2010-02-16, 15:32
Medlem
w8m8s avatar
Funkade klockrent. Tack!
Citera
2010-02-16, 15:38
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Funkade klockrent. Tack!
NP
Citera
2010-02-16, 16:50
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Det är några få hundringar skillnad till andra bolag, avbeställ och beställ hos något bolag som har det i lager...

Verkar ju som att det inte är så många som har den inne? Jag ska köpa den i samband med ett abonnemang
Citera
2010-02-16, 17:05
Medlem
andropas avatar
någon mer än jag som märker att systemet känns mycket mer 'snappy' efter den nya lilla uppdateringen?

ska bli kul att se vad nokia packar in i PR1.2 när den kommer senare i månaden...
Citera
2010-02-16, 17:12
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
någon mer än jag som märker att systemet känns mycket mer 'snappy' efter den nya lilla uppdateringen?

ska bli kul att se vad nokia packar in i PR1.2 när den kommer senare i månaden...

Nej, lika snabbt för mig som med gamla, Dock startar kameran mycket snabbare när man öppnar dess cover.
Sedan webbläsaren går fan på heroin nu, går fan att scrolla igenom långa tunga hemsidor utan att den behöver ladda eller något annat trams.
Väljer denna webbläsare villken dag som helst framför min desktop.
Citera
2010-02-16, 17:17
Medlem
Citat:

Jag har förut haft problem med att youtube lagat de första sekunderna då man kolla en video. Det är borta i och med uppdateringen.
Citera
2010-02-16, 18:26
Medlem
andropas avatar
det blir nice sen när (om) de släpper flash 10, med riktig hårdvaruaccelerering. även om flash suger så är det en av N900:ans huvudfeatures för den stora massan. det är bäst att nokia fixar det bäst de kan...
Senast redigerad av andropa 2010-02-16 kl. 18:29.
Citera
2010-02-16, 19:46
Medlem
någon som vet om det kommer släppa PBAP till N900 (Phone Book Access Profile)

tycker det e dåligt att dom inte har lagt in det

men enligt nokia skall det komma i nån uppdatering
//Bolle
Citera
2010-02-16, 20:02
Medlem
Sista_Bossens avatar
Hej!
Min telefon säger åt mig att det finns en uppdatering av maemo 5, men när jag ska installera det så får jag upp en ruta som säger "Otillräckligt minne på målplatsen"
Någon som vet hur jag kommer runt detta?
Uppdateringen ska ta 16mb, och jag har knappt installerat en enda fil.

Mvh
Citera
2010-02-16, 20:15
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Hej!
Min telefon säger åt mig att det finns en uppdatering av maemo 5, men när jag ska installera det så får jag upp en ruta som säger "Otillräckligt minne på målplatsen"
Någon som vet hur jag kommer runt detta?
Uppdateringen ska ta 16mb, och jag har knappt installerat en enda fil.

Mvh

stäng av extras och extras-devel repositoriena i app manager. ta bort lite program du installerat från dessa repositories (då de ofta inte är opt:ifiade) så kommer du få mer tillgänglig plats på /.

alt. flasha bara firmwaren med programmet flasher och firmware-filen som finns på http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php
Citera
2010-02-16, 20:27
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
stäng av extras och extras-devel repositoriena i app manager. ta bort lite program du installerat från dessa repositories (då de ofta inte är opt:ifiade) så kommer du få mer tillgänglig plats på /.

alt. flasha bara firmwaren med programmet flasher och firmware-filen som finns på http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php

Tackar!
Det förstnämnda fungerade fint...
Någon som vet om det är någon viktig uppdatering?
Citera
2010-02-16, 20:31
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Tackar!
Det förstnämnda fungerade fint...
Någon som vet om det är någon viktig uppdatering?

det verkar mest vara en mindre uppdatering i förberedelse inför PR1.2 som ska komma senare i månaden. Nokia är rätt lustiga som kör sina tvåstegsraketer när det kommer till systemuppdateringar, hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in