2009-12-05, 17:18
Medlem
Jag var inne i en butik o pillade på den samt en n97 helt kort tidigare idag. Om man skall jämföra N900:an och n97:an så tycker jag att n900 var klar snabbare och smidigare att använda och förmodligen bättre/lättare att anpassa efter sina egna behov. Blir nog antagligen en n900 nästa vecka så man äntligen slipper sin gamla långsamma symbiantelefon.
Citera
2009-12-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
VLC borde kunna spela .mkv, är det det du använder? Tack för bilderna, för övrigt.

Nee d va den spelaren som kommer med jag använde...
Var kan man ladda ner VLC...?
Jag har bara skrivit positiva grejer med den här mobilen så här kommer några grejer som jag stör mej på...

*Om du lyssnar på musik medans du surfar så kan du inte sänka med +- knapparna utan den zoomar då...

*Eftersom den saknar portrait mode så måste man i princip använda 2 händer, kan va jobbigt när man e ute o bara har en hand fri...

*Avsaknad av MMS

*Snurrzoomen som man använder när man surfar e värdelös(man får snurra som en galning för o komma någonstans...) , dom borde kört på "knipzoom" ala iphone...

*Avsaknad av Spotify

Dom flesta grejer jag tog upp kommer/e redan fixade o inget dealbreaker för mej alla fall...
Citera
2009-12-05, 19:23
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Nee d va den spelaren som kommer med jag använde...
Var kan man ladda ner VLC...?
Jag har bara skrivit positiva grejer med den här mobilen så här kommer några grejer som jag stör mej på...

*Om du lyssnar på musik medans du surfar så kan du inte sänka med +- knapparna utan den zoomar då...

*Eftersom den saknar portrait mode så måste man i princip använda 2 händer, kan va jobbigt när man e ute o bara har en hand fri...

*Avsaknad av MMS

*Snurrzoomen som man använder när man surfar e värdelös(man får snurra som en galning för o komma någonstans...) , dom borde kört på "knipzoom" ala iphone...

*Avsaknad av Spotify

Dom flesta grejer jag tog upp kommer/e redan fixade o inget dealbreaker för mej alla fall...

Portrait mode, MMS samt Spotify kommer nog inte dröja länge innan allt finns

VLC finns just nu bara som base port och är ingen offical realse utan skapad av andra personer för tillfället så det är lite pillande med lite linux filer, så du får nog vänta tills VLC har offical release villket inte borde dröja så länge.

Zoomen borde ju gå att ändra i någon config fil eller liknande villket också blir lite pill i root och gräva efter filer.

Det som är underbart med open source, spelar ingen roll om Nokia inte uppdaterar så kan någon annan göra det. Man kan ju bara tänka sig vad som kommer finnas inom några veckor då alla fått sin N900.

Unoffical VLC : http://www.remlab.net/files/vlc/fremantle/
Om någon är intresserad tills VLC släpper sin
Citera
2009-12-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Portrait mode, MMS samt Spotify kommer nog inte dröja länge innan allt finns

VLC finns just nu bara som base port och är ingen offical realse utan skapad av andra personer för tillfället så det är lite pillande med lite linux filer, så du får nog vänta tills VLC har offical release villket inte borde dröja så länge.

Zoomen borde ju gå att ändra i någon config fil eller liknande villket också blir lite pill i root och gräva efter filer.

Det som är underbart med open source, spelar ingen roll om Nokia inte uppdaterar så kan någon annan göra det. Man kan ju bara tänka sig vad som kommer finnas inom några veckor då alla fått sin N900.

Unoffical VLC : http://www.remlab.net/files/vlc/fremantle/
Om någon är intresserad tills VLC släpper sin

Aaa d ska bli skönt när den kommer för då blir d lite lättare o få hjälp eftersom många andra kommer o stöta på samma problem som man själv...
Citera
2009-12-05, 19:39
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Aaa d ska bli skönt när den kommer för då blir d lite lättare o få hjälp eftersom många andra kommer o stöta på samma problem som man själv...

Hehe, bara vänta och se om jag får min nästa vecka samt alla andra FB:are som förbeställde, vad roligt vi ska ha tillsammans.
Citera
2009-12-05, 19:52
Medlem
raddicals avatar
Längtar som fan till sverige releasen, även om det är mer av en handdator än telefon så kommer man ju kunna konfa den ganska fint för att bli bättre telefonmässigt hoppas jag.

Det är det härliga med OS
Citera
2009-12-05, 20:37
Medlem
derbicoolings avatar
När jag började läsa om denna mobilen mobilen så var den jag ville köpa men nu har jag börjat kolla lite på iPhone med beslutsångest!

Vilken tror ni är "lättast" att surfa med typ skriva på FB med och lite sånt?

Sen något som jag behöver är att kunna läsa word, excel och pdf filer men vad jag förstår så klarar både N900 och iPhone att göra just detta?
Citera
2009-12-05, 20:48
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
När jag började läsa om denna mobilen mobilen så var den jag ville köpa men nu har jag börjat kolla lite på iPhone med beslutsångest!

Vilken tror ni är "lättast" att surfa med typ skriva på FB med och lite sånt?

Sen något som jag behöver är att kunna läsa word, excel och pdf filer men vad jag förstår så klarar både N900 och iPhone att göra just detta?
Skriva på FB är nog lättast med N900 - på ifag tar ju tangentbordet upp hela jävla skärmen. Vill du ha en balanserad syn på saken kanske du inte skulle fråga i N900-tråden, dock.
Citera
2009-12-05, 20:50
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Skriva på FB är nog lättast med N900 - på ifag tar ju tangentbordet upp hela jävla skärmen. Vill du ha en balanserad syn på saken kanske du inte skulle fråga i N900-tråden, dock.

Ne , visste inte i vilken tråd jag skulle ställa frågan direkt. Känns som att i iPhone tråden är det mest folk som är fanboys till apple (inget fel med det men tänkte på balanserat svar.)
Citera
2009-12-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Ne , visste inte i vilken tråd jag skulle ställa frågan direkt. Känns som att i iPhone tråden är det mest folk som är fanboys till apple (inget fel med det men tänkte på balanserat svar.)
Jag tycker nog att d e liite lättare o läsa på en ipod pga zoomen men den saknar flash så d e många sidor som inte fungerar...
N900 e mer som en riktig data medans iphone känns mer begränsad....
Ang pdf filer etc så e d ingen tvekan om att n900 e bättre på d...

Känns som att iphonen e bra om du nöjer dej med d som apple ger dej...
Vill man göra något extra tex jailbreak så kommer pappa Jobs o slår en...
Citera
2009-12-05, 21:20
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Jag tycker nog att d e liite lättare o läsa på en ipod pga zoomen men den saknar flash så d e många sidor som inte fungerar...

Tackar för ditt svar. Fan alltså det är ju rätt stor skillnad på iPhone och N900 synd att man inte har råd med båda
Citera
2009-12-05, 21:25
Medlem
orkarNs avatar
Citat:

På N900 zoomar du på skärmen genom att snurra fingret medsols, och zoomar ut genom att snurra motsols. Till killen som frågade: antagligen är det bäst om du googlar mycket, kollar runt etc. innan du bestämmer dig.
I min egen högst personliga åsikt:
N900 är sexig för att den är fri, har linux-integration och allt jag gillar med linux, ändlösa möjligheter etc.
iPhone är för folk som inte har någon lust att fixa saker, utan vill ha allt klart och enkelt. Dessutom måste de gilla att ha exakt samma mobil som varenda annan jävla pajas. En annan bra grej är att du har tusentals olika pruttljud-apps som du kan vara rolig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in