2010-01-23, 04:14
Medlem
hxhs avatar
Enligt Phonehouse ska den komma in vecka 5 iaf va inköparen säger
Citera
2010-01-23, 13:25
Medlem
skrytts avatar
har läst lite nu och det verkar som det bara finns massa positivt om den här telefonen förutom batteri tiden av vad jag förstått. men så undrar jag ju vad det finns för negativt med den också då?
har själv beställt en n900 för någon dagsen så skulle vilja veta lite mer om den satt säga.
Citera
2010-01-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrytt
har läst lite nu och det verkar som det bara finns massa positivt om den här telefonen förutom batteri tiden av vad jag förstått. men så undrar jag ju vad det finns för negativt med den också då?
har själv beställt en n900 för någon dagsen så skulle vilja veta lite mer om den satt säga.

Ja många klagade på detta när den kom men dom flesta säger att detta löst sig efter den nya 1.1 uppdateringen. Min vän har en N900 och han använder den flitigt hela dagen och laddar den när han sover och den tar aldrig slut på batteri, kanske har ca 25% kvar vid dagens slut.
Citera
2010-01-23, 15:57
Medlem
Vibliriblands avatar
Batteritiden funkar ur ett endagsperspektiv, men skall man upp tidigt, jobba hela dagen och sedan dra ut och festa för att komma hem 05.00, då är det kört, även efter 1.1 uppdateringen.
Tyvärr. Jag har tack och lov en laddare på jobbet

I övrigt så vet jag inte om det är något negativt med denna telefon, eller snarare något positivt med andra OS, men maemo är så otroligt mycket smalare än apple och android, både nu och så kommer det även att förbli.

Android och apple må vara sämmre båda två, men den breda massan kommer nöja sig med apple och android.

Detta gör att diverse program och apps som kommer till apple och android inte kommer till maemo.

Då säger fanatikerna, "hur kan du veta det bla bla bla jag dricker joltcola hej och hå". Och jag vet det för att så är det alltid. Det är inte det som är bäst som vinner, utan det som är bredast bland pöbeln.

Låt oss tillägga att jag har min N900 och är nöjd, och jag kör pc.
Citera
2010-01-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Batteritiden funkar ur ett endagsperspektiv, men skall man upp tidigt, jobba hela dagen och sedan dra ut och festa för att komma hem 05.00, då är det kört, även efter 1.1 uppdateringen.
Tyvärr. Jag har tack och lov en laddare på jobbet

I övrigt så vet jag inte om det är något negativt med denna telefon, eller snarare något positivt med andra OS, men maemo är så otroligt mycket smalare än apple och android, både nu och så kommer det även att förbli.

Android och apple må vara sämmre båda två, men den breda massan kommer nöja sig med apple och android.

Detta gör att diverse program och apps som kommer till apple och android inte kommer till maemo.

Då säger fanatikerna, "hur kan du veta det bla bla bla jag dricker joltcola hej och hå". Och jag vet det för att så är det alltid. Det är inte det som är bäst som vinner, utan det som är bredast bland pöbeln.

Låt oss tillägga att jag har min N900 och är nöjd, och jag kör pc.

Använder du telefonen jättemycket då?

Hur länge håller batteritiden om man bara har den i fickan och inte använder den? Kanske tar upp den nån gång per dag och skriver ett sms?
Citera
2010-01-23, 23:33
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Använder du telefonen jättemycket då?

Hur länge håller batteritiden om man bara har den i fickan och inte använder den? Kanske tar upp den nån gång per dag och skriver ett sms?

Med en sådan användning håller den lätt två dagar. Jag använder min MYCKET (ständigt uppkopplad mot internet (3g eller wifi) lyssnar på podcasts, spelar spel, surfar mycket. Kanske en fyrtio minuter samtal, och femton mejl och femton sms. Jag tar ur den ur laddaren på morgonen, och vid tio halv elva är den nere på sista gröna stapeln. Då brukar jag stoppa i laddaren (man ska tydligen (enligt experterna) inte dra ur batteriet helt). Jag kommer från E71, så jämförelsevis är det usel batteritid, men ser man till vad jag gör (nämnde jag att jag tar ett avsnitt Seinfeld på väg till jobbet och ett på väg hem?) så måste jag vara nöjd. Men vill man ha en batteritid á la E71 så blir det till att köpa extrabatterier, ett batteripack eller en annan telefon.
Citera
2010-01-24, 07:13
Medlem
andropas avatar
tycker ändå batteritiden ær okej, med tanke på att det mer är en dator æn en telefon. din linuxlaptop är inte igång 24 timmar+, såvida du inte har någon jävla netbook med inbyggd kärnreaktor :-)

min dag brukar se ut som följande:
ett antal timmars webbande, följt av några timmars musiklyssnande samt filmkollande (mycket flash-streams, vilket är mycket CPU-intensivt), brukar ändå ha 50%+ vid slutet av dagen.

några powersavingtips:

ladda hem programmet powertop för att se vilka processer som slukar mest CPU-time när den är idle, har du installerat mycket grejer från extra-devel så är risken att något av dem ligger och suger batteri.

Stäng av 3G när du inte behöver det (det finns någon widget i extras-devel), då det drar batteri som satan.

Har märkt att msn-pluginet till conversations verkar suga ganska mycket batteri också, så jag disable:ar det när jag inte är online.
Senast redigerad av andropa 2010-01-24 kl. 07:23.
Citera
2010-01-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
tycker ändå batteritiden ær okej, med tanke på att det mer är en dator æn en telefon. din linuxlaptop är inte igång 24 timmar+, såvida du inte har någon jävla netbook med inbyggd kärnreaktor :-)

Vore fan grymt med en grön lysande telefon. Undrar när första telefonen med kärnreaktor kommer, vill ha. Må så vara att man dör på kuppen om den går sönder men de kan man gör av det mesta

Just batteritiden är det enda jag också kan klaga på samt att telefonen är för rolig att använda så den slukar så mycket batteri. Har man en stund över tar man direkt fram den och börjar leka lite.

Sedan vore det roligt om cigg laddaren inte störde ut FM sändaren, trots FM boost programet så vill den störa lite.
Citera
2010-01-24, 20:56
Medlem
Worldwides avatar
har den nya uppdateringen smoooth kinetic scrolling, mer stabilitet och mer apps? hur gåre me apps till n900? hur är telefonen i helhet jämfört med nexus one, iphone 3gs, motorola droid?
Citera
2010-01-24, 20:59
Medlem
Sista_Bossens avatar
Finns det någon guide om vad man bör göra när man precis fått telefonen?
Vilka program ska man ta bort / lägga till / ersätta med något annat?
Eller har någon lust att skriva ihop något kort.
Citera
2010-01-24, 23:34
Medlem
Cement112s avatar
En kompis har telefonen, och jag har pillat lite med den.

Riktigt fin telefon! Webbläsaren är ju underbar, funkar bättre än i alla andra telefoner jag har testat. Menyerna känns logiska och bra.

Funderar själv på att köpa en..
Citera
2010-01-25, 15:17
Medlem
Worldwides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
En kompis har telefonen, och jag har pillat lite med den.

Riktigt fin telefon! Webbläsaren är ju underbar, funkar bättre än i alla andra telefoner jag har testat. Menyerna känns logiska och bra.

Funderar själv på att köpa en..

hur är ljudkvaliten? och hur bra är kameran?

plus, går det snabbt att navigera i mobilen, och är mobilen lika buggig som nokia n97? Om denär, så håller jag mig borta då.

Hur är skärmen? är den känslig?

alltså, kommer dett komma google chrome till denna mobil, då maemo 5 är från linux, och chrome finns för linux...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in