2010-06-23, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
programhanteraren är ett hett tips Ovi finns ju med om man vill ha spel som bounce. Om man vil ha tillgång till fler appar så finns appdownloader också. Samt att man kan lägga till fler depositries (stavning?).

Tackar! Jag hittade programhanteraren nu!
Citera
2010-06-27, 13:26
Medlem
knullklassons avatar
Hur gör man för att kopiera ett textstycke ur exempelvis ett mail eller från en webbsida? Det borde ju gå att markera texten och trycka Ctrl+C men jag lyckas inte med själva markerandet. Någon?
Citera
2010-06-27, 13:35
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hur gör man för att kopiera ett textstycke ur exempelvis ett mail eller från en webbsida? Det borde ju gå att markera texten och trycka Ctrl+C men jag lyckas inte med själva markerandet. Någon?

Man drarfram musen, genom att dra från vänster till höger på skärmen. Eller man ska dra in fingrarna... äh skit samma

http://www.youtube.com/watch?v=7rSDf2IkmLs
Citera
2010-06-27, 13:48
Bannlyst
Efter 1.2 uppdateringen så kan man ju numera använda mobilen som modem. Startar man pc suite och klickar ikonen längst upp åt höger så startas internet, men jag har inte fått det att fungera, nån annan?

Förresten, videosamtal är ju riktigt klockrent på denna

Är det bara nokia n900 som klarar av videosamtal med skype nu?

De andra är lite avundsjuka på min klarar detta men inte deras, där de måste använda sin laptop med webbkamera kan jag köra behöver jag bara ta fram mobilen
Citera
2010-06-27, 14:13
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Man drarfram musen, genom att dra från vänster till höger på skärmen. Eller man ska dra in fingrarna... äh skit samma
http://www.youtube.com/watch?v=7rSDf2IkmLs
Se där ja! Det fanns tydligen en mus också Tack så mycket!
Citera
2010-06-27, 20:52
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddar
Efter 1.2 uppdateringen så kan man ju numera använda mobilen som modem. Startar man pc suite och klickar ikonen längst upp åt höger så startas internet, men jag har inte fått det att fungera, nån annan?

Förresten, videosamtal är ju riktigt klockrent på denna

Är det bara nokia n900 som klarar av videosamtal med skype nu?

De andra är lite avundsjuka på min klarar detta men inte deras, där de måste använda sin laptop med webbkamera kan jag köra behöver jag bara ta fram mobilen

kan man använda webcamen i typ msn eller liknande??
Citera
2010-06-27, 21:54
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
kan man använda webcamen i typ msn eller liknande??

Finns videosamtal med både gtalk och skype.
Citera
2010-06-28, 17:31
Medlem
Någon här som fått sin mail funktionell med Exchange server 2003 på mobilfan? Av det jag har läst så fungerar det endast med Exchange Server 2007? Läste dock en artikel nyligen där det stod att v 2003nu skulle fungera iom den nya uppdateringen...

Hur som helst så vill det fan inte fungera för mig!?!?!?
Citera
2010-06-29, 23:28
Medlem
Någon som vet något bra GPS - program som har gratis navigation förutom nokia maps?
Citera
2010-06-29, 23:37
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Någon som vet något bra GPS - program som har gratis navigation förutom nokia maps?

Om du läser tråden så ser du att flera utav oss har nämnt sygic mobile som har röstnavigering m.m dock kostar appen stålar men simmar du till närmaste piratbukt så hittar du vad du söker.
Citera
2010-06-30, 10:17
Medlem
Sifters avatar
Någon mer än jag som upplever att scrollningen i webbläsaren har blivit helt sjukt seg efter senaste uppdateringen? Förut kunde man scrolla mjukt och fint och den stannade när man släppte piltangenterna, men nu laggar den jävulskt och fortsätter scrolla lite efter man har släppt. Väldigt besviken just nu och börjar smått tröttna på den här telefonen. Skulle gärna också vilja ha kapacitiv skärm i min nästa mobil, tror jag, och slippa behöva trycka femtio gånger för att den ska förstå.
Citera
2010-06-30, 12:23
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Någon mer än jag som upplever att scrollningen i webbläsaren har blivit helt sjukt seg efter senaste uppdateringen? Förut kunde man scrolla mjukt och fint och den stannade när man släppte piltangenterna, men nu laggar den jävulskt och fortsätter scrolla lite efter man har släppt. Väldigt besviken just nu och börjar smått tröttna på den här telefonen. Skulle gärna också vilja ha kapacitiv skärm i min nästa mobil, tror jag, och slippa behöva trycka femtio gånger för att den ska förstå.

Det är en bugg som kom med 1.2 https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=10289 bara vänta på update och detta händer bara med arrowscroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in