Citat:
Ursprungligen postat av onlajn
också intresserad av att höra något om batteritiden från er som köpt den. Använder man massa program och så dagligen så drar den ju naturligtvis slut på batteriet som alla andra mobiler. Men normalt användande, några samtal, lite sms och kanske ett mail eller två. Behöver ni ladda den varje natt då exempelvis?
Lite från tråden "N900, feedback från användarna, Enbart feedback i denna tråd tack" på Min Hembios forum:
"Batteritiden. Katastrof efter första dygnet. Kunde inte ens ha den 1 dag och då pratade jag bara ca 1h. Denna är inte för yrkesfolk. Blir det inte bättre efter några laddningar så MÅSTE jag byta telefon."
"Men batteritiden är fortfarande katastrof. Fått ladda den 2GÅNGER mellan ca 07.00 och 21.30. Detta utan att köra Wifi eller BT."
"För en som inte använder luren mycket i arbetet är den klockren, verkligen maxad prestanda och en Iphone-killer. Men tyvärr håller den inte en dag så är det oacceptabel. Då körde jag ingen Wifi, lite BT, väldigt lite FM. 3G/3,5G hela dagen för mail-sync och normalt surfande. Och som sagt väldigt lite samtal då jag satt i möten nästan hela dagen.
Tog den ur laddaren 08.30, 17.45 dog den. Men då hade den snott lite batteri från laptopen, ca 45min under dagen.!"
"efter att ha haft den i snart två dagar så känner jag att det finns vissa saker som skulle varit bättre.
1. batteriet är inte alls bra. jag hoppas den blir bättre snart.
2. avsaknad av svar och lägga på knapp är sjukt störande. men man lär sig snart.
3. att låsknappen ligger på telefonens nedre sida är också jobbigt.
4.sliden sjukt upp lite när man har telelfonen i byxfickan..
jag har inte mkt mer att klaga på. är mycket nöjd annars och känner att telefonen är kompetent att bli riktigt grym efter några små uppdateringar.."
Nej, jag har inget emot N900...sugen på en sån men en del grejer(bla batteritiden) gör mig tveksam. Ni undrade om just batteritiden, därför saxade jag från en del inlägg där som rör just den...