2010-05-25, 21:46
Medlem
hxhs avatar
Jahopp, reflasha telefonen imorse och de var ju inte spec gött att alla program försvann och spec inte att när man ska lägga ut genvägar osv på skrivbordet så får man lägga ut en pryl sen starta exempelvis klockan och stänga ner den och sedan lägga ut en ny pryl och göra den proceduren tills de var som förut, något drygt i längden.

Skapligt enklare de var att överklocka med cpufrequi nu när de fungerar som de ska.
Citera
2010-05-25, 22:25
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxh
Jahopp, reflasha telefonen imorse och de var ju inte spec gött att alla program försvann och spec inte att när man ska lägga ut genvägar osv på skrivbordet så får man lägga ut en pryl sen starta exempelvis klockan och stänga ner den och sedan lägga ut en ny pryl och göra den proceduren tills de var som förut, något drygt i längden.

Skapligt enklare de var att överklocka med cpufrequi nu när de fungerar som de ska.

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar med att starta exempelvis klockan mellan varje grej? Hade du gjort en back-up? Programhanteraren jobbade i 20 minuter, och sen hade jag alla program som innan, och skrivbord och widget såg också ut som förut efter detta.
Citera
2010-05-25, 22:53
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag förstår ärligt talat inte vad du menar med att starta exempelvis klockan mellan varje grej? Hade du gjort en back-up? Programhanteraren jobbade i 20 minuter, och sen hade jag alla program som innan, och skrivbord och widget såg också ut som förut efter detta.

Kom på själv att de var en riktigt kass förklaring

Vi säger när du ska ordna skrivbordet så håller du in och så blir bakgrunden grå och de kommer fram kryss rutor osv för widgets och genvägar, och då när man ska lägga till en ny genväg eller widget så läggs den på skrivbordet och sedan när man ska klicka t ex klicka på krysset för att avsluta konfigureringen går de inte, och klickar man på "Desktop Menu" alltså knappen bredvid kugg hjulet så kommer Profil, Bluetooth,ljudnivå batteri rutan fram och man är tvungen att öppna typ klockan eller "Tillgänlighet" för att de ska typ resetas tillbaka, sedan får man göra om samma procedur igen alltså hålla in fingret alt pinnen på skrivbordet och få upp konfigurations fönstret igen och lägga till en widget eller genväg osv.

Nog jobbade programhanteraren några min extra men inte kom något program tillbaka fanns bara mina kontakter och sms och lite konfigurationer kvar.

Backup gjorde jag bara på de viktigaste genom Nokias program.
Citera
2010-05-26, 00:19
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxh
Kom på själv att de var en riktigt kass förklaring

Vi säger när du ska ordna skrivbordet så håller du in och så blir bakgrunden grå och de kommer fram kryss rutor osv för widgets och genvägar, och då när man ska lägga till en ny genväg eller widget så läggs den på skrivbordet och sedan när man ska klicka t ex klicka på krysset för att avsluta konfigureringen går de inte, och klickar man på "Desktop Menu" alltså knappen bredvid kugg hjulet så kommer Profil, Bluetooth,ljudnivå batteri rutan fram och man är tvungen att öppna typ klockan eller "Tillgänlighet" för att de ska typ resetas tillbaka, sedan får man göra om samma procedur igen alltså hålla in fingret alt pinnen på skrivbordet och få upp konfigurations fönstret igen och lägga till en widget eller genväg osv.

Nog jobbade programhanteraren några min extra men inte kom något program tillbaka fanns bara mina kontakter och sms och lite konfigurationer kvar.

Backup gjorde jag bara på de viktigaste genom Nokias program.

Jag förstår ärligt talat fortfarande inte det första, men angående back-up så ha du detta inbyggt i n900. Återställer du en sådan back-up så får du tillbaka allt.
Citera
2010-05-26, 13:33
Medlem
Belsebs avatar
Nu är pr 1.2 på plats också, lite förbättringar på ytan och under skalet och ordentligt stöd för qt vilket lovar gott för mängden apps i framtiden med tanke på att vi då kan köra samma som MeeGo, Symbian^3, etc.
Citera
2010-05-26, 15:19
Medlem
Enda som jag saknar i Maemo/n900 nu är Flash 10.1 som borde ge lite bättre prestanda, men risken är nog stor att vi aldrig får se den släppas till Maemo
Citera
2010-05-26, 15:50
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Enda som jag saknar i Maemo/n900 nu är Flash 10.1 som borde ge lite bättre prestanda, men risken är nog stor att vi aldrig får se den släppas till Maemo

Inte va så negativ nokia får SDK verktygen som krävs sedan är det upp till dom och dom har ingen ursäkt till att inte fixa 10.1 till maemo. Även om de bestämmer att inte göra det så får vi nog flash 10.1 till meego och borde nog inte va allt försvårt att porta det till maemo, sedan är det ju en bit kvar tills 10.1 mobile kommer finns endast beta till nexus android froyo.

Hade ju varit väldigt skumt om vi inte skulle få 10.1 då N900 är en internet tablet som ska ge användarna full desktop experience sedan visar det sig att vi inte besöka flashsidor och är lika mycket internet som en iphone. Skulle ju vara mardrömmen som vi inte får hoppas hända.
Citera
2010-05-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Inte va så negativ nokia får SDK verktygen som krävs sedan är det upp till dom och dom har ingen ursäkt till att inte fixa 10.1 till maemo. Även om de bestämmer att inte göra det så får vi nog flash 10.1 till meego och borde nog inte va allt försvårt att porta det till maemo, sedan är det ju en bit kvar tills 10.1 mobile kommer finns endast beta till nexus android froyo.

Hade ju varit väldigt skumt om vi inte skulle få 10.1 då N900 är en internet tablet som ska ge användarna full desktop experience sedan visar det sig att vi inte besöka flashsidor och är lika mycket internet som en iphone. Skulle ju vara mardrömmen som vi inte får hoppas hända.

Läste precis som du skriver nu att Flash 10.1 till android inte verkar särskilt optimerat än, ingen gpu-acceleration etc.

Har ett skumt fel med facebook och deras chat med n900 "nya" facebook val i konton, har kunnat logga in fyra-fem gånger och kunnat se att folk är online, men nu är det helt omöjligt att logga in helt plötsligt. Upplevde exakt samma grej i bitlbee att jag kunde logga på en eller två gånger men sen så totalvägrar den.

Någon som har upplevt detta?
Citera
2010-05-26, 18:06
Medlem
MatMammas avatar
Var läser man om vad som ingår i den nya uppdateringen?
Citera
2010-05-26, 18:19
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Var läser man om vad som ingår i den nya uppdateringen?

http://wiki.maemo.org/Maemo_5/PR1.2#Resolved_bugs tada!
Citera
2010-05-26, 19:06
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
http://wiki.maemo.org/Maemo_5/PR1.2#Resolved_bugs tada!

Sedär

Öhh jag fattar inte hur man aktiverar sin facebook chat Hur gör man egentligen?? JAg förstår att man går in på inställningar och sedan på im konton och de där, men sen tar de stopp.

Jag förstår inte helelr hur man gör en egen spellista i mediasplearen
Senast redigerad av MatMamma 2010-05-26 kl. 19:10.
Citera
2010-05-26, 21:17
Medlem
sn1gels avatar
Började blinka till idag om ny update.

Känner mig lite halvt oteknisk där jag inte kommer förbi delen när man ska skapa en backup.. Skapar backup och för över den till datorn via USB i mass storage... Men nu vill den tjata om Nokia software update application.

Vore tacksam för hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in