2010-03-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Någon som har koll på om det finns något program så att det går att spela old-school dataspel på N900? Skulle vilja spela heroes of might and magic 2.

Nu känner jag inte till vad det är för spel över huvudtaget. Men dosbox finns, du hamnar dock att mappa knapparna själv. Provade själv Papperboy och det funkade utan problem.
Sedan finns ju alla dessa emulatorer för konsolspel
Citera
2010-03-03, 15:03
Medlem
Worldwides avatar
Hhahah kolla alla detta spel på n900:

http://www.youtube.com/watch?v=A-Wh4NuRfeU
Citera
2010-03-04, 15:11
Medlem
BonZus avatar
En fråga, hur ska man ladda telefonen för att få ut bästa batteritid? Då menar jag från första gången du laddar den och frammåt.
Citera
2010-03-04, 15:31
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonZu
En fråga, hur ska man ladda telefonen för att få ut bästa batteritid? Då menar jag från första gången du laddar den och frammåt.

Jo mer och oftare du laddar den ju längre håller batteriet.
Då betteriet inte är gjord för att bli utladdad helt.

Jag själv laddar den när den går ner under 50% om jag kan.
Ifrån början så kommer batteriet vara lite halvdåligt tills du laddat batteriet i några omgångar.
Tog ett par dagar för mig och nu har supperbatteri som håller längre än majoritetens n900 batteri verkar de som.
Citera
2010-03-04, 16:39
Medlem
Nu har jag hunnit använda mobilen en dag och är super nöjd =) Jag beställde först från nokia.se men sen såg jag den bakom montern på expert här i stan, och där blev det kärlek i första ögonkastet.

Men, jag vet inte hur man överför bilder/musik från n900 till annan enhet. help
Citera
2010-03-04, 16:44
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonyhawk
Nu har jag hunnit använda mobilen en dag och är super nöjd =) Jag beställde först från nokia.se men sen såg jag den bakom montern på expert här i stan, och där blev det kärlek i första ögonkastet.

Vad innebär enhet i ditt fall? En dator? Du kan skicka med bluetooth (ladda ner Petrovich i vilket fall), över wlan eller helt enkelt via minneskortet?
Citera
2010-03-04, 16:44
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Plugga in USB-sladden precis som med allt annat?

Själv överför jag trådlöst via SFTP.
Citera
2010-03-04, 23:15
Medlem
i all hast så måste detaljerna ha uteblivit, ber om ursäkt för det..
jag försökte skicka en musik fil till en annan telefon via bluetooth men jag fick det inte att fungera. Är det petrovich jag behöver? vars hittar jag det?
Citera
2010-03-05, 00:17
Medlem
Struttens avatar
Citat:
i all hast så måste detaljerna ha uteblivit, ber om ursäkt för det..
jag försökte skicka en musik fil till en annan telefon via bluetooth men jag fick det inte att fungera. Är det petrovich jag behöver? vars hittar jag det?

I programhanteraren. Petrovich låter dig skicka vilka filer du vill.
Citera
2010-03-05, 07:59
Medlem
andropas avatar
meego kommer till n900 under mars :-)

http://meego.com/community/blogs/valhalla/2010/towards-day-one

då kan alla spekulationer om n900:ans eventuella kortlivade karriär därmed upphöra
Citera
2010-03-05, 18:10
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
meego kommer till n900 under mars :-)

http://meego.com/community/blogs/valhalla/2010/towards-day-one

då kan alla spekulationer om n900:ans eventuella kortlivade karriär därmed upphöra

Som jag förstått det så är det Alpha/Beta som kommer snart, men när kan man tänkas börja använda en riktig release av MeeGo? Jag håller mig åtminstone till Maemo 5 fram till en färdig version av MeeGo blivit släppt.
Citera
2010-03-05, 18:19
Medlem
1C0NSs avatar
Fattar inte hur man ska göra när man synkar. Den kopplas automatiskt upp till Bluetooth och så ska jag välja enhet så händer det inget mer. Den bara laddar o laddar, har telefonen 30cm ifrån datorn. Har tryckt in USB-kabeln men det står att enheten inte stöds eller något liknande. Har tryckt på Pc-Suite på mobilen men får inte upp någon mapp på datorn där jag kan gå in och lägga in t.ex musik osv.

Vad gör jag för fel?

En sak till, vart hittar jag Quake sen när jag får allt att fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in