2010-12-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core-
Javisst, tog bara för givet att många idag kör Meego på sina N900.
Är det på tal om detta någon här som kan se några stora + eller - mellan Maemo och Meego på en N900?
Programkompabilitet och praktisk användning osv.
Jag tror det är ganska få som kör Meego på sin N900(annat än för att testa det), dels för att det är krångligt att installera, och sist jag kollade fanns det inte så många applikationer som fungerade, t.ex hade dom implementerat gsm/3g stacken, men någon fungerande app för att ringa fanns inte. Men utvecklingen av Meego går väldigt fort, så det kan vara fixat nu.
Citera
2010-12-14, 22:06
Medlem
P.Anselmos avatar
Hej!

Köpte min N900 för någon dag sen, och hittills nästan helt nöjd.. Jag visste att N900 hade rätt sunkig batteritid när jag köpte den. Men det måste fan vara något fel med mitt exemplar.. Batterinivån kan sjunka även fast jag har den ikopplad till laddaren.. Jag misstänker dock att detta kan vara självförvållat, råkade nämligen koppla in laddaren till en dimmer vid ett tillfälle så att laddaren smälte lite. Kanske har påverkat batteriet?

Hur som helst, skulle det här gå att få på garantin? Har dessutom överklockat den (850mhz) så man kanske ska flasha den före i såfall?
Citera
2010-12-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Anselmo
Hej!

Köpte min N900 för någon dag sen, och hittills nästan helt nöjd.. Jag visste att N900 hade rätt sunkig batteritid när jag köpte den. Men det måste fan vara något fel med mitt exemplar.. Batterinivån kan sjunka även fast jag har den ikopplad till laddaren.. Jag misstänker dock att detta kan vara självförvållat, råkade nämligen koppla in laddaren till en dimmer vid ett tillfälle så att laddaren smälte lite. Kanske har påverkat batteriet?

Hur som helst, skulle det här gå att få på garantin? Har dessutom överklockat den (850mhz) så man kanske ska flasha den före i såfall?
Laddar den med USB-sladden ikopplad i en dator? Isåfall är det ju bara laddaren som är trasig, och om du har smält den får du knappast en ny på garantin
Citera
2011-02-10, 19:33
Bannlyst
Ni som använder N900, hur e batteritiden efter senaste uppdateringen?
Har fått ett erbjudande om en billig som andra telefon och de enda som hindrar mig är hur batteritiden är...

är meego bättre än Maemo?
Citera
2011-02-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Ni som använder N900, hur e batteritiden efter senaste uppdateringen?
Har fått ett erbjudande om en billig som andra telefon och de enda som hindrar mig är hur batteritiden är...

är meego bättre än Maemo?

Jag har kört min överklockad både före och efter pr 1.2, och det förbättrar faktiskt batteritiden, och jag brukar ha cirka 30% batterikvar på kvällen. Då ingår ca 1½ timmes musiklyssnande och slösurf till och från.
Vad gäller meego vs maemo så är meego långt ifrån färdigt så just nu är det knappt användbart eftersom det t.ex inte finns några drivrutiner för gsm/3g-chippet. Men jag tror starkt på det senare i år.
Citera
2011-02-11, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xcorp
Jag har kört min överklockad både före och efter pr 1.2, och det förbättrar faktiskt batteritiden, och jag brukar ha cirka 30% batterikvar på kvällen. Då ingår ca 1½ timmes musiklyssnande och slösurf till och från.
Vad gäller meego vs maemo så är meego långt ifrån färdigt så just nu är det knappt användbart eftersom det t.ex inte finns några drivrutiner för gsm/3g-chippet. Men jag tror starkt på det senare i år.

kanon, då kan man ju ha den som backup telefon iaf.
Citera
2011-02-11, 21:27
Medlem
Är det kört för n900 nu? Kommer nog inga fler officiella uppdateringar nu i allafall...

http://www.engadget.com/2011/02/11/stephen-elop-there-will-be-substantial-reductions-in-employmen/
Citera
2011-02-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Är det kört för n900 nu? Kommer nog inga fler officiella uppdateringar nu i allafall...

http://www.engadget.com/2011/02/11/stephen-elop-there-will-be-substantial-reductions-in-employmen/

Sedan att Nokia och Windows ska samköra smartphones framöver är ju inte jätte glädjande heller....
Citera
2011-02-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Sedan att Nokia och Windows ska samköra smartphones framöver är ju inte jätte glädjande heller....
Kan ju bli bra... Frågan är om Nokia hinner gå under innan dom har fått till en succémobil med w7..
Hade nog varit bra om dom hade börjat med android och sen börjat köra w7 när det hade växt lite...
Som det är nu så är w7 lika fungerande som Meego...
Citera
2011-03-02, 09:19
Medlem
vilken typ av linux använder n900an?

wait never mind var ju bara titta lite i mobilen
Senast redigerad av gooklover 2011-03-02 kl. 09:28.
Citera
2011-03-04, 20:46
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooklover
vilken typ av linux använder n900an?

wait never mind var ju bara titta lite i mobilen

Fulhackad debiandist...
Citera
2011-03-10, 23:28
Medlem
rimmbos avatar
har haft min n900 i över 1 år nu.
jag är väldigt nöjd, den verkar bara bli bättre och bättre med alla apps och liknande.
min kompis som köpte en likadan har upptäckt att det nu ska gå att köra android på den också, alla vet förmodligen att mobilen stöder dubbla os , så han planerar att fixa de tills nästa vecka.

nu till frågan , borde jag testa android på mobilen jag med eller skita i det och köra vanliga?
är för övrigt helt värdelös på allt som har med linux, kommando osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in