2010-02-14, 15:56
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Mig veterligen är den slutsåld i typ hela europa. Fråga även av en försäljare här i Finland då jag var och fixa en trådlös dataanslutning i veckan. Enligt honom har den tagit slut på några dagar varje gång en sändning kommit in. Dom börja sälja den i börjanet på december, tydligen så räcker inte produktionstakten. Skall visst vara samma i hela europa.

Så skönt att höra såna saker. Det visar ju trots allt att människan har lite förnuft.
Citera
2010-02-14, 16:41
Medlem
w8m8s avatar
Just ja, någon som hittat MMS funktion för N900 än?
Citera
2010-02-14, 16:46
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Just ja, någon som hittat MMS funktion för N900 än?
Det finns ju en applikation som heter fMMS (http://mms.frals.se/fmms.html)

Jag har dock inte fått den att funka. Antagligen för att jag är dum i huvudet och inte fattar hur jag ska fylla i alla uppgifter. Men så har jag inte sett att någon med telenor har fått den att funka heller. Dock finns det lösningar för både tele2, tre och telia på maemosweden.com's forum.
Citera
2010-02-14, 16:59
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Mig veterligen är den slutsåld i typ hela europa. Fråga även av en försäljare här i Finland då jag var och fixa en trådlös dataanslutning i veckan. Enligt honom har den tagit slut på några dagar varje gång en sändning kommit in. Dom börja sälja den i börjanet på december, tydligen så räcker inte produktionstakten. Skall visst vara samma i hela europa.
Får hoppas att den går att få tag i relativt lätt om ung. en månad då jag har pengar
Citera
2010-02-14, 17:03
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det finns ju en applikation som heter fMMS (http://mms.frals.se/fmms.html)

Jag har dock inte fått den att funka. Antagligen för att jag är dum i huvudet och inte fattar hur jag ska fylla i alla uppgifter. Men så har jag inte sett att någon med telenor har fått den att funka heller. Dock finns det lösningar för både tele2, tre och telia på maemosweden.com's forum.

Tackar, tur att man har tele2 då...
Citera
2010-02-15, 12:35
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Tackar, tur att man har tele2 då...

Nu i efterhand. så testade jag att ladda ner fmms och letade reda på Tele2 inställnignarna. Men det gick inte att installera fmms för att det saknades en del python filer. Det var irriterande.
Citera
2010-02-15, 19:18
Medlem
yukikazes avatar
Fan börjar bli lite irriterad på nokia nu, hur fan kan dem har underskattat hypen? Sitter det ingen på deras marketing eller? Nu har min beställning på en n900 legat inne i snart tre månader hos netonnet, dem bara fortsätter att försena min beställning. Dock så är dem väldigt dåliga på att meddela detta.

Skulle ha fått min första strax efter jul, och nu står det femte mars. Och den kommer säkert bli mer försenad. Kan jag få min mobil snart ?
Citera
2010-02-16, 11:01
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukikaze
Fan börjar bli lite irriterad på nokia nu, hur fan kan dem har underskattat hypen? Sitter det ingen på deras marketing eller? Nu har min beställning på en n900 legat inne i snart tre månader hos netonnet, dem bara fortsätter att försena min beställning. Dock så är dem väldigt dåliga på att meddela detta.

Skulle ha fått min första strax efter jul, och nu står det femte mars. Och den kommer säkert bli mer försenad. Kan jag få min mobil snart ?

Det är några få hundringar skillnad till andra bolag, avbeställ och beställ hos något bolag som har det i lager...
Citera
2010-02-16, 12:14
Medlem
Struttens avatar
Ny uppdatering ute nu. Den verkar dock vara en förberedelseuppdatering för något större som ska komma (alltså precis som förra gången).
Citera
2010-02-16, 15:13
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Ny uppdatering ute nu. Den verkar dock vara en förberedelseuppdatering för något större som ska komma (alltså precis som förra gången).

Är det nån mer som har problem med att installera den uppdateringen på sin mobil?
Har 1,59gb plats kvar att installera program på, samt massa övrig plats (22gb på N900 och 14,5gb på minneskort). Och ändå så säger den att denna lilla fil inte får plats på målplatsen när jag trycker på fortsätt i programhanterar läget...
Citera
2010-02-16, 15:20
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Är det nån mer som har problem med att installera den uppdateringen på sin mobil?
Har 1,59gb plats kvar att installera program på, samt massa övrig plats (22gb på N900 och 14,5gb på minneskort). Och ändå så säger den att denna lilla fil inte får plats på målplatsen när jag trycker på fortsätt i programhanterar läget...
Avaktivera extras-devel samt extras-testing.

Du kan även köra kommandot
Citat:
df -h | grep rootfs
i terminalen för att se hur mycket utrymme du har kvar i rootfs partitionen. Du behöver ca 20mb

Räcker inte det får du avinstallera apps från just extras-devel och extras-testing
Citera
2010-02-16, 15:23
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Avaktivera extras-devel samt extras-testing.

Du kan även köra kommandot i terminalen för att se hur mycket utrymme du har kvar i rootfs partitionen. Du behöver ca 20mb

Räcker inte det får du avinstallera apps från just extras-devel och extras-testing

Tack, ska testa omgående...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in