2010-04-07, 15:02
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
<näsblötläggning>
Och pucktvåan samt latmasken vill tipsa om ett annat:

touch filnamn

Vips så finns filen filnamn. Och man har sluppit dubbelfnuttar och > i syntaxen.
</näsblötläggning>

Tror han vet om det redan då han skrev att det finns flera sätt och det gör de.
Citera
2010-04-07, 15:29
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Tror han vet om det redan då han skrev att det finns flera sätt och det gör de.

I sann flashbackanda kan vi starta en penismätartävling där flest unixkommandon vinner ;-D
Citera
2010-04-07, 15:42
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
I sann flashbackanda kan vi starta en penismätartävling där flest unixkommandon vinner ;-D

Du menar den som hinner googla fram flest kommandon vinner? Det är så lätt att vara den allvetande guden på internet.

Men nu ska vi inte gå off-topic utan prata om våran älskade leksak!
Citera
2010-04-07, 18:01
Medlem
yantras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxh
Haha, i see, har inte ens du de hemma eller dina polare, skolan, tågstationer osv
Kan säga att jag bor inte i Sveriges största by heller, har inte ens gprs täckning där jag bor

Tågsation? såna finns inte här haha, ja nån polare har kanske men jag har itne själv men fick telefonen idag iaf, dock itne sim-kortet då det levereras separat, hoppas det kommer imon
Citera
2010-04-07, 18:02
Medlem
Citat:
om du bara vill lära dig använda terminalen så finns det väl en bunch tutorials på webben...

och installera bash, bättre än busybox

Aaa tusen tack Hade helt missat att bash fanns för n900

MVH En som varit *nix nybörjare sedan Dec då telefonen kom hem
Citera
2010-04-07, 18:47
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
Tågsation? såna finns inte här haha, ja nån polare har kanske men jag har itne själv men fick telefonen idag iaf, dock itne sim-kortet då det levereras separat, hoppas det kommer imon

Vart köpte du ifrån, jag måste tydligen få något kludd hemskickat som ska skrivas under sen skicka in de igen har cdon inte hört talas som bankid ?
Hoppas jag får den nästa vecka så man kan utforska n900 riktigt rejält bräcka iphone snubbarna i skolan lite.
Men leka utan simkort kan välla göra ändå ?
Citera
2010-04-07, 18:51
Medlem
slimmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raslatt
Nokia kallar det för ”en datorlik upplevelse i mobilformat”.

Nya mobiltelefonen N900 har en variant av Linux som system, utdragbart tangentbord och en rejäl pekskärm.

Video review;
http://www.youtube.com/watch?v=GhTtsZATwBQ

Liten kort jämförelse mellan n97 och n900

Vad tycker ni?

iPhone!
Citera
2010-04-07, 19:40
Medlem
yantras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxh
Vart köpte du ifrån, jag måste tydligen få något kludd hemskickat som ska skrivas under sen skicka in de igen har cdon inte hört talas som bankid ?
Hoppas jag får den nästa vecka så man kan utforska n900 riktigt rejält bräcka iphone snubbarna i skolan lite.
Men leka utan simkort kan välla göra ändå ?

Halebops webshop
Citera
2010-04-07, 20:55
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Vi låter bli det.

Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Men nu ska vi inte gå off-topic utan prata om våran älskade leksak!
Absolut!
Jag återvänder till topic genom att berätta en liten söt historia från verkligheten som utspelade sig i söndags hemma hos mina föräldrar där storasyster med familj var på besök. Jag satt i soffan med hennes sjuårige son bredvid mig och slösurfade på min N900.
Systersonen: "Den är inte bra den telefonen va? Den har ju inga knappar!"
"Jodå!" svarade jag och sköt ut tangentbordet. Han var nöjd en liten stund.
"Men den har inga fina bakgrundsbilder som riktiga mobiltelefoner har. Den har säkert inga spel heller!"
Startar Quake3. Barnet är måttligt imponerat. Det gick ju inte att styra bra.
Han återvänder till att sätta i sig godis på tvären från påskägget och jag fortsätter slösurfa och kommer efter ett tag in i denna tråden. Pojken sneglar mot min telefon emellanåt, lite cool var den ju ändå. Plötsligt börjar han vråla. Tydligen får han syn på andropa's avatar och blir mer än uppspelt:
"Pappa! Pappa! Pappa! Han har Amiga i sin telefon! Han har Amiga i sin telefon!"

Mycket väluppfostrat barn!
Citera
2010-04-07, 21:14
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Vi låter bli det.

Absolut!
Jag återvänder till topic genom att berätta en liten söt historia från verkligheten som utspelade sig i söndags hemma hos mina föräldrar där storasyster med familj var på besök. Jag satt i soffan med hennes sjuårige son bredvid mig och slösurfade på min N900.
Systersonen: "Den är inte bra den telefonen va? Den har ju inga knappar!"
"Jodå!" svarade jag och sköt ut tangentbordet. Han var nöjd en liten stund.
"Men den har inga fina bakgrundsbilder som riktiga mobiltelefoner har. Den har säkert inga spel heller!"
Startar Quake3. Barnet är måttligt imponerat. Det gick ju inte att styra bra.
Han återvänder till att sätta i sig godis på tvären från påskägget och jag fortsätter slösurfa och kommer efter ett tag in i denna tråden. Pojken sneglar mot min telefon emellanåt, lite cool var den ju ändå. Plötsligt börjar han vråla. Tydligen får han syn på andropa's avatar och blir mer än uppspelt:
"Pappa! Pappa! Pappa! Han har Amiga i sin telefon! Han har Amiga i sin telefon!"

Mycket väluppfostrat barn!

HAHAHAHA, jävla go unge hur fan vet han va amiga och sånt är?
Citera
2010-04-07, 23:24
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
Halebops webshop

Såg inte N900 i deras webshop tidigare jag kollade men sjukt bra pris dom hade på n900;an då jämfört
med alla andra sidor, 250kr månaden i 24 månaden varav 150kr är för telefon, och då ingick de 3000 sms
inkl 3gb surf och man betalar ynka 600kr för telefon de är alltså en total kostnad bara för telefon på 4200 kr de är mer än 1000kr billigare än alla andra sidor.
Hoppas man kan häva köpet på cdon och ta bort bindningstiden på telia de borde gå då jag varken fått
hem papper för underskrift eller telefon än.
Citera
2010-04-08, 10:12
Medlem
SGFs avatar
NEJ NEJ NEJ, det som inte fick hända har hänt. Har fått en 3 lång repa mitt i skärm som blev utav pekpinnen. är det någon som vet nåt medel som man kan fylla ut repan med eller finns det nån garanti för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in