2009-12-10, 22:49
Medlem
onlajns avatar
också intresserad av att höra något om batteritiden från er som köpt den. Använder man massa program och så dagligen så drar den ju naturligtvis slut på batteriet som alla andra mobiler. Men normalt användande, några samtal, lite sms och kanske ett mail eller två. Behöver ni ladda den varje natt då exempelvis?
Citera
2009-12-10, 22:51
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylab
Ingen som skriver hur batteritiden är på den??

Måste man veta hur linux fungerar för att kunna använda alla funktioner i den?

Jag kan inte uttala mig om batteritiden faktiskt.

Nej det behöver du inte. Du kan använda mobilen som vilka smartphone som helst, men du har även möjlighet att modulera hur mycket du vill i t.ex. X terminalen.
Citera
2009-12-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlajn
också intresserad av att höra något om batteritiden från er som köpt den. Använder man massa program och så dagligen så drar den ju naturligtvis slut på batteriet som alla andra mobiler. Men normalt användande, några samtal, lite sms och kanske ett mail eller två. Behöver ni ladda den varje natt då exempelvis?

Igår höll mitt batteri ganska precist ett dygn med en del surfning och ett par svarade mail + ett par bilder och en film tagen.
Citera
2009-12-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JTP
Igår höll mitt batteri ganska precist ett dygn med en del surfning och ett par svarade mail + ett par bilder och en film tagen.

ingen överdriven användning me andra ord... å ändå inte mer batteritid... hmm..
Citera
2009-12-10, 22:59
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Det var verkligen ingen bra tid för en mobil
Citera
2009-12-10, 23:02
Medlem
antezzzs avatar
Jag har pillat på mobilen i ca 11 timmar och har halva batteriet kvar då har jag tittat på en massa youtube videos, laddar en massa filer igenom mitt wlan på 100 mbit och andra smaskiga saker.

Edit: batteritiden kommer förbättras med 1.1 och andra uppdateringar.
Citera
2009-12-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlajn

Lite från tråden "N900, feedback från användarna, Enbart feedback i denna tråd tack" på Min Hembios forum:

"Batteritiden. Katastrof efter första dygnet. Kunde inte ens ha den 1 dag och då pratade jag bara ca 1h. Denna är inte för yrkesfolk. Blir det inte bättre efter några laddningar så MÅSTE jag byta telefon."

"Men batteritiden är fortfarande katastrof. Fått ladda den 2GÅNGER mellan ca 07.00 och 21.30. Detta utan att köra Wifi eller BT."

"För en som inte använder luren mycket i arbetet är den klockren, verkligen maxad prestanda och en Iphone-killer. Men tyvärr håller den inte en dag så är det oacceptabel. Då körde jag ingen Wifi, lite BT, väldigt lite FM. 3G/3,5G hela dagen för mail-sync och normalt surfande. Och som sagt väldigt lite samtal då jag satt i möten nästan hela dagen.

Tog den ur laddaren 08.30, 17.45 dog den. Men då hade den snott lite batteri från laptopen, ca 45min under dagen.!"

"efter att ha haft den i snart två dagar så känner jag att det finns vissa saker som skulle varit bättre.
1. batteriet är inte alls bra. jag hoppas den blir bättre snart.
2. avsaknad av svar och lägga på knapp är sjukt störande. men man lär sig snart.
3. att låsknappen ligger på telefonens nedre sida är också jobbigt.
4.sliden sjukt upp lite när man har telelfonen i byxfickan..

jag har inte mkt mer att klaga på. är mycket nöjd annars och känner att telefonen är kompetent att bli riktigt grym efter några små uppdateringar.."

Nej, jag har inget emot N900...sugen på en sån men en del grejer(bla batteritiden) gör mig tveksam. Ni undrade om just batteritiden, därför saxade jag från en del inlägg där som rör just den...
Citera
2009-12-10, 23:08
Medlem
antezzzs avatar

Haha, dom får tweaka inställningarna så håller batteriet mycket längre jag kör default nu och batteriet är dugligt räcker 24 timmar med konstant youtubande m.m för mig.

Skulle man tweaka så skulle det räcka ännu längre.
Citera
2009-12-10, 23:10
Medlem
Min batteritid tog antagligen en del stryk av det att jag har telefonen uppkopplad hela tiden växlande mellan wlan, 3.5g och 3g samt uppdaterade mail med 15 minuters mellanrum. Men batteritiden tycker jag varken är bra eller dålig då de flesta telefoner jag haft har en förmåga att tömmas på batteri i fyllan(vilket jag råkade vara igår).
Citera
2009-12-10, 23:15
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Min batteritid tog antagligen en del stryk av det att jag har telefonen uppkopplad hela tiden växlande mellan wlan, 3.5g och 3g samt uppdaterade mail med 15 minuters mellanrum. Men batteritiden tycker jag varken är bra eller dålig då de flesta telefoner jag haft har en förmåga att tömmas på batteri i fyllan(vilket jag råkade vara igår).

Därför man ska stänga av automatiska saker och andra batterislukare så lever den längre.

Min får leva på WLAN och det gillar den.
Citera
2009-12-10, 23:20
Medlem
onlajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz

Det skulle min med få göra
Citera
2009-12-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Därför man ska stänga av automatiska saker och andra batterislukare så lever den längre.

går ju bra så länge man är hemma eller i närheten av en surfzon å på jobbet.. men om den ligger uppkopplad mot nätet via 3g en längre tid.. då suger den väl batteri som en törstig alkis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in