2009-10-13, 22:44
Medlem
Vibliriblands avatar
Är det fler tillverkare än Nokia som arbetar med Maemo för tillfället?

Om inte så dröjer det säkert ett litet tag innan det kommer en ny modell.
Åtminstånde lagom länge för att motivera ett köp av denna mobil.

Dröjde det inte relativt länge innan det kom någon inbördes konkurent till N95 8gb?

De vill nog bygga lite grund med N900.
Och är den så öppen i systemet som den framstår så har den verkligen ALLT
Touch är smidit tangentbord är riktigt nice och ett måste på alla nya smartphones känns det som.

Listan fortsätter.

Håller med ovanstående, Cione postar vartannat inlägg, men har än så länge inte tillfört tråden något
Ivrig att bumpa upp?
Citera
2009-10-13, 22:59
Medlem
LnACEs avatar
Saxat från ett annat forum:

Så man behöver väl inte oroa sig så mycket för att ett Maemo 6 kommer. Däremot lär det väl komma någon ny Maemo-telefon Q1 då. Kanske en utan t-bord?

En telefon med Android och hygglig spec hade ju varit intressant också. Men just nu känns N900'an klockren. Hoppas bara den kommer innan månadens slut iaf : )
Citera
2009-10-15, 13:31
Medlem
ciones avatar
Jag undrar hur välutvecklat Word egentligen kommer att vara i denna lur. Vet inte om det redan finns i någon annan telefon men ifall det gör det, hur är applikationen i mobilformat? Känns som om det borde gå galant att skriva på ett QWERTY t-bord, men frågan är då hur mkt man kan göra i programmet.

Edit: Och funkar då Powerpoint bra med? Vore sjukt bra ifall man kunde dona till en presentation precis innan man har en föreläsning
Senast redigerad av cione 2009-10-15 kl. 13:34.
Citera
2009-10-15, 14:57
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jag undrar hur välutvecklat Word egentligen kommer att vara i denna lur. Vet inte om det redan finns i någon annan telefon men ifall det gör det, hur är applikationen i mobilformat? Känns som om det borde gå galant att skriva på ett QWERTY t-bord, men frågan är då hur mkt man kan göra i programmet.

Edit: Och funkar då Powerpoint bra med? Vore sjukt bra ifall man kunde dona till en presentation precis innan man har en föreläsning
Kolla lite tidigare i tråden eller på Minhembio där har dom en screencapture på Openoffice.
Citera
2009-10-15, 19:05
Medlem
Och med tanke på realese datumet som jag tidigare nämnde i posen så ändrade idag komplett och inwarehouse ifrån den 15/10 till 30/10........ Som sagt, komplett är en bra butik, men fakea realesedatum e fult..
Citera
2009-10-16, 11:24
Medlem
Stormfires avatar
Oj, oj, oj, oj!!!

Rabattkod OKT15T
Gå in via nokia.se

Detta låter dig köpa N900 för ca 5100!
Citera
2009-10-16, 15:45
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Oj, oj, oj, oj!!!

Rabattkod OKT15T
Gå in via nokia.se

Detta låter dig köpa N900 för ca 5100!

En dum fråga bara, men om man nu utnyttjar denna rabatt, kan man fortfarande dra av momsen vid företagsköp?
Citera
2009-10-16, 17:27
Medlem
CrazyMGMTs avatar
Katshing

Har sett att endel har fått reda på vilken köplacering de har hos katshing då de beställt luren. Har själv beställt den för en tid sen vill bara att de ska släppa den!

Kan man se någonstans vad för köplacering man har hos katshing via sin beställning eller måste man kontakta dem för att fråga? Kanske är jag som inte har sökt igenom sidan tillräckligt men jag vänder mig ändå till er som vet om vad för placering ni har i kön!
Tack i förhand!
Citera
2009-10-16, 18:07
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMGMT
Har sett att endel har fått reda på vilken köplacering de har hos katshing då de beställt luren. Har själv beställt den för en tid sen vill bara att de ska släppa den!

Kan man se någonstans vad för köplacering man har hos katshing via sin beställning eller måste man kontakta dem för att fråga? Kanske är jag som inte har sökt igenom sidan tillräckligt men jag vänder mig ändå till er som vet om vad för placering ni har i kön!
Tack i förhand!

Logga in på Katshing.se, sedan går du in på Mina order/Kvitto. Tryck på Ordernr, sedan scrollar du ner och ser som mig då:

Nokia N900 Black (3G)
Plats i kön: 45

Jag har beställt både från Katshing och Nokia Store nu, men tror jag kommer avboka från Katshing då det var ett riktigt billigt pris i Nokia Store. 15% Rabatt är inte att leka med.
Citera
2009-10-16, 18:10
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
En dum fråga bara, men om man nu utnyttjar denna rabatt, kan man fortfarande dra av momsen vid företagsköp?

Tror inte det ska vara några problem, man ska fylla i ett momsnummer/VAT på beställningsblanketten då. Rabatten ska gälla i vilket fall som helst.
Citera
2009-10-16, 18:30
Medlem
CrazyMGMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Logga in på Katshing.se, sedan går du in på Mina order/Kvitto. Tryck på Ordernr, sedan scrollar du ner och ser som mig då:

Nokia N900 Black (3G)
Plats i kön: 45

Jag har beställt både från Katshing och Nokia Store nu, men tror jag kommer avboka från Katshing då det var ett riktigt billigt pris i Nokia Store. 15% Rabatt är inte att leka med.

Tackar så mycket! Funderar på att göra precis som du, beställa från Nokia store. Saken är dock den att jag ska i samband med att köpa n900an förlänga mitt abonnemang hos telia, och höja månadskostnaden. Har alltså inte tänkt att betala hela summan direkt, vilket jag väll blir tvungen att göra hos Nokia store? Jag tror inte att det går att förlänga ett abonnemang samtidigt, eller? har inte fullföljt hela köpet ännu så är dock inte säker. alternatrivet är ju självklart att köpa enbart mobilen för att sedan förlänga mitt teliaabonnemang. Blir ju billigast hos Nokia, så är det ju.
Citera
2009-10-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Vill man komma billigt undan kan man ta ett mindre pottabonemang på någon hundring, och lägga till fri surf på det. Eller som jag nämnde ovan, halebop, ett av de skönaste abonnemangen.

199kr i månaden, de pengarna får man ringa för, gratis sms utöver de pengarna, och lägg till fri surf på abbet för 89kr. Totalt under 300kr. Sjukt billigt för det man får. Och sen 1500kr rabatt på telefonen om man binder sig i 24 månader.
Bra täckning, bra pris och skön rabatt.

tjena, har halebop fri surf för 89kr/mån?? var på deras sida hittar du det? ja kan bara hitta för 59kr å då e det bara 500mb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in