2010-05-18, 12:48
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Är det inte camkeyd?

Finns "shortcutd" också var den jag tänkte på så kan man ställa in själv och sånt, jag använder camkeyd men då är det dashboard som hardcode.
Citera
2010-05-18, 13:28
Medlem
Belsebs avatar
Nu har jag kletat dit ett invisible shield så får låta den ligga till imorgon. Känns lite tryggare, får hoppas det känns bra också.
Citera
2010-05-18, 19:13
Medlem
hxhs avatar
Hmm, då fick man bita i de sura äpplet och inse att BankID i mobilen inte fungerar på Nokia N900
hade vart skönt att bli av med dosan men icke.
Citera
2010-05-18, 19:13
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Nu har jag kletat dit ett invisible shield så får låta den ligga till imorgon. Känns lite tryggare, får hoppas det känns bra också.

Jag med från zagg hela kittet faktiskt:P Det var dock ett jävla jobb Skakis som jag är gjorde de inte bättre. Dock blev jag nöjd till slut. Fick sätta på baksidan 2 ggr. Kameradleen gick sönder också, men har skickat ett brev till katshing och bad om en ny så snällt jag kunde Hoppas på att få den gratis:P
Citera
2010-05-18, 20:28
Medlem
MatMammas avatar
Sorry för dubbelpost, men jag måste fråga en sak.

Förut när jag satte på min fullbody protection så märkte jag att man kladdar ju in den kära n900an en del. Avdunstar de eller vad? Antar de eftersom att man inte ska ha på den på x antar timmar. Eller har jag fattat fel? Samt hur kommer nokia märket se ut egentligen?? Kommer att vara luft i de för alltid eller? på baksidan menar jag då.
Citera
2010-05-18, 21:34
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Sorry för dubbelpost, men jag måste fråga en sak.

Förut när jag satte på min fullbody protection så märkte jag att man kladdar ju in den kära n900an en del. Avdunstar de eller vad? Antar de eftersom att man inte ska ha på den på x antar timmar. Eller har jag fattat fel? Samt hur kommer nokia märket se ut egentligen?? Kommer att vara luft i de för alltid eller? på baksidan menar jag då.

Ja jag gjorde ju misstaget första gången att inte smeta på någon medel alls som gjorde att de vart skräp av allt och de fastnade massa skit osv, men andra gången jag skaffade full body kit så öste jag på med medlet såg ut som man doppat mobilen i ett bad eller något gick sjukt lätt att sätta på kittet då sen var de bara pressa ut luftbubblorna var icke många.
Sen la jag den i 3-4 timmar kanske och sedan var de mesta borta bara några bubblor på baksidan men de
pressade man ut efter några dagar.
Så medlet verkar vara helt ofarligt även om de kommer överdrivet mycket.
Citera
2010-05-18, 21:43
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxh
Ja jag gjorde ju misstaget första gången att inte smeta på någon medel alls som gjorde att de vart skräp av allt och de fastnade massa skit osv, men andra gången jag skaffade full body kit så öste jag på med medlet såg ut som man doppat mobilen i ett bad eller något gick sjukt lätt att sätta på kittet då sen var de bara pressa ut luftbubblorna var icke många.
Sen la jag den i 3-4 timmar kanske och sedan var de mesta borta bara några bubblor på baksidan men de
pressade man ut efter några dagar.
Så medlet verkar vara helt ofarligt även om de kommer överdrivet mycket.

Så de är tänkt att man ska pressa ut med handkraft efter ett par dagar alltså??
Citera
2010-05-19, 09:17
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Så de är tänkt att man ska pressa ut med handkraft efter ett par dagar alltså??

Njae du ska trycka bort bubblorna direkt, dom "mikrobubblor" som finns kvar försvinner av sig själv. Det är iaf så dom själva säger så inget jag hittat på.

Jag nöjde mig med framsidan och bakstycket, sidorna orkar jag inte pilla med och känns faktiskt inte nödvändigt, repor på dom delarna är inte något jag oroar mig för och såhär i efterhand känns även baksidan en smula onödig, min gamla n95a har samma typ av material och den har knappt ett enda märke på bakstycket efter 2 år oförsiktig användning.
Citera
2010-05-19, 11:11
Medlem
vilket är bästa skärmskyddet för n900?
Citera
2010-05-19, 13:04
Medlem
Har just upptäckt att det går att lyssna på FM-radion i bluetooth-headset trots att man har en kabel i headsetuttaget. (Det måste man ju ha för att få en antenn.) Pluspoäng!
Citera
2010-05-19, 13:12
Medlem
qu4dros avatar
Kan man installera andra linux varianter än maemo på n900 eller skulle man behöva open source drivisar då?
Citera
2010-05-19, 13:12
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Har just upptäckt att det går att lyssna på FM-radion i bluetooth-headset trots att man har en kabel i headsetuttaget. (Det måste man ju ha för att få en antenn.) Pluspoäng!

Bra att veta, har funderat på om det inte borde funka men aldrig haft anledning att prova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in