2009-10-18, 19:33
Medlem
CrazyMGMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
onoff har ändrat leveransstatusen på vissa butiker,

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/aStockList?openagent&xpid=15849&xcust=1

när jag undrade om mobilen var på väg till de fick jag följande svar:

"Hej
under leverans betyder så vida där inte står ett datum att det är beställt till butikerna och det brukar ta 3-6 dagar att komma in"

så... är den här om 3-6 dagar???.. det är sju olika onoff butiker som har ändrat sin status till "under leverans".. så jag antar det inte är någon som råkat skriva fel

Väldigt intressant! har sett den lagerstatusen förrut och sett att det är sju butiker som har som status: "Under leverans". Bara den informationen säger väl inte direkt så mycket då det kan vara så att det bara är de sju butikerna som har beställt in mobilen, än sålänge?.. vad vet jag. Men med det svar du fått från ONOFF så verkar det onekligen som att de snart är dags

"under leverans betyder så vida där inte står ett datum"
står ju inget datum intill deras leveransstatus.
HOPPAS, HOPPAS! Att de första lurarna då snart går att nå.

EDIT: okej, Vibliribland hann förklara de där. då kan väll mina spekulationer ses som meningslösa
Citera
2009-10-18, 22:53
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
De butiker som har den som under leverans har lagt en beställning på telefonen.
I onoffs sortiment så ingår inte denna som en basvara. All beställningar läggs manuellt.

Det tar inte 3-6 arbetsdagar att få in en telefon som inte finns
Det betyder bara att när den väl existerar så har den butiken förbeställt ett ex.

Fick jag förklarat för mig.

.. Jag som var så glad.. har bokstavligen tittat på varje youtube klipp som har med n900 o göra.
Har alltid drömt om en liknande mobil, och nu har nokia skapat den; till mig.
Citera
2009-10-18, 23:26
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
.. Jag som var så glad.. har bokstavligen tittat på varje youtube klipp som har med n900 o göra.
Har alltid drömt om en liknande mobil, och nu har nokia skapat den; till mig.

Stackare
Jag är otroligt sugen på denna telefon jag med,

I samma veva fick jag dock förklarat för mig följande,

Telefonen går inte att beställa för en butik förens den finns upplagd i deras datasystem, det måste alltså finnas en artikel att beställa (duh! )

Och artiklarna läggs aldrig upp onödigt långt i förväg i datasystemet.

N97an lades upp ca 1 månad innan release i systemet, N900 har varit beställd i 2 veckor nu i den butik jag var i.

Alltid något
Citera
2009-10-19, 19:32
Medlem
inwarehouse skriver på sin sida, preliminärt 30/10.... fan att det ska ta sån tid å få ut telefonhelvetet!
Citera
2009-10-19, 22:02
Medlem
Dr.Sativas avatar
Kanske dumt att fråga i denna tråd men vilken hade ni valt mellan:

HTC HD2
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=502800

N900
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=495826

och varför?
Citera
2009-10-19, 22:06
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Kanske dumt att fråga i denna tråd men vilken hade ni valt mellan:

HTC HD2
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=502800

N900
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=495826

och varför?
n900 → 2000 spänn billigare, inte winmo 6.5.
Citera
2009-10-19, 22:11
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
n900 → 2000 spänn billigare, inte winmo 6.5.

1000kr billigare, och winmob 6.5 skulle vara något negativt? Fungerar Linuxs maemo fint?

Har inte så mycket kunskap om android mobiler.
Citera
2009-10-19, 22:19
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
1000kr billigare, och winmob 6.5 skulle vara något negativt? Fungerar Linuxs maemo fint?

Har inte så mycket kunskap om android mobiler.
Köpte N900 för 5095:- inkl. moms i Nokias butik igår. Erbjudandet går till Oct 21st. Winmo 6.5 är definitivt negativt. Det ser exakt lika-jävla-dant ut i grunden som winmo 2003 som jag körde på en Qtek S100 dryga 1000f.kr. Jag skojar fan inte, skippa winmo åtminstone tills 7:an kommer ut. I dagsläget hade jag valt mellan N900 och HTC Hero (strax under 5000SEK), men eftersom jag är linuxmupp tog jag N900:n.
Citera
2009-10-19, 23:04
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Lysdiodblixt = LED

The 5 megapixel back camera has an autofocus feature, dual LED flash, 4:3 and 16:9 aspect ratio options, and 3X digital zoom. The focal length of this camera is 5.2mm, the aperture is f/2.8, and the focus range is 10 cm to infinity. It is capable of video recording at up to 848 × 480 pixels at 25 fps. The lens, while not in use, is protected by a sliding hatch. Opening the hatch launches the camera application. The 0.3 megapixel front camera is capable of video recording at up to 640 x 480 pixels and can be used for video calls over IP using Google Talk.

Okej det är med andra ord bara en valig fotolampa typ som den som finns på t ex SEs K750?

Har faktiskt ingen riktig koll på LED så ursäkta om frågan är dum
Citera
2009-10-19, 23:13
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Köpte N900 för 5095:- inkl. moms i Nokias butik igår. Erbjudandet går till Oct 21st. Winmo 6.5 är definitivt negativt. Det ser exakt lika-jävla-dant ut i grunden som winmo 2003 som jag körde på en Qtek S100 dryga 1000f.kr. Jag skojar fan inte, skippa winmo åtminstone tills 7:an kommer ut. I dagsläget hade jag valt mellan N900 och HTC Hero (strax under 5000SEK), men eftersom jag är linuxmupp tog jag N900:n.

En jävla tur att du skrev att erbjudandet går ut den 21st. Tänkte beställa den runt den 25 okt.
Citera
2009-10-19, 23:51
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Okej det är med andra ord bara en valig fotolampa typ som den som finns på t ex SEs K750?

Har faktiskt ingen riktig koll på LED så ursäkta om frågan är dum
Jo det är nog ungefär detsamma. Tror det kallas Xenonblixt(?) på mobiltelefoner, om det är en "riktig" blixt.
Citera
2009-10-20, 09:41
Medlem
LnACEs avatar
Vad tror ni då, skeppas dom i nästa vecka? Är så jävla sugen på denna nu alltså : )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in