2010-07-24, 17:15
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Någom som har mediabox som kan förklara hur man gör för att ansluta sin dator?

Jag bumpar mig själv.
Senast redigerad av MatMamma 2010-07-24 kl. 17:26.
Citera
2010-07-29, 12:56
Medlem
Har ett programtips, Faster application manager.

Istället för att använda den otroligt sega inbyggda programhanteraren så kan man istället använda sig av Faster application manager. FAP är betydligt snabbare i allt som har med programhantering att göra. FAP ligger i extra-devels.

Tråd hos maemo.org
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=57503

En del screenshots från FAP

http://www.nokiatimes.com/2010/07/new-faster-application-manager-is.html
Senast redigerad av bradstronger 2010-07-29 kl. 12:59. Anledning: en till länk
Citera
2010-07-30, 22:45
Medlem
Tattarhunters avatar
har denna Bra Batteri tid,? har sett på många kommentarer på andra ställen att dom klagar direkt på batteriet håller några timmar bara?
Citera
2010-07-30, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
har denna Bra Batteri tid,? har sett på många kommentarer på andra ställen att dom klagar direkt på batteriet håller några timmar bara?
Faktum är att den inte har bra batteritid.
Jag laddar den innan jag går och lägger mig, och sen laddar jag den en gång under dagen.
Det finns ju starkare batterier att köpa som gör att den håller längre..

Sedan kan ju jag ställa en fråga, vet någon vad programmet heter med vilket du pekar på något object med din mobilkamera så kan den säga vad det är du tittar på samt ge information om vad det är du ser? Någon som vet vilket program jag menar?
Citera
2010-07-31, 20:03
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Sedan kan ju jag ställa en fråga, vet någon vad programmet heter med vilket du pekar på något object med din mobilkamera så kan den säga vad det är du tittar på samt ge information om vad det är du ser? Någon som vet vilket program jag menar?

http://www.cybercomchannel.com/?p=99
Citera
2010-07-31, 22:14
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter

Med original-inställningar hade jag "problem" med dåligt batteri om jag använde den aktivt och surfade mycket under en lugn arbetsdag till exempel men efter att jag klockat om den (overclock/undervolting) så räcker batteriet utan problem en hel dag även när jag använder den flitigt som mp3-spelare, radio, surfar, spelar eller vad som helst. Det enda som drar ur batteriet riktigt snabbt för mig är att aktivt använda nätverket, tex ladda ner större filer. Det kan dra ordentligt, märker inga problem vid vanlig surfning dock.
Citera
2010-08-01, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytaren
http://www.cybercomchannel.com/?p=99

Tack, fast det var inte vad jag letade efter!
Med programmet jag letar efter så kan du starta kameran och t.ex sikta på en cola burk så får du fram information på displayen om coca cola.
Eller om du t.ex siktar med mobilkameran mot slottet så får du fram information om slottet.
Citera
2010-08-04, 14:55
Medlem
Hejsan!

Har inskaffat en Nokia n900 sen en vecka tillbaka och är enormt missnöjd faktiskt, den är för svår för mig.

Men min fråga är om någon annan har problemet att ljuset på skärmen ändras hela tiden?
blir mörk ljus mörk ljus
Citera
2010-08-04, 21:31
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naoto
Hejsan!

Har inskaffat en Nokia n900 sen en vecka tillbaka och är enormt missnöjd faktiskt, den är för svår för mig.

Men min fråga är om någon annan har problemet att ljuset på skärmen ändras hela tiden?
blir mörk ljus mörk ljus

För svår? Förklara gärna bättre.
Den ändrar ljusstyrkan beroende på omgivning. För att spara batteri åt dig.
Citera
2010-08-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naoto
Hejsan!

blir mörk ljus mörk ljus
Problem vet jag inte om jag kallar det, tycker det är en smidig funktion, men den går att stänga av, det heter Energisparläge och finns under inställningar för skärmen.
Citera
2010-08-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytaren
För svår? Förklara gärna bättre.
Den ändrar ljusstyrkan beroende på omgivning. För att spara batteri åt dig.

Jag har problem att installera fmms, den har svårt att koppla upp sig på nätet ( har fri surf genom tre och har ringt dom antal gånger ang detta) jag har även svårt att förstå hur jag ska installera tex Quake 3 och andra av de roligare spelen i ovi store / maemo.

Om jag spelar på den på natten så bytar den endå ljus. och även mitt på dagen. Tycker det är skumt men ska prova stänga av den, Tack för tipset
Citera
2010-08-06, 12:40
Medlem
Jag har haft min n900 i några månader nu och nu har jag stött på problem. En natt när jag skulle sova och inte ville bli störd så slog jag av telefonen och följande morgon så gick den inte att starta.
Jag kommer bara in i NOKIA startskärmen, den lyser ett tag innan telefonen slår av igen. Jag har mobilen i laddaren nu, men de verkar inte vara tomt batteri som är orsaken.

Vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in