Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarumandies
Håller med fullständigt. Inte för att jag sympatiserar med organiserad brottslighet men HA har i alla fall koder dom lever efter i form av böter istället för våld och du behöver inte va orolig att få massa HA människor efter dig för du råkar tjafsa med en av dom. Det är upp till honom å mig om vi får problem.

OG däremot och andra "undergrupper" av wannabies som bl.a rekryterar folk med aggressioner som vill va tuffa på bla Shootfighting och MMA klubbar (inget ont om sporten) är betydligt obehagligare då dom inte bara är ute efter att tjäna pengar som HA utan vill etablera en "respektingivande" profil. Dock tror jag inte de ovannämnda kommer va existerande om ca 5 år. Obehagligt men Ryssarna tar över mer och mer....å dom kan använda våld för småpengar..
Det som skiljer MC klubbarna från andra som ryssarna är att det inte bara handlar om pengar utan gemenska i en klubb så därför tror jag HA kommer finnas ett bra tag till.
Och kanske BMC också men då får de skärpa till sig!
Citera
2010-01-10, 23:12
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Håller med fullständigt. Inte för att jag sympatiserar med organiserad brottslighet men HA har i alla fall koder dom lever efter i form av böter istället för våld och du behöver inte va orolig att få massa HA människor efter dig för du råkar tjafsa med en av dom. Det är upp till honom å mig om vi får problem.

OG däremot och andra "undergrupper" av wannabies som bl.a rekryterar folk med aggressioner som vill va tuffa på bla Shootfighting och MMA klubbar (inget ont om sporten) är betydligt obehagligare då dom inte bara är ute efter att tjäna pengar som HA utan vill etablera en "respektingivande" profil. Dock tror jag inte de ovannämnda kommer va existerande om ca 5 år. Obehagligt men Ryssarna tar över mer och mer....å dom kan använda våld för småpengar..

Ja det har du rätt i, jag föredrar H.A i den branschen. Ryssen har ju sina spetsnaz killar, dom går ju inte av för hackor Används ju ofta som livvakter och att ta hand om dom "våta" jobben.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-01-11, 01:18
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Detta är fan helt otroligt. Jag har ställt en fråga som vissa verkar veta svaret på ett antal gånger. Och varje gång så får jag en halv mening rörande min fråga, och så övergår det till bajskastning på någon annan användare.

Lägger väll ner helt enkelt med att hoppas på ett svar. Och varför undrar jag? Jo för att det är intressant att en person som en gång varit så framträdande i HA helt plötsligt åker ur. Skulle vara kul att veta vad han gjorde för att förtjäna det.

Men men, fortsätt ni med att skrika på varann, säkert jättebra för diskussionen i detta forum.
Citera
2010-01-12, 00:56
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankakalle79
Lugna dig grabben Finns folk som varit med ett tag och känner folk utanför internet . Att man skumma på toppen som du säger kan bero på att inte alla värdens horungar skall veta allt

Suttit i fängelse ?
Citera
2010-01-12, 09:25
Medlem
Blackhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Detta är fan helt otroligt. Jag har ställt en fråga som vissa verkar veta svaret på ett antal gånger. Och varje gång så får jag en halv mening rörande min fråga, och så övergår det till bajskastning på någon annan användare.

Lägger väll ner helt enkelt med att hoppas på ett svar. Och varför undrar jag? Jo för att det är intressant att en person som en gång varit så framträdande i HA helt plötsligt åker ur. Skulle vara kul att veta vad han gjorde för att förtjäna det.

Men men, fortsätt ni med att skrika på varann, säkert jättebra för diskussionen i detta forum.

Jag håller med, på sistonde har tråden blivit rena rama sandlådan, med "jag-känner-den-snubben" och "han-spöar-den-du-känner" attityd.
Tyvärr får man nästan bara spydigheter tillbaka på en fråga. Forumet borde vara ett ställe där man diskuterar olika frågor och teorier, och folk grottar ner sig för att försöka få fram ett svar. Mer som man gör i brottstrådarna. Är man sugen på att be någon att dra åt helvete, så skicka ett PM istället för att posta 15 "skit på dig" inlägg.
Citera
2010-01-12, 10:39
Medlem
Luckypeoplecenter:
Du verkar väldigt insatt må jag säga, prövar att kasta på dig en fråga.
Varför lämnade Zeke?
Citera
2010-01-12, 11:20
Medlem
Von0bens avatar
Citat:

Är det inte lite fånigt att tro att HA skulle vara en lite "schysstare" form av kriminella än andra gäng? Det stämmer ju inte,
Citera
2010-01-12, 11:40
Bannlyst
Nej men jag tror att han menar att det ar lattare att ha och gora med HA, som faktiskt inte far bete sig hur som helst. Istallet for ett gang rohypnoltuggande Somalier tex
Citera
2010-01-12, 12:17
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globaltanalt
Nej men jag tror att han menar att det ar lattare att ha och gora med HA, som faktiskt inte far bete sig hur som helst. Istallet for ett gang rohypnoltuggande Somalier tex

Jag tror det är ganska fritt för HA -medlemmar att bete sig hursomhelst mot folk de pressar på pengar eller blåser i olika affärer.

Det är ju inte direkt så att alla medlemmarnas bisysslor bestäms i nåt sorts ädelt vikingaråd
Citera
2010-01-12, 12:40
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag tror det är ganska fritt för HA -medlemmar att bete sig hursomhelst mot folk de pressar på pengar eller blåser i olika affärer.

Det är ju inte direkt så att alla medlemmarnas bisysslor bestäms i nåt sorts ädelt vikingaråd
Ja så är det så klart. Det finns till och med en instruktionsbok som visar hur man pressar folk på pengar effektivast. Illustrationerna i boken visar hur man sätter en pistol mot huvudet på ett spädbarn framför ögonen på föräldrarna mm. mm.
Citera
2010-01-12, 12:42
Bannlyst
Citat:
Är det inte lite fånigt att tro att HA skulle vara en lite "schysstare" form av kriminella än andra gäng? Det stämmer ju inte,
Jag du tala om att det inte stämmer, när du själv medgett att du inte har så bra koll på HA och saker kring den här världen.

Den är ingen överdrift att säga att HA är lite schysstare. Det är inte det. Inte när man jämför med andra gäng.
Citera
2010-01-12, 12:46
Bannlyst
Citat:

Du har sagt att jag inte vet något. Och du har sagt att du själv inte vet något.

Men tydligen vet vi olika. Och du har fel.

Fel forumdel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in