2010-05-30, 10:53
Bannlyst
Mitt batteri håller ungefär bara 24h, är det så att min openssh-server drar mycket?
Citera
2010-05-30, 13:20
Medlem
MatMammas avatar
Någon mer än jag som har lagt märke till att man inte får använda fm-sändaren i n900an i sverige?? Pm man läser på undersidan av förpackningen står de vilka länder där man får använda den. VArfär är de så. Har för mig att fm-sändare blev olagligt för ett tag sedan, men detta kan jag ha drömt förstås Låter dumt nu när jag tänker efter.
Citera
2010-05-30, 13:38
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Någon mer än jag som har lagt märke till att man inte får använda fm-sändaren i n900an i sverige?? Pm man läser på undersidan av förpackningen står de vilka länder där man får använda den. VArfär är de så. Har för mig att fm-sändare blev olagligt för ett tag sedan, men detta kan jag ha drömt förstås Låter dumt nu när jag tänker efter.

Det står att följande länder är avsedd för att användas med FM-sändaren, länder där det är olagligt så är den inaktiverad.
Citera
2010-05-30, 16:28
Medlem
Struttens avatar
Citat:

FM-sändare var olagliga, då lagstiftningen inte var anpassad för de extremt svaga sändare som sitter i exempelvis n900. Numer (sedan ett par år tillbaka) är de helt lagliga. Det är dock möjligt att Nokia inte uppmärksammat det än...
Citera
2010-06-01, 10:59
Medlem
Någon som vet hur man får igång Live focus?

har installerat men jag ser inte att det händer någonting när jag försöker ändra fokus med A-S i videokameraläget
Citera
2010-06-01, 14:28
Medlem
MatMammas avatar
Fick precis ett "tips" från nokia där de stog att de finns nya uppdateringar tillgängliga för n900an, så jag gick till programhanteraren, men hittade inga uppdateringar
Citera
2010-06-01, 14:30
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Fick precis ett "tips" från nokia där de stog att de finns nya uppdateringar tillgängliga för n900an, så jag gick till programhanteraren, men hittade inga uppdateringar

Klicka på uppdatera till höger!
Citera
2010-06-01, 15:20
Medlem
Struttens avatar
Citat:

Jag fick samma meddelande, men tror att de upplyser genomsnittskonsumenten om att PR 1.2 nu finns tillgängligt.
Citera
2010-06-01, 21:37
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Klicka på uppdatera till höger!

Jojo, jag är inte efterbliven. Så mycket förstod jag allt själv. det var dock att de inte fanns några uppdateringar att ladda ner. De kan vara som föregående skribenten skrev att man vill uppmärksamma allmänheten om nya fm.
Citera
2010-06-02, 19:02
Medlem
MatMammas avatar
Sorry för dubbelpost.

I alla fall, fick man inte mms stöd i den senaste fmen?Tyckte jag såg de nånstans.

Samt att idag i metro var de reklam för ovi kartor, där stog de att man kunde få röstnavigering och hela kitet, finns detta till n900 med?
Citera
2010-06-02, 19:27
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Sorry för dubbelpost.

I alla fall, fick man inte mms stöd i den senaste fmen?Tyckte jag såg de nånstans.

Samt att idag i metro var de reklam för ovi kartor, där stog de att man kunde få röstnavigering och hela kitet, finns detta till n900 med?

Vad jag vet så kommer inte N900 få MMS-stöd officellt men nokia hjälper till med fmms så man kan säga att fmms är den officela appen för MMS, angående ovi maps så vet jag inte dock vet jag att dom håller på uppdaterar ovi store för n900.
Citera
2010-06-02, 19:48
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Vad jag vet så kommer inte N900 få MMS-stöd officellt men nokia hjälper till med fmms så man kan säga att fmms är den officela appen för MMS, angående ovi maps så vet jag inte dock vet jag att dom håller på uppdaterar ovi store för n900.

okok, såg nånstns att man kunde få hjälp med inställningarna till fmms. VEt nån var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in