Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-09, 08:08
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666
ja för det har ju gått bra i alla andra länder . se på USA dom ser hårt på gäng men inte fan "hjälper" det!
Och det hade säkerligen varit ännu värre ifall de inte hade haft den taktiken i USA. Alltså hjälper det att gå hårt mot gäng. Eller är du av den åsikten att RICO lagarna inte har gjort någon nytta?
Citera
2010-01-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho Alice
Mega har varit i blåsväder förr, sen löste det sig på något sätt och nu är han ur. Fråga mig inte om detaljer för det är allt jag vet.

Då är det förmodligen det jag blandat ihop det med.. inte lätt med alzheimers...
Citera
2010-01-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Och det hade säkerligen varit ännu värre ifall de inte hade haft den taktiken i USA. Alltså hjälper det att gå hårt mot gäng. Eller är du av den åsikten att RICO lagarna inte har gjort någon nytta?

Öhh?.. Klart dom inte har.. faller en så står flera på kö för att ta hans plats.

Klart den "funkar" - men det räcker att titta på kinas triader.. som varken syns eller hörs.. men har funnit åtskilliga hundra år längre än allt annat.. sorry för OT.
Citera
2010-01-09, 19:47
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Helt riktigt. Han har balanserat på linjen förr om man säger så.

Berätta mer!
Citera
2010-01-10, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d_renfro
Det är fullt möjligt som du säger att nya namn saknas men vet dock att både Jojje Uvstam och Per-Anders Johansson är relativt nya i Malmoe avdelningen iaf.

För er som nu inte visste det så är P A Johansson en föredetta medlem i Läbbiga Skogens MC i Luleå, vet inte när han klev över till hängis hos Malmö (?) eller varför för den delen. Kan tyckas vara lite märkligt med tanke på att det borde vara en av dom längre sträckorna mellan klubbarna emellan i sverige.
Citera
2010-01-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwodasd
För er som nu inte visste det så är P A Johansson en föredetta medlem i Läbbiga Skogens MC i Luleå, vet inte när han klev över till hängis hos Malmö (?) eller varför för den delen. Kan tyckas vara lite märkligt med tanke på att det borde vara en av dom längre sträckorna mellan klubbarna emellan i sverige.

Jag är mycket väl medveten om att Johansson har sina rötter i Luleå och att han redan tidigt var en av de tyngre i Läbbiga Skogen. Men att han är medlem i Malmö avdelningen är säkert. Ser han ofta både nere på klubben och när han kör på vägarna, hans feta Dodge Ram går ju inte att missa. Klimatet är mildare och mc-säsongen är ju lite längre här nere i Skåneland än uppe i Norrland kan vara en orsak
Senast redigerad av d_renfro 2010-01-10 kl. 12:57.
Citera
2010-01-10, 17:27
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho Alice

Mega har varit i blåsväder förr, sen löste det sig på något sätt och nu är han ur. Fråga mig inte om detaljer för det är allt jag vet.

Citat:

Helt riktigt. Han har balanserat på linjen förr om man säger så.

Okej, men vad är det han då gjorde för att åka ur tillslut. Det är liksom det som är oklart. Och inte ifall han är ute eller inte.
Citera
2010-01-10, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loveboats
Jo men den stora frågan är varför alla som grundade klubben som Mega, Bengan, Allan och Marko andra hoppade av inom relativ kort tid.
Allan och Marko var inte med och grundade klubben. Om du nu syftar på själva Göteborgsavdelningen.

Citat:
Sedan har ju alla dessa gubbar haft en svans av rövslickare som dock inte varit med i HA eller RW men stoltserat och hotat andra svennar med HA, vad händer med dessa pajaser som sprang till Mega och Bengan så fort dom fick minsta problem.

Tror många utav dessa lallare kan räkna med hämnd aktioner om dom inte skaffar sig en ny styvpappa som dom kan slicka röv på.

Här är du inne på en intressant grej. Den som hade många runt sig var ju Mega, och det kan ju inte vara kul för dem att ha varit så stolt över vem de kände ena dagen, till att inte ens nämna honom efteråt.

Klart att många som fick beskydd av Mega och kanske av andra, ligger mer risigt till nu, för nu är ju skyddet borta. Vissa har varit smarta och använt dem som en assistans, gjort affärer, medan andra varit snäppet dummare och använt dem som sköld. De sistnämnda ligger förmodligen inte så bra till.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-01-10 kl. 19:46.
Citera
2010-01-10, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpasticOphelia
Jag vill veta skillnaden. Det är väl inget konstigt med det.
Man kan väl diskutera vissa saker utan att sitta och gola ner allt och alla i klubbarna, som du gör.
Du tyckte det var bättre att:

Någon: Vem är Krister?
Du: Det är den häktades bror.

När jag ifrågasatte varför du sa så, så tyckte du det var bättre att säga fel och vilseleda, än att svara rätt.

Nu - säger du att du vill veta skillnaden på deras egna interna ord och deras betydelser.

Spastic, det var det jag sa från början. Du sa fel för att du inte kunde, men du kunde inte erkänna det. För om du hade varit på som du sa, så hade du ju fan inte bett om att få veta klubbhemligheter. För det viktiga var ju att vilseleda!

Din smarting!
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-01-10 kl. 19:39.
Citera
2010-01-10, 20:23
Medlem
Loveboatss avatar
Citat:
Här är du inne på en intressant grej. Den som hade många runt sig var ju Mega, och det kan ju inte vara kul för dem att ha varit så stolt över vem de kände ena dagen, till att inte ens nämna honom efteråt.

Klart att många som fick beskydd av Mega och kanske av andra, ligger mer risigt till nu, för nu är ju skyddet borta. Vissa har varit smarta och använt dem som en assistans, gjort affärer, medan andra varit snäppet dummare och använt dem som sköld. De sistnämnda ligger förmodligen inte så bra till.

Håller med, många visste att folk som både vattnat och golat höger och vänster hade Mega som sin besyddare, jag säger inte att Mega visste om att några av hans rövslickare hade gjort det ena och det andra men han brydde sig inte heller om att ta reda på sanningen om dessa råttor.

Man har redan sett hur dom går med huvudet ner i marken och den där kaxiga attityden är bortblåst och dom är tillbaka där dom var innan, som riktiga mesar och pissluffare.

Det skall bli ett intressant år i Gbg för många av de här jönsarna nu, många som dom har blåst och hotat tidigare har väntat på den här dagen som alla visste skulle komma förr eller senare.

Hämnden är ljuv brukar det heta.....
Citera
2010-01-10, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TprNR1
Även jag som du uttryckte dig vet att de Gubbarna du pratar högt och lågt om ,hur rädda dom såg ut och så ,bla bla e inga jag skulle vilja stå till svars emot varken de e med eller inte, syftar då på Alan Markoo Mega bland de du hängt ut..tiden kommer i kapp alla eller vad var det du skrev,
Jag har inte skrivit ett ont ord om Allan och Marko, jag gillar ju dem.

Men Mega har jag väl inte alltid skrivit bra om (att han såg rädd ut), och förklaringen är enkelt, han gillar jag inte. Har vissa sidor jag inte gillar, om jag uttrycker mig så.

Men det skadar inte HA, och det var det jag menade med att jag inte vill att tredje part kommer till skada.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-01-10 kl. 21:26.
Citera
2010-01-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Mycket snack om att motorcykelgängen etablerar sig nu, men ser vi inte hellre dom än en massa små steroidstinna nysvenskar i OG och liknande? Jag vet att jag gör.
Håller med fullständigt. Inte för att jag sympatiserar med organiserad brottslighet men HA har i alla fall koder dom lever efter i form av böter istället för våld och du behöver inte va orolig att få massa HA människor efter dig för du råkar tjafsa med en av dom. Det är upp till honom å mig om vi får problem.

OG däremot och andra "undergrupper" av wannabies som bl.a rekryterar folk med aggressioner som vill va tuffa på bla Shootfighting och MMA klubbar (inget ont om sporten) är betydligt obehagligare då dom inte bara är ute efter att tjäna pengar som HA utan vill etablera en "respektingivande" profil. Dock tror jag inte de ovannämnda kommer va existerande om ca 5 år. Obehagligt men Ryssarna tar över mer och mer....å dom kan använda våld för småpengar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in