2011-03-27, 19:42
Medlem
[quote=Ovansjo92]Funkar den som den ska efter att ha bytt ut displayen? Gick det på försäkringen eller fick du betala en summa?

Är det till att uppdatera mobilen så ofta som möjligt eller ska man läsa på vad som ska uppdateras och vad som inte ska? Något nybörjare på Linux, Maemo m.fl.[/QUOT

Nu funkar den som den ska, detta gick på garantin, lämnade in den på tre-butiken och hämtade två veckor senare. Verkar som om det är lite problem med kvaliten på vissa telefoner, min har vart inne en gång tidigare för byte av handsfree uttaget som började glappa när den nästan var ny

Ett tips kan ju vara att googla och läsa lite på de maemo forum som finns innan man uppdaterar/instalerar program.
Citera
2011-03-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovansjo92
All kärlek åt Nokia N900..
Men nu senaste veckorna har touchen helt slutat funka properly, det började smått med att den laggade ur helt och touchen var oanvändbar.
Testade då stänga av och lät den ladda en hel natt avstängd(kompis tipsade mig att hans nokia strulade lite och ifall han laddade den så brukade den funka igen). Och dagen efter så funkade den som den skulle.

Sen ställde jag larmet på den och när den ringde dagen efter så var touchen likadan igen och det gick ej att stänga av larmet. Så jag provade stänga av den och gick till jobbet(tog med mig den).
Väl där satte jag på mobilen och den funkade.

Nu förra lördagen(19) så torskade batteriet när vi var ute i backarna och åkte bräda. När jag kom hem och laddade upp den, sedan för att sätta på mobilen så var touchen ur funktion igen. Och den har varit så enda sen dess..

Det är inte så att touchen inte funkar alls, den är extremt konstig(på så hög nivå att mobilen ej går att använda) och den skiftar mellan skrivbordet och "redigera skrivbordet" medans jag inte alls kan använda touchen då.

Någon som har en lösning eller liknande problem? Enormt beroende av min mobil och mitt liv ligger inuti min N900!

Ber på förhand ursäkt för wall of text och ifall jag skriver fumligt.

MVH Ovansjo

Jag har samma problem faktiskt, skärmen vill inte alls göra som jag vill. Helt omöjlig att använda. De är bara att lämna in den alltså? ibland trycker jag på skärmen på en app jag vill starta då bestämmer den sig för att byta skrivbord, eller gå in i redigera skrivbordet.

En annan sak jag har fått problem med är att den helt plötsligt kan lägga på under samtal, någon som har samma problem?
Citera
2011-03-28, 20:38
Medlem
Var idag och lämnade in min n900 hos nokias kundservicebutik. Hoppas den kommer tillbaka brukbar!

Citat:
Ursprungligen postat av Ing0
Nu funkar den som den ska, detta gick på garantin, lämnade in den på tre-butiken och hämtade två veckor senare. Verkar som om det är lite problem med kvaliten på vissa telefoner, min har vart inne en gång tidigare för byte av handsfree uttaget som började glappa när den nästan var ny

Ett tips kan ju vara att googla och läsa lite på de maemo forum som finns innan man uppdaterar/instalerar program.

Försvann sparade filer etc när du fick tillbaka den? 2 veckor var ju rätt snabbt me?

Citat:
Ursprungligen postat av Pullebulle
Jag har samma problem faktiskt, skärmen vill inte alls göra som jag vill. Helt omöjlig att använda. De är bara att lämna in den alltså? ibland trycker jag på skärmen på en app jag vill starta då bestämmer den sig för att byta skrivbord, eller gå in i redigera skrivbordet.

En annan sak jag har fått problem med är att den helt plötsligt kan lägga på under samtal, någon som har samma problem?

Som sagt jag lämnade in min nu efter ca 1½ vecka utan att kunna använda den. Du verkar ha någorlunda samma problem som jag har, eller kan du använda mobilen på något sätt? Min dog helt och vägrade reagera på touchen, på så sätt kunde jag inte göra ett shit. Hade inga problem med samtalen när den funkade heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Flytaren
Här har du allt du behöver för appar och flashning m.m http://www.meegosweden.com/

Flytaren: Tack! Har jag något att underhålla mig med medans min älskling är borta
Citera
2011-03-31, 14:53
Bannlyst
Nån som testat Meego i den?
Funkar allt som de ska med den nyaste uppdateringen?
Citera
2011-03-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Nån som testat Meego i den?
Funkar allt som de ska med den nyaste uppdateringen?
Testade Meego för några månader sedan, det enda som fungerade då var i praktiken att surfa över WiFi
Citera
2011-05-23, 00:07
Medlem
Jag har tappat bort min pekpinne till n900. Finns det fortfarande reserdelar i butik,
eller måste jag beställa direkt via noka?
Citera
2011-06-02, 22:04
Medlem
Gjorde precis en asdum grej, råkade ta bort en viktig kontakt från mobilen. Kan man ångra detta? Eller ta tillbaka de på nåt sätt?
Citera
2011-06-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullebulle
Gjorde precis en asdum grej, råkade ta bort en viktig kontakt från mobilen. Kan man ångra detta? Eller ta tillbaka de på nåt sätt?

Om du har gjort en säkerhetskopiering, så finns det en möjlighet att kontakten är kvar där.
Koppla bara in mobilen i datorn och skumma igenom filen.
Citera
2011-12-02, 02:27
Medlem
Jag har mer eller mindre sedan jag köpt min telefon HTC Desire (1,5 år sedan), ångrat mitt köp och velat ha en Nokia n900.
Det är enligt mig helt klart den bäst gjorda telefonen och är väldigt bekymrad över att de har lagt ner utvecklingen av konceptet med den telefonen och open source operativsystemet (galet snyggt förövrigt).
n900:ans hårdvara har nu visserligen passerat bäst före datum men telefonen har ett perfekt utseende och storlek, tyngd plus ett tangentbord och pekpinne.

Finns det några företag som har planer på att göra någon telefon i dess like med syfte att göra en mobil-dator med samma gedigna kvalite som n900???
Citera
2011-12-02, 23:38
Medlem
Ville nog bara mest skriva av mig, n900 har deffenetivt varit den bästa "mobilen" jag ägt, men allt har ett slut och så ävem batteritider och glappkontakter....

Hoppas verkligen det kommer tillverkas en telefon som denna med RIKTIG mulltitasking och enormt minne, och under debian såklart

Har nu tillsist fått byte till en android, inget dåligt system alls, mycket lullull men ändå,,, saknar min n900
Citera
2011-12-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Ville nog bara mest skriva av mig, n900 har deffenetivt varit den bästa "mobilen" jag ägt, men allt har ett slut och så ävem batteritider och glappkontakter....

Hoppas verkligen det kommer tillverkas en telefon som denna med RIKTIG mulltitasking och enormt minne, och under debian såklart

Har nu tillsist fått byte till en android, inget dåligt system alls, mycket lullull men ändå,,, saknar min n900

Har du helt missat Nokia N9?
Citera
2011-12-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcorp
Har du helt missat Nokia N9?

Typ.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto