2010-03-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Villken reklam syftar du på? Jag har bara sett promotion videos. När man har en egen så youtubar man ju inte så mycket efter N900 längre.

Den i trådstarten vad tror du?
Citera
2010-03-25, 22:41
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Har inte sett en enda ute i de vilda ännu, vad tänkte du när du såg godheten?!
Var någon av dem en het brud? Eller var det spinkiga nördar med linux T-shirts eller normala?
En ganska normal snubbe på gymmet :P Dock så "jobbade han med linux" så ja, någon slags nörd var det nog =)
Citera
2010-03-25, 23:07
Medlem
andropas avatar
det är ju en ganska smal pryl trots allt. pöbeln vill ha iföns och androidlurar, vilket är fair enough.
N900:an är för teknikentusiaster, eller bara människor som vill kunna göra saker man inte kan annars. jag menar, jag tycket det är så fett att bara kunna ladda ner källkoden till något random desktopprogram till linux, kompilera om den och sedan glida runt på stan med skiten i min telefon. sen kan iphoneägarna ha sina pruttljudsprogram bäst de vill, medan jag laddar hem musik via soulseek, drar hem ett gäng torrenter, samt editerar och kompilerar källkod på vägen till jobbet.
Citera
2010-03-25, 23:40
Avslutad
På både min och min fars nokia n900 or, så verkar det vara något glapp med ljudet när man pratar i telefon med någon? Det kan lägga av helt i cirka 10 sekunder och sen komma tillbaks igen, under dom här sekunderna är det knäpptyst/brusar lite. Det funkar hur bra som helst i headset och högtalare men annars är det ett rent jävla strul. Vi har ringt och pratat med supporten men han hade inte hört talas om det här problemet tidigare

Är det någon annan som drabbats av samma sak?
Citera
2010-03-25, 23:55
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
På både min och min fars nokia n900 or, så verkar det vara något glapp med ljudet när man pratar i telefon med någon? Det kan lägga av helt i cirka 10 sekunder och sen komma tillbaks igen, under dom här sekunderna är det knäpptyst/brusar lite. Det funkar hur bra som helst i headset och högtalare men annars är det ett rent jävla strul. Vi har ringt och pratat med supporten men han hade inte hört talas om det här problemet tidigare

Detta har jag också upplevt när jag talade med en kompis via skype. Jag vet inte vem av oss som hade problem men ljudet glappade efter ett långt samtal och min N900 var varm som ett grillspett. Det var de enda samtalet som det hände på och aldrig hänt annars. Så kan lika gärna ha varit den andra parten som hade problem.
Citera
2010-03-28, 09:42
Bannlyst
Nån som vet nåt ställe som lagrat emulatorerna? Maemo hade ju bla nes, snes, atari, spectrum zk etc men hittar inga nu??

Och är det någon som kör skype och skypein/skypeout och kan säga hur kvaliten är?

Med detta kan man bli nådd med mobilen för lokaltaxa och ringa fasta mobiler med lokaltaxa

Med skypein får man ju även ett nummer extra och inte behöver ge ut mobilnumret

Provade detta i en annan telefon, ljudkvaliten där var så där

Om kvaliten på n900 är bra, då ryker fasta abonnemanget!
Citera
2010-03-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naerseur
Nån som vet nåt ställe som lagrat emulatorerna? Maemo hade ju bla nes, snes, atari, spectrum zk etc men hittar inga nu??

Och är det någon som kör skype och skypein/skypeout och kan säga hur kvaliten är?

Med detta kan man bli nådd med mobilen för lokaltaxa och ringa fasta mobiler med lokaltaxa

Med skypein får man ju även ett nummer extra och inte behöver ge ut mobilnumret

Provade detta i en annan telefon, ljudkvaliten där var så där

Om kvaliten på n900 är bra, då ryker fasta abonnemanget!

Alltså nog fan skall emulatorerna finnas på Maemo.

Nå här är en gammal katalog jag har inlaggt men tveksam om uppdateringarna kommit därifrån den senaste tiden (kom en snes uppdate för typ en vecka sedan)

Emulators
http://b-man.xceleo.org/repo/maemo-nintendo-emulators/
Maemo Nintendo Emulators
main
Citera
2010-03-28, 11:14
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
En sak som just slog mig. Kameran, det går inte att ta svartvita bilder. Eller missar jag något?
Jag provar att bumpa min egen fråga lite.
Citera
2010-03-28, 20:18
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Alltså nog fan skall emulatorerna finnas på Maemo.

Nå här är en gammal katalog jag har inlaggt men tveksam om uppdateringarna kommit därifrån den senaste tiden (kom en snes uppdate för typ en vecka sedan)

Emulators
http://b-man.xceleo.org/repo/maemo-nintendo-emulators/
Maemo Nintendo Emulators
main

Haha, visst är det skumt jag har inga extra reps inlaggda och ändå får emulator uppdateringar. Men ingen verkar hitta emulatorerna att installera?

Som sagt har jag gamla versioner här http://antezz.com/n900/deb/ och de borde uppdateras fint igenom maemo då mina gör det.
Citera
2010-03-29, 20:27
Medlem
richy_030s avatar
finns nes sega atari på maemo.org
har provat dom bara att installera, rom filer hittar du lite här och var på nätet
Citera
2010-03-30, 08:14
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten

Även jag har liknande problem. Ljudet brukar dock inte försvinna helt men det kan bli väldigt lågt emellanåt. Jag har tänkt att reklamera men jag har inte kommit till skott än.
Citera
2010-03-30, 16:46
Avslutad
Är så sjuk sugen på 1.2 uppdateringen så jag snart spricker, buuh kan den komma snart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in