Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-24, 20:58
Medlem
Jag visste väl att det bor en liten wannabesnut i alla HA-gubbar. Tänk att få leka polis och stoppa trafiken som en riktig polis...

Det är frihet det!!!

Mvh
Burt
Citera
2010-07-24, 23:57
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Jag visste väl att det bor en liten wannabesnut i alla HA-gubbar. Tänk att få leka polis och stoppa trafiken som en riktig polis...

Det är frihet det!!!

Mvh
Burt

Snacka om dubbelnatur. "Polisen som mitt i gatan står" Gör tillslag hos icke kriminella klubbar osv. Foliehatt på? Kanske något för Peter Schjerva att ta upp i sin blogg?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-07-25, 01:43
Medlem
b-os avatar
Kan lova att fler klubbar än HA gör så när man är flera ute och kör...Om det är wannabe snutar det kan jag inte svara på.
Jag kan dock säga att som exempel, när "vi" varit ute och kanske någon skulle in och tanka...15 hojar hänger på sen ut i vänstersväng...då har en hoj gått ut och "hållt" trafiken för att alla ska komma ut i ett stycke.

Absolut inte lagligt men absolut nödvändigt med tanke på bilister som har svårt med avståndsbedömning och sådana som svartskjortan som garanterar skulle köra över en. Iofs tveksamt för det hade nog varit 14 andra som varit arga då och det hade inte varit på internet.

Men som sagt kan inte tala för alla dock att det finns klubbar som gärna ser sej som "ordningsmakt" i hojsvängen och kanske med det tycker det är roligt att stoppa trafik.

En anekdot till detta för att bespara endel massa skrivande.. I USA ( jag vet ej sverige ) där åker ofta polisen och stänger av för korteger...men även utan ordningsmakten över där så är det brukligt att någon åker före i korsningar liknande och stoppar trafik...Det handlar ju om att göra det smidigt i trafiken. Vore ju lite som att släppa förbi en lastbil men be han lämna släpet på andra sidan korsningen så en bil kan komma förbi.
Citera
2010-07-25, 04:59
Medlem
bajenvraks avatar
Stibklof, jag måste infoga att jag gillar dina inlägg ifrån downunder, bikie scenen är ganska unik ifrån andra biker scener, det spelar ingen roll hur mycket man läser på så slutar den aldrig att förvåna en, vad som försigår där är verkligen en kontext för sig självt.

Har läst alla Venlo´s böcker men inte fan blir man klokare för det, så keep em coming bro.

/B
Citera
2010-07-25, 06:11
Medlem
Endelig er dette tv-program om hells angels i danmark blevet uploaded på youtube !!

se det, det er rigtig rigtig godt:

http://www.youtube.com/watch?v=yMXryyKiRs8&feature=related
Citera
2010-07-25, 09:11
Medlem
skjutsnutens avatar
Vad kommer HA/RD säga om outlaws försöker starta klubbklukal i Trelleborg då?? Jag trodde outlaws inte var så populära o blev utkastade överallt?

Nyfiken!
Citera
2010-07-25, 09:54
Medlem
gadden666s avatar
Enligt lokala medier, så har HA köpt fastighet i Lidköping. Någon som hört mer om detta köp och sitter ngn på lite skvaller om en ev ny etablering?

http://www.lidkopingsnytt.nu/2010/07/24/hells-angels-etablerar-sig-i-lidkoping/

Hells Angels etablerar sig i Lidköping?
Publicerad lördag, 24 juli 2010, 17:44 av Björn Smitterberg

Enligt vad Lidköpingsnytt erfarit har Hells Angels köpt en fastighet i Filsbäck. Det har skett genom ett ombud för att inte avslöja den riktiga köparen.

Uppgifterna har kommit till Lidköpingsnytt från ett par olika håll men har ännu inte kunnat bekräftats fullt ut. Hells Angels har sedan tidigar medlemmar bosatta i Lidköping. Nu verkar en tydligare etablering vara under uppsegling.
Citera
2010-07-25, 19:33
Bannlyst
hur är statusen för HA Malmö samt med personerna runt dem?
Citera
2010-07-26, 01:13
Medlem
bajenvraks avatar
Nja, alla chapters är likvärdiga. Men som det första av alla svenska chapters står det givetvis högre i anseende. Medlemmarna är dock bara medlemmar med en röst som alla andra, dock främst de som varit med hela resan anses oftast vara mer aktade medlemmar. Kanske gör dem mer beundransvärda men det är inte förmer eller på något sätt skall ha högre status. Däremot kanske deras ord kan väga tyngre då de (som chapter sett) har burit patchen längst.

Var det svar på din fråga el var det ngt annat du menade med ditt inlägg...
Citera
2010-07-26, 11:34
Medlem
En svensk mc klubb har blivit officiell supporterklubb till HA. Dom är tydligen en nykteristklubb med totalt drogförbud. Vad är kriterierna för att bli accepterad som officiell supporterklubb?
http://www.mean-clean.se/
Citera
2010-07-26, 13:09
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEVERBONKARN
En svensk mc klubb har blivit officiell supporterklubb till HA. Dom är tydligen en nykteristklubb med totalt drogförbud. Vad är kriterierna för att bli accepterad som officiell supporterklubb?
http://www.mean-clean.se/

hårt arbete

ordning och reda

att inte vika undan

ett rejält mått av våldskapital
Senast redigerad av guldankan 2010-07-26 kl. 13:15.
Citera
2010-07-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
hårt arbete

ordning och reda

att inte vika undan

ett rejält mått av våldskapital
Har dom samma status som rd? Och varför har dom inte bytt färger på ryggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in