2010-02-17, 08:59
Medlem
En fråga, ni som surfar mkt på telefonen. Hur stor mängd datatrafik blir det per månad.

Fundera lite på att teckna tele2 kompis surf och där gäller 0,5 GB/mån för högsta hastigheten, sen stryper de hastigheten till 64kbit/s.
Citera
2010-02-17, 11:53
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deve
En fråga, ni som surfar mkt på telefonen. Hur stor mängd datatrafik blir det per månad.

Fundera lite på att teckna tele2 kompis surf och där gäller 0,5 GB/mån för högsta hastigheten, sen stryper de hastigheten till 64kbit/s.

Det beror på vart du rör dig, de flesta ställena har gratis wi-fi typ affärer, skolor, arbetsplatser, restauranger och andra publika byggnader. Så att om du kör på dom nätverkarna så ska du kunna streama porren medans du rör dig imellan.

Nä, men som det sagts flera gånger i tråden, det beror på hur mycket du använder skitet.
500 mb räcker långt om du bara surfar runt tittar på några youtube videos då och då.
Samt om du använder publika wi-fi kommer du ännu längre.

Själv har jag ingen dataplan alls utan kör på wi-fi överallt.
Citera
2010-02-17, 16:35
Medlem
Vibliriblands avatar
Jag fick precis min kvartalsräkning, och hade jag inte haft det ultimata abonemanget där jag får allt för 125kr, inga begränsningar, ja då hade min mobilräkning varit på lite drygt 24.000kr

Då laddar jag inte ned något egentligen, men jag använder aldrig wlan heller, och surfar gör jag flitigt, kollar youtube och dyl.

Det är relativt
Citera
2010-02-17, 20:03
Medlem
ciones avatar
Vad tror ni om nya "MeGoo"? (Nokia+Intel) Läste om det på Maemosweden.

Skriv gärna för- och nackdelar.
Citera
2010-02-17, 21:03
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Vad tror ni om nya "MeGoo"? (Nokia+Intel) Läste om det på Maemosweden.

Skriv gärna för- och nackdelar.

tycker det är en ganska stor skräll att intel nu kommer att utveckla ett OS som körs på en konkurrerande arkitektur...
tror inte skillnaden kommer bli jättestor, tycker mest det är bra med ökad diversity. Harmattan kommer fortfarande släppas som planerat, såvitt jag förstått, och detta kommer att göra att ett öppet system (Maemo/megoo) (jag antar att det kommer föbli öppet, ivf) kommer att kunna dominera ett stort segment av marknaden för smart-devices. Maemo är ju redan ny ljusår framför IphoneOS och Android, om man ser till vilken potential en full linuxdist har framför de andra, låsta systemen.

btw, installerade easy-deb-chroot igår, full tillgång till alla debian-ARM-paket! det är förvånansvärt snabbt och jag anbefaller alla att testa!
Citera
2010-02-17, 21:58
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
tycker det är en ganska stor skräll att intel nu kommer att utveckla ett OS som körs på en konkurrerande arkitektur...
tror inte skillnaden kommer bli jättestor, tycker mest det är bra med ökad diversity. Harmattan kommer fortfarande släppas som planerat, såvitt jag förstått, och detta kommer att göra att ett öppet system (Maemo/megoo) (jag antar att det kommer föbli öppet, ivf) kommer att kunna dominera ett stort segment av marknaden för smart-devices. Maemo är ju redan ny ljusår framför IphoneOS och Android, om man ser till vilken potential en full linuxdist har framför de andra, låsta systemen.

btw, installerade easy-deb-chroot igår, full tillgång till alla debian-ARM-paket! det är förvånansvärt snabbt och jag anbefaller alla att testa!
Ja, det hade jag tänkt göra också, ser som sagt förvånansvärt snabbt ut.
Citera
2010-02-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Jag fick precis min kvartalsräkning, och hade jag inte haft det ultimata abonemanget där jag får allt för 125kr, inga begränsningar, ja då hade min mobilräkning varit på lite drygt 24.000kr

Då laddar jag inte ned något egentligen, men jag använder aldrig wlan heller, och surfar gör jag flitigt, kollar youtube och dyl.

Det är relativt

Vad har du för super abonemang?
Citera
2010-02-19, 10:56
Medlem
w8m8s avatar
Laggar Firefox för för någon? Jag kunde installera och använda det en stund igår. Men sen så la det bara av. Har avinstallerat det, startat om mobilen och nu kan jag inte ens få igång det efter att ha installerat det på nytt...
Citera
2010-02-19, 12:02
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Laggar Firefox för för någon? Jag kunde installera och använda det en stund igår. Men sen så la det bara av. Har avinstallerat det, startat om mobilen och nu kan jag inte ens få igång det efter att ha installerat det på nytt...
Tycker inte Firefox var något att ha, använder Maemos egna.
Citera
2010-02-19, 12:50
Medlem
installerade första betan av FF när det släpptes, 10min senare åkte den ut.

För er som inte testat Easy-debian....... GÖR DET

Väldigt snabb bootat och kul att kunna köra vanliga program

lite barnsjukdomar men men
Citera
2010-02-19, 14:31
Medlem
Worldwides avatar
easy-debian för n900 galet bra !

http://www.youtube.com/watch?v=DJghBapvnC0
Citera
2010-02-19, 14:41
Bannlyst