2010-06-19, 18:23
Medlem
knullklassons avatar
Så. Nu äger man en N900 sedan några timmar tillbaka. Hittills har den överträffat förväntningarna så jag ger den fyra finska pinnar av fem möjliga: | | | | <<--finska pinnar
Citera
2010-06-21, 13:51
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Själv använder jag Pidgin men finns apps som integrerar msn till konversationer också.

Jo jag använder det själv också nu. Det där Amsn fungerade inte för mig, så jag bytte och sökte lite, och hittade det där Pidgin
Citera
2010-06-22, 09:32
Medlem
Köpte en n900 igår och installerade firefox genom ovistore men jag kan inte hitta bland programmen.... någon som kan hjälpa till lite?

Tack
Citera
2010-06-22, 10:30
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Köpte en n900 igår och installerade firefox genom ovistore men jag kan inte hitta bland programmen.... någon som kan hjälpa till lite?

Tack

Har du scrollat och titat igenom samt är säker på att du installera det så den bara letar uppdateringar och grejjer. Jag blev själv lurad en gång när jag uppmärksammade installeringsprocessen men den installerade aldrig då jag trodde de var klart och stängde ner men sanningen var att jag inte väntat och fått bekräftelsen för installation innan. Så jag tror du har blivit lurad också den letar uppdateringar och sånt innan den frågar efter installation villket ser ut som den skulle installera.
Citera
2010-06-22, 11:36
Medlem
Verkar som att mer och mer sidor kräver flash 10.1 och Adobe nämner inte ens maemo i sitt pressmeddelande för flash 10.1 mobile, verkar som att möjligheterna att använda nätet på ett vettigt sätt med n900 börjar krympa ganska rejält.

Länk till en fransk sida: http://www.pcinpact.com/actu/news/57790-flash-101-android-mobile-apple-html-5.htm
Citera
2010-06-22, 11:47
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Verkar som att mer och mer sidor kräver flash 10.1 och Adobe nämner inte ens maemo i sitt pressmeddelande för flash 10.1 mobile, verkar som att möjligheterna att använda nätet på ett vettigt sätt med n900 börjar krympa ganska rejält.

Länk till en fransk sida: http://www.pcinpact.com/actu/news/57790-flash-101-android-mobile-apple-html-5.htm

Tycker att alla bör lugna ner sig lite med flash 10.1 är ett jävla tjat om det nu även om jag själv vill ha det men med enda anledningen för GPU acceleration samt dom sidor som kör flash 10. Finns inte ens en helt fungerade flash 10 för mobiler närmaste är väl android men utan GPU support så det är ävl typ skitsamma. Därför tycker jag det är bäst att bara vänta och se vad som händer än att gnälla överallt om det, får vi det inte för Maemo så har vi alltid MeeGo som har sagts komma till.
Citera
2010-06-22, 12:02
Medlem
Citat:
Tycker att alla bör lugna ner sig lite med flash 10.1 är ett jävla tjat om det nu även om jag själv vill ha det men med enda anledningen för GPU acceleration samt dom sidor som kör flash 10. Finns inte ens en helt fungerade flash 10 för mobiler närmaste är väl android men utan GPU support så det är ävl typ skitsamma. Därför tycker jag det är bäst att bara vänta och se vad som händer än att gnälla överallt om det, får vi det inte för Maemo så har vi alltid MeeGo som har sagts komma till.

Nokia borde kunna ta ett definitivt beslut nu om 10.1 för maemo5, så att man vet vad som gäller.

Hur många kommer dra in MeeGo i sin n900 egentligen?

En lösning hade ju varit om nokia hade åtminstone kunnat fixa stöd för html5-video med h.264 som codec, eller kan vi hoppas på WebM stödet fixas in i MicroB eller Firefox?
Citera
2010-06-22, 12:07
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Nokia borde kunna ta ett definitivt beslut nu om 10.1 för maemo5, så att man vet vad som gäller.

Hur många kommer dra in MeeGo i sin n900 egentligen?

En lösning hade ju varit om nokia hade åtminstone kunnat fixa stöd för html5-video med h.264 som codec, eller kan vi hoppas på WebM stödet fixas in i MicroB eller Firefox?

Jag kommer lätt dualboota MeeGo då MeeGo kommer ersätta Maemo sen och angående h.264 så är väl det patenterat och därför måste man betala för skitet därför man bråkar angående villket format som ska vara standard.
Citera
2010-06-22, 12:21
Medlem
Citat:
Jag kommer lätt dualboota MeeGo då MeeGo kommer ersätta Maemo sen och angående h.264 så är väl det patenterat och därför måste man betala för skitet därför man bråkar angående villket format som ska vara standard.

jo, hela patentbekymret är ett kapitel för sig, får hoppas på att WebM blir utbrett. Nokia har ju redan licensierat h.264 så det borde ju inte vara något större problem kan tyckas dock. Det är ju mest Mozilla och Opera som har invändningar mot h.264
Citera
2010-06-22, 21:31
Medlem
Sista_Bossens avatar
Är det bara för mig som nedladdning av program på Ovi-store fungerar värdelöst.
Har alltid varit riktigt segt.
Nu har jag köpt spelet Zen Bound, men den blåa laddningspilen rör sig bara, som om den inte får kontakt med nätet.
Fått upp två olika felmeddelanden, den första sa att jag inte hade något minne kvar i telefonen vilket är helt osannolikt, det andra felmeddelandet sa att filen inte är tillgängligt.

Och nu helt plötsligt säger den att jag har nått nedladdningsgränsen.
Vad gör jag för fel?

Edit: Nu fick jag en gul skylt som sa att nedladdningen var klar helt plötsligt, men självklart finns det ingenstans i telefonen.
Senast redigerad av Sista_Bossen 2010-06-22 kl. 21:39.
Citera
2010-06-23, 19:38
Bannlyst
Tjena grabbar,

Nu har jag också köpt mig en nokia n900!
Får jag bara fråga er vart ni laddar ner era program och spel ifrån? Och har ni några program att rekommendera?

Nu uppdaterar jag telefonen till senaste maemo5, och efter det ska jag försöka ladda ner widgets att ha på skrivborden.
Citera
2010-06-23, 19:52
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Tjena grabbar,

Nu har jag också köpt mig en nokia n900!
Får jag bara fråga er vart ni laddar ner era program och spel ifrån? Och har ni några program att rekommendera?

Nu uppdaterar jag telefonen till senaste maemo5, och efter det ska jag försöka ladda ner widgets att ha på skrivborden.

programhanteraren är ett hett tips Ovi finns ju med om man vill ha spel som bounce. Om man vil ha tillgång till fler appar så finns appdownloader också. Samt att man kan lägga till fler depositries (stavning?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in