2009-11-02, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter-gbg
Någon som vet vad som har hänt? Om det nu är micke(Mega)det handlar om?

Det framgår ju i länken vad som hänt.
Citera
2009-11-02, 19:59
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Någon som vet vad som har hänt? Om det nu är micke(Mega)det handlar om?
En teori skulle ju kunna vara att han har satt sig själv i klistret ekonomiskt gentemot sina klubbröder och kastats ut. För att få fram pengarna som han är skyldig, så har han helt enkelt bränt ner huset själv, och sitter och väntar på försäkringspengarna så han kan göra sig skuldfri gentemot klubben.

Men som sagt, det var ju bara en teori.
Senast redigerad av Dequiallo 2009-11-02 kl. 20:09.
Citera
2009-11-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dequiallo
En teori skulle ju kunna vara att han har satt sig själv i klistret ekonomiskt gentemot sina klubbröder och kastats ut. För att få fram pengarna som han är skyldig, så har han helt enkelt bränt ner huset själv, och sitter och väntar på försäkringspengarna så han kan göra sig skuldfri gentemot klubben.

Men som sagt, det var ju bara en teori.

Kan ju vara en teori..Var ju ingen hemma 2 på natten när det brann...
Citera
2009-11-02, 20:36
Medlem
Blackhearts avatar
Citat:
Kan ju vara en teori..Var ju ingen hemma 2 på natten när det brann...

Om han lämnade i badstanding borde väl han också snart få en "man mot man" lektion i slipteknik när det kommer till HA gaddarna.
Citera
2009-11-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingella
Jag tror att Hells angels blev tagna på sängen med Blondie incidenten.

Men snälla, om de nu panikbestämde att skicka Blondie till Ryssland pga av attacken, inte skulle det gå ut i media med detta då.
Citera
2009-11-02, 21:58
Medlem
Citat:
Men nu så skedde det en attentat mot honom, och ändå så valde han att flytta.

Varför stannade han inte kvar och försvarade sig?

Om du får en smäll utanför krogen, inte fortsätter du bara att gå så som ingenting har hänt bara för att du var på väg hem.

Du stannar ju självklart kvar och försvarar dig

Självklart kommer de att försvara sig, men detta kommer skötas av klubben och inte individen Blondie.
Citera
2009-11-02, 22:53
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6051599.ab
Citera
2009-11-02, 23:02
Medlem
Pallevantes avatar
Mycket snack om att motorcykelgängen etablerar sig nu, men ser vi inte hellre dom än en massa små steroidstinna nysvenskar i OG och liknande? Jag vet att jag gör.
Citera
2009-11-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Mycket snack om att motorcykelgängen etablerar sig nu, men ser vi inte hellre dom än en massa små steroidstinna nysvenskar i OG och liknande? Jag vet att jag gör.

Alla gånger, jag ser verkligen inget hot i att HA etablerar sig på fler orter.
Citera
2009-11-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewingCum
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6051599.ab

Fredrik Lindfors, vakthavande på polisen i Eskilstuna.

Han berättar att Desperados MC, innan de blev MC Sweden, uppvaktades av både Hells Angels och det rivaliserande gänget Bandidos.

– Det var så barnsligt. Båda gängen var på fester i Desperados lokal i Eskilstuna. När HA var inne i klubblokalen satt Bandidos utanför i sina bilar och drack, sedan byttes de av. De fick väl se halva strippshowen var.

Är detta sant, bär de verkligen sig åt på detta sättet?
Citera
2009-11-03, 00:44
Medlem
NmlOnes avatar
Citat:

Fredrik Lindfors, vakthavande på polisen i Eskilstuna.

Han berättar att Desperados MC, innan de blev MC Sweden, uppvaktades av både Hells Angels och det rivaliserande gänget Bandidos.

– Det var så barnsligt. Båda gängen var på fester i Desperados lokal i Eskilstuna. När HA var inne i klubblokalen satt Bandidos utanför i sina bilar och drack, sedan byttes de av. De fick väl se halva strippshowen var.

Är detta sant, bär de verkligen sig åt på detta sättet?

Saxat ur samma artikel du länkar till:

"Hur många medlemmar klubben har i dagsläget vet Svante Melin inte.
– Vi får se i veckan, hur många som går med västar. Men det rör sig nog om 6–8 personer.
Han berättar att Desperados MC, innan de blev MC Sweden, uppvaktades av både Hells Angels och det rivaliserande...etc etc etc"

Ja, det är sant, polisen bär sig åt exakt så här...
Citera
2009-11-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Självklart kommer de att försvara sig, men detta kommer skötas av klubben och inte individen Blondie.

Tack för svaret, men jag är ändå förvånad över att en så stark medlem som Blondie skulle agera på det här sättet. Jag hade förväntat mig att han skulle ha stannat kvar och stöttat avdelningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in