl hoppas att det funkar. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in