2010-04-08, 11:26
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGF
NEJ NEJ NEJ, det som inte fick hända har hänt. Har fått en 3 lång repa mitt i skärm som blev utav pekpinnen. är det någon som vet nåt medel som man kan fylla ut repan med eller finns det nån garanti för detta?

Själv har jag ett litet "hål" som knappt märks och en jävla massa "osynliga repor" som har blivit utav stylus också de syns bara under lampljus och om man vinklar den på ett speciellt sätt. Men de tror jag är vanligt då smuts fasnar under den och man drar runt på det. Men du fick alltså 3 riktiga repor som syns och hur hårt tog du inte i då?

Sådär nu i efterhand ångrade man lite att man inte har något skydd men jag kör på bara byta ut skärmen senare för nån hundring.
Citera
2010-04-08, 11:54
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Vi låter bli det.

Absolut!
Jag återvänder till topic genom att berätta en liten söt historia från verkligheten som utspelade sig i söndags hemma hos mina föräldrar där storasyster med familj var på besök. Jag satt i soffan med hennes sjuårige son bredvid mig och slösurfade på min N900.
Systersonen: "Den är inte bra den telefonen va? Den har ju inga knappar!"
"Jodå!" svarade jag och sköt ut tangentbordet. Han var nöjd en liten stund.
"Men den har inga fina bakgrundsbilder som riktiga mobiltelefoner har. Den har säkert inga spel heller!"
Startar Quake3. Barnet är måttligt imponerat. Det gick ju inte att styra bra.
Han återvänder till att sätta i sig godis på tvären från påskägget och jag fortsätter slösurfa och kommer efter ett tag in i denna tråden. Pojken sneglar mot min telefon emellanåt, lite cool var den ju ändå. Plötsligt börjar han vråla. Tydligen får han syn på andropa's avatar och blir mer än uppspelt:
"Pappa! Pappa! Pappa! Han har Amiga i sin telefon! Han har Amiga i sin telefon!"

Mycket väluppfostrat barn!

YES! fan vad go unge! man kanske inte helt ska ge upp hoppet om den yngre generationen

hans farsa kanske är scenare och drar fram amigan och kodar copperbars på regelbunden basis?
Citera
2010-04-08, 12:22
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
HAHAHAHA, jävla go unge hur fan vet han va amiga och sånt är?

Citat:
Ursprungligen postat av andropa
YES! fan vad go unge! man kanske inte helt ska ge upp hoppet om den yngre generationen

hans farsa kanske är scenare och drar fram amigan och kodar copperbars på regelbunden basis?
Nej, hans pappa är bonde och gammal Commodore-fantast samtidigt som han kategoriskt vägrar Nintendo, Xboxar och Playstations så barnen får lira Amiga istället och dom är lika glada för det.

Senare på eftermiddagen ägnade han en halvtimma åt att förklara för sina barn vad ett demo är och varför det är något att bli imponerad av.
Citera
2010-04-08, 13:37
Medlem
SGFs avatar
Citat:
Själv har jag ett litet "hål" som knappt märks och en jävla massa "osynliga repor" som har blivit utav stylus också de syns bara under lampljus och om man vinklar den på ett speciellt sätt. Men de tror jag är vanligt då smuts fasnar under den och man drar runt på det. Men du fick alltså 3 riktiga repor som syns och hur hårt tog du inte i då?

Sådär nu i efterhand ångrade man lite att man inte har något skydd men jag kör på bara byta ut skärmen senare för nån hundring.

svenskan blev lite fel. det är en 3 cm lång repa. den syns inte så bra utan det är mer att jag stör mig på den så in i helvete när jag använder pekpinnen.
Citera
2010-04-08, 14:30
Medlem
antezzzs avatar
Jag har fifflat lite med transitions filen som bestämmer hur dekstop animationerna ska vara. Jag strävade efter snabbaste resultatet men samtidigt så det ser lite snyggt ut, gillade inte att menyerna kom fram ögonblickligen.

(Höger klicka spara som..)
http://www.antezz.com/n900/mods/transitions.ini

Den ska ligga i /usr/share/hildon-desktop/ original filen finns här om ni inte har backup själva http://www.antezz.com/n900/mods/original/ testa och se vad ni tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av SGF
svenskan blev lite fel. det är en 3 cm lång repa. den syns inte så bra utan det är mer att jag stör mig på den så in i helvete när jag använder pekpinnen.

Du är lite som mig då även fast det inte syns så stör man på sig, man sitter och vinklar så man ser och blir arg.
Fast jag tänker positivt de flesta telefoner har sådär det är inte ovanligt utan något man får räkna med.
Senast redigerad av antezzz 2010-04-08 kl. 14:33.
Citera
2010-04-08, 17:10
Medlem
antezzzs avatar
Kanske ska tillägga att mitt förra inlägg (kan inte redigera det) att syftet var som sagt att få menyerna att fungera snabbare och det vart dom, så N900 har blivit lite mer trimmad.
Citera
2010-04-08, 19:09
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Kanske ska tillägga att mitt förra inlägg (kan inte redigera det) att syftet var som sagt att få menyerna att fungera snabbare och det vart dom, så N900 har blivit lite mer trimmad.

Det finns väl tillochmed ett transitionsprogram i devel? Som med ett GUI(?) låter dig trimma som du vill.

EDIT: Med GUI(?) menade jag att jag inte är helt säker på om programmet har det.
Citera
2010-04-08, 19:12
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Det finns väl tillochmed ett transitionsprogram i devel? Som med ett GUI(?) låter dig trimma som du vill.

EDIT: Med GUI(?) menade jag att jag inte är helt säker på om programmet har det.

Jo jag tror det har läst det, men frågan är väl hur mycket GUI låter än ändra då det finns riktigt mycket att ändra på. Så med GUI kanske man bara kan ändra några animationer.
Citera
2010-04-08, 19:21
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Jo jag tror det har läst det, men frågan är väl hur mycket GUI låter än ändra då det finns riktigt mycket att ändra på. Så med GUI kanske man bara kan ändra några animationer.

Ja, det låter rätt troligt. Själv har jag tänkt flasha om den iom 1.2, och orkar inte ändra massa saker nu jag sen måste göra om, så jag har inte tagit hem det än.
Citera
2010-04-09, 01:46
Medlem
bluetramps avatar
Ni som verkligen kan allt: Hur sparar man bilder från artiklar på olika hemsidor typ ?
Citera
2010-04-09, 02:09
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Ni som verkligen kan allt: Hur sparar man bilder från artiklar på olika hemsidor typ ?
Om det bara är en vanlig bild så pekar du bara på bilden och håller kvar fingret en stund. Sen "spara som..." eller motsvarande.
Citera
2010-04-09, 10:29
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Om det bara är en vanlig bild så pekar du bara på bilden och håller kvar fingret en stund. Sen "spara som..." eller motsvarande.

Och är det en flashbild får du nog helt enkelt ta en printscreen med shift+ctrl+p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in