2010-06-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
okok, såg nånstns att man kunde få hjälp med inställningarna till fmms. VEt nån var?

http://www.meegosweden.com/anvaendare/tips-a-trix/fmms-operatoer-instaellningar
Citera
2010-06-02, 21:55
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
http://www.meegosweden.com/anvaendare/tips-a-trix/fmms-operatoer-instaellningar

Hur ser man att man fått ett nytt mms?? Är de operatören som skicakr ut att man har fått ett nytt då eller?? Så får man ladda ner de via fmms?? Fattar inte heller måstem an göra en ny anslutning också eller vad?
Citera
2010-06-02, 22:16
Medlem
Citat:
Samt att idag i metro var de reklam för ovi kartor, där stog de att man kunde få röstnavigering och hela kitet, finns detta till n900 med?
Nej
Citera
2010-06-02, 22:18
Medlem
Citat:
Hur ser man att man fått ett nytt mms?? Är de operatören som skicakr ut att man har fått ett nytt då eller?? Så får man ladda ner de via fmms?? Fattar inte heller måstem an göra en ny anslutning också eller vad?
Rent spontant känns N900 som lite överkurs för dig.. men here we go:

1: Operatören skickar ett push-meddelande till din mobil när ett mms finns att ladda ner. Det gör du via fMMS.

2: Ja, du måste ha en separat data-anslutning för mms.
Citera
2010-06-02, 22:41
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontirio
Rent spontant känns N900 som lite överkurs för dig.. men here we go:

1: Operatören skickar ett push-meddelande till din mobil när ett mms finns att ladda ner. Det gör du via fMMS.

2: Ja, du måste ha en separat data-anslutning för mms.

Överkurs och överkurs, inte varje dag man ställer in sådana inställningar direkt

MEn ska man ha de där fapn eller vad de htte då eller??
Citera
2010-06-02, 22:43
Medlem
Citat:
MEn ska man ha de där fapn eller vad de htte då eller??
Ja
Citera
2010-06-02, 22:58
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontirio
Ja

Får man en notis om nytt mms även fast man inte är uppkoppla på mms anslutningen?
Citera
2010-06-03, 08:40
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Får man en notis om nytt mms även fast man inte är uppkoppla på mms anslutningen?

Ja och fApn är inte nödvändigt längre, inbyggt i nya versioner av fmms. lycka till kan vara lite krångligt men det går att få till!
Citera
2010-06-04, 07:53
Medlem
Citat:

Jag installerade fmms för första ggn nu efter uppgraderingen till PR1.2. Det skapade automatiskt en anslutning som den kallade Tele2 mms och med rätt inställningar. (Jag har Tele2.) Men när jag skulle testa så fick jag ett felmeddelande "113 No route to host". När jag kollade visade det sig att jag var uppkopplad med anslutningen som heter Tele2 wap. Jag bytte till Tele2 mms och då funkade det.

Men när jag försökte surfa med den uppkopplingen så gick det inte. Enda skillnaden mellan de olika uppkopplingarna verkar vara att mms-uppkopplingen har en proxy på http.

Men senare så visar det sig att fmms själv använder sig av "sin" uppkoppling när det skickar mms parallellt med den andra uppkopplingen. (man ser en symbol till i statusraden när mms:et skickas.) Och när jag skickade ett mms till min telefon från en annan så kom det automatiskt hem direkt till telefonen in i fmms utan att jag behövde göra nåt. Det hämtades alltså hem direkt utan att jag behövde bekräfta.

Nu testade jag just att starta om telefonen så att fmms inte fanns i "cachen" och skickade ett mms till min telefon, och det funkade precis som förut! mms:et kom och det ljöd en signal och dök upp precis på samma sätt som ett sms.

Vad det första felmeddelandet jag fick beror på vet jag inte. Kanske hade telefonen behövt startas om, men flyter som sagt allt som det ska.

Hur bra som helst!!
Citera
2010-06-04, 07:56
Medlem
...och nu tickade det dessutom in en uppdatering på fmms. Undrar vad den innehåller?
Citera
2010-06-04, 11:23
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Jag installerade fmms för första ggn nu efter uppgraderingen till PR1.2. Det skapade automatiskt en anslutning som den kallade Tele2 mms och med rätt inställningar. (Jag har Tele2.) Men när jag skulle testa så fick jag ett felmeddelande "113 No route to host". När jag kollade visade det sig att jag var uppkopplad med anslutningen som heter Tele2 wap. Jag bytte till Tele2 mms och då funkade det.

Jag håller på just nu, och får exakt samma fel. Får jag fråga hur du gjorde för att byta till mms, och vad du bytte?

EDIT: Och nu förstod jag! Det är alltså när man ansluter till nätet, inte i fmms inställningar...
Senast redigerad av Strutten 2010-06-04 kl. 12:21.
Citera
2010-06-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag håller på just nu, och får exakt samma fel. Får jag fråga hur du gjorde för att byta till mms, och vad du bytte?

EDIT: Och nu förstod jag! Det är alltså när man ansluter till nätet, inte i fmms inställningar...

Nu kanske du har fått ordning på det efter som det är ett par dar sen du ställde frågan. men...

Alltså, jag fattar inte riktigt själv hur det gick till. Men jag ska försöka rekonstruera...

När jag rotade runt i inställningarna så hittade jag ju att det hade skapats en ny internetanslutning som hette Tele2 mms och den var förvald som uppkoppling. Jag kollade in skillnaden mellan den och den ursprungliga som heter Tele2 wap och det var bara proxyn som skilde dem åt.

Efter att ha försökt surfa på mms-uppkopplingen och det inte gick så valde den andra och fixade och grejade så lyckades jag på nåt sätt radera mms-uppkopplingen helt. Den finns inte längre kvar, men ändå fungerar fmms som det ska och jag behöver inte göra nåt manuellt när jag får ett mms eller skickar ett. Uppgifterna om proxy finns ju i inställningarna i fmms, så det behövs väl inte i själva anslutningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in