2010-06-16, 17:39
Medlem
MatMammas avatar
Sorry för dubbelpost

En grej jag har stört mig på de senaste är att varje gång jag kopplar ur wifi här hemma så går den till min mms anslutning. Jag vill att den ska gå till min telia internet anslutning istället. Hur ska jag lösa de? Kan man prioritera anslutningarna på något sätt? Vet att man kan sätta på anslut alltid till... men där finns inte telia internet med

EDIT tog bort anslutningen med Fapn. Får hoppas bara att de var den anslutningen jag gjorde första gången :P
Senast redigerad av MatMamma 2010-06-16 kl. 17:44.
Citera
2010-06-16, 18:04
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Klicka på inställningar, sedan väljer du extern spelare och windows media så kan du öppna videon med mediaspelaren.

Kommer till inställningar, men där finns endast Flash som alternativ och den externa länken (med Flash) fungerar inte att öppna. Man kan dock ladda hem windows media player - är det så du menar?
Citera
2010-06-16, 18:20
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Kommer till inställningar, men där finns endast Flash som alternativ och den externa länken (med Flash) fungerar inte att öppna. Man kan dock ladda hem windows media player - är det så du menar?

Du går in på den videon du ska se trycker på inställningar där till höger sen står det smått där nere "länk för extern spelare" sen väljer du windows media om det finns.
Citera
2010-06-16, 21:34
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Du går in på den videon du ska se trycker på inställningar där till höger sen står det smått där nere "länk för extern spelare" sen väljer du windows media om det finns.

Nope, har som sagt bara Flash-alternativet och det hackar på just SVT Play. Nu ska vi se om vi kan lösa detta. Kör du med Maemo-browsern eller har du laddat hem Firefox eller dylikt?
Citera
2010-06-16, 22:28
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Nope, har som sagt bara Flash-alternativet och det hackar på just SVT Play. Nu ska vi se om vi kan lösa detta. Kör du med Maemo-browsern eller har du laddat hem Firefox eller dylikt?

Kör MicroB ja, jag tog en titt på live sändningarna och såg att de inte fanns extern windows media fil till dem.
Citera
2010-06-17, 00:07
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Kör MicroB ja, jag tog en titt på live sändningarna och såg att de inte fanns extern windows media fil till dem.

Nu är det dock inte tal om livesändningarna, det är ändå lugnt... Kan du kolla om du får upp extern länk till matcherna man kan se i repris? I så fall fixar jag MicroB också.
Citera
2010-06-17, 09:56
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Nu är det dock inte tal om livesändningarna, det är ändå lugnt... Kan du kolla om du får upp extern länk till matcherna man kan se i repris? I så fall fixar jag MicroB också.

MicroB = Maemo-browsern.

Har själv haft en hel del problem med att flashvideos (a'la youtube) hackar och spelar upp dåligt. Men efter vad jag förstått flyter dom mycket mycket bättre även med en relativt liten överklockning så funderar på att sätta mig in i det hela.
Citera
2010-06-18, 10:37
Medlem
godoys avatar
Har installerat Jenirok som tydligen har samma funktion som TrueCaller till symbian.
Den söker upp okända nummer som ringer om man inte har det sparat bland sina kontakter.
Men man måste ha ett konto på eniro.se och mata in uppgifterna i programmet men hittar ingenstans på eniro.se där man registrerar ett konto :S
Nån som vet?
Citera
2010-06-18, 18:05
Medlem
Belsebs avatar
Kör med en liten överklockning nu, "Enhanced Linux kernel for power users" med ideal settings, funkar väldigt bra än så länge. Ska bli intressant att se hur batteritiden blir.
Citera
2010-06-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Kör med en liten överklockning nu, "Enhanced Linux kernel for power users" med ideal settings, funkar väldigt bra än så länge. Ska bli intressant att se hur batteritiden blir.

Vad är största anledningen till att du överklockar?
Citera
2010-06-18, 23:26
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Vad är största anledningen till att du överklockar?

Youtube och andra web-flash-video's laggade för mig, det var den största anledningen. Sen hoppas jag kunna få ur lite mer batteritid men det kommer få visa sig om jag hittar någon bra balans.
Citera
2010-06-18, 23:35
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Youtube och andra web-flash-video's laggade för mig, det var den största anledningen. Sen hoppas jag kunna få ur lite mer batteritid men det kommer få visa sig om jag hittar någon bra balans.

Återkom gärna med rapport.

Jag har inga problem med just Youtube-klipp, har också laddat hem zoutube-appen som fungerar fint. Men just SVT Play hackar för mig, även om det konstigt nog blir bättre när jag låtit det rulla ett tag på helskärm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in