2010-01-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
hur är ljudkvaliten? och hur bra är kameran?

plus, går det snabbt att navigera i mobilen, och är mobilen lika buggig som nokia n97? Om denär, så håller jag mig borta då.

Hur är skärmen? är den känslig?

alltså, kommer dett komma google chrome till denna mobil, då maemo 5 är från linux, och chrome finns för linux...

Lååångt ifrån lika buggig. Ja, den fungerar tom!
Skärmen tycker jag är riktigt bra och jag har väl egentligen inget negativt att säga om den (än iaf) inte haft den allt för länge.
Citera
2010-01-25, 17:18
Medlem
ciones avatar
Som någon tidigare skrev förbättras batteritiden med app som lägger sig i statusmenyn, ett app som gör att man kan köra över GSM endast, dvs. välja kör 3G/GSM eller endast GSM. Hur bra som helst. Jag har dessutom i statusmenyn en funktion där jag höjer och sänker skärmens ljusstyrka, mycket bra med!
Tycker att enhetens batteritid är helt okej nu, jag använder min relativt mycket per dag och får ladda den var 2-3:e dag (vid extremt mycket användning varje dag men det är inte ofta). 1.1 Firmware var en kanonuppgradering.

Däremot är jag lite pissed off pga att jag fått en död pixel Är dessutom besviken på Nokias support, jag fick paya frakten själv när jag skickade in deras defekta jävla laddare de skickat med enheten.
Citera
2010-01-25, 18:36
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
hur är ljudkvaliten? och hur bra är kameran?

plus, går det snabbt att navigera i mobilen, och är mobilen lika buggig som nokia n97? Om denär, så håller jag mig borta då.

Hur är skärmen? är den känslig?

alltså, kommer dett komma google chrome till denna mobil, då maemo 5 är från linux, och chrome finns för linux...

Går snabbt som fan, Jag själv har aldrig upptäckt någon bugg i huvetaget.
Skärmen är känslig man behöver knappt trycka på den, nudda lite lätt räcker.

Finns chrome för linux som source är det lätt och går snabbt att fixa.
Finns den för arm och debian så ska det gå att installera rakt av.

Ljudkvalitén är bra också. Faktiskt var det de första min kompis sa "Villket jävla bra ljud"
Då N900 kan pumpa ut högt ljud. Använder vanliga mediaspelaren så ingen EQ där inte.
Så har man en mediaspelare med EQ så blir det ännu bättre.

Jag är ingen kameragubbe så det överlåter jag någon annan till.
Bilderna blir bra om man skalar ner bilderna till rimliga pixlar.
Men om man visar en bild i 100% (verklig storlek) så ser den sunkig ut.
Men så är det nog med alla mobiltelefoner. Men vem vill ha en bild på flera tusenpixlar.
Så bara skala ner den så ser den fin ut.

Edit: cione
Tar du bra hand om batteriet också? Såna här batterier ska aldrig laddas ur, ju mer och oftare man laddar dem ju längre håller de och bättre blir de.
Laddar alltid min när det är ca hälften kvar. Mitt batteri håller längre och längre.
Tror nästan mitt batteri har magiska krafter då det håller alltid mycket längre än vad det gör för andra.
Skulle lätt plocka 2,5 dagar på standby upp till 3.
Aktiv så beror det på vad man gör. Titta film på den äter batteri som in i helvete.
Senast redigerad av antezzz 2010-01-25 kl. 18:41.
Citera
2010-01-26, 18:58
Bannlyst
Buggig och tråkig mobil.
Citera
2010-01-26, 19:03
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaffe1337
Buggig och tråkig mobil.

Väldigt informativt det dära. Du får gärna förklara dig.
Eller är du en avundsjuk apple fanboy?
Citera
2010-01-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Väldigt informativt det dära. Du får gärna förklara dig.
Eller är du en avundsjuk apple fanboy?

Han har häckat på minhemibio före och förstört den tråden, man brukar kalla dom Troll har jag för mig, förvänta dig inga vettiga svar.
Citera
2010-01-26, 20:03
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Han har häckat på minhemibio före och förstört den tråden, man brukar kalla dom Troll har jag för mig, förvänta dig inga vettiga svar.

Haha, så Flashback har fått sin egna lilla OrangeBox?

Tyckte det bara va komiskt att telefonen var "tråkig" när N900 har nästan inga gränser för möjligheter.
Så man undrar ju villken telefon som är motsatsen till tråkig.
Citera
2010-01-26, 20:55
Avslutad
Skulle behöva lite hjälp med vart man hittar spel till "DrNokSnes" och så undrar jag om någon även kunde länka en nerdladdnings sida med spelen + skriva en lite guide hur man får skiten och funka! Tack på förhand
Citera
2010-01-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Skulle behöva lite hjälp med vart man hittar spel till "DrNokSnes" och så undrar jag om någon även kunde länka en nerdladdnings sida med spelen + skriva en lite guide hur man får skiten och funka! Tack på förhand

Kan inte länka till någon sida då de inte finns någon laglig väg. Men då du har ett spel fixat skall det vara i t.ex zip foramt, alltså inte packa upp de eller något.
Citera
2010-01-26, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Kan inte länka till någon sida då de inte finns någon laglig väg. Men då du har ett spel fixat skall det vara i t.ex zip foramt, alltså inte packa upp de eller något.
Hittade Zelda och fick det att funka! Man tackar Men fyfan vilka jobbiga keybinds, finns det ingen möjligthet att ändra gå tangenterna till A-S-W-D ? Och hur tar man upp saker? Har tryckt på i princip varenda tangent
Citera
2010-01-27, 01:09
Medlem
ciones avatar
Citat:
Hittade Zelda och fick det att funka! Man tackar Men fyfan vilka jobbiga keybinds, finns det ingen möjligthet att ändra gå tangenterna till A-S-W-D ? Och hur tar man upp saker? Har tryckt på i princip varenda tangent
Självklart går det att ändra, har testat väldigt lite men vet att det går att göra i inställningarna, inte så svårt att hitta egentligen.
Citera
2010-01-27, 10:07
Medlem
Citat:

Då du startar emulatorn så tar du droppmenyn högst upp, settings sedan bara att ställa in som du vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in